InfoNu.nl > Financieel > Hypotheek > De buitenland hypotheek van ABN AMRO

De buitenland hypotheek van ABN AMRO

De buitenland hypotheek van ABN AMRO De buitenland hypotheek van ABN AMRO is een Nederlandse hypotheek voor een woning in het buitenland voor wie in Nederland woont. Zo kunt u toch bij een vertrouwde bank uw hypotheek afsluiten. Wat zijn de voorwaarden in 2019 om zo in Nederland voor uw woning in Frankrijk, Spanje, Italië, België of Duitsland een hypotheek af te sluiten bij de bank?

Wat is de buitenland hypotheek van ABN AMRO?

Met de buitenland hypotheek financiert ABN AMRO MeesPierson uw woning in een ander land. Dit volgens Nederlandse voorwaarden. Een team van deskundigen staat klaar en kent precies de regels die bij de aankoop en financiering van uw huis van belang zijn. Dat ABN AMRO deze buitenland hypotheek aanbiedt is wel bijzonder. De klant handelt zo bij een bekende bank en in de eigen taal. Bovendien had ook de ING bank een aantal jaren een buitenland hypotheek, maar hield daarmee op na de financiële crisis. ABN AMRO biedt daarentegen ook in 2019 nog volop mogelijkheden. Kijk wel altijd goed naar de voorwaarden.

Voor welk land kan ik een buitenland hypotheek afsluiten?

U kunt een buitenland hypotheek afsluiten voor een woning in Frankrijk, Spanje, Italië, België en Duitsland. Voorwaarden zijn wel dat:
  • U klant bent bij ABN AMRO MeesPierson, de private banking tak van de bank.
  • U een Nederlands inkomen hebt en dit laat storten op een betaalrekening van ABN AMRO (met bijbehorend betaalpakket). Voor bestaande klanten is dit geen probleem. Een ander zal een rekening moeten openen.
  • U verdient, alleen of gezamenlijk, genoeg voor private banking en hebt een vrij besteedbaar vermogen van minimaal 500.000.
  • U in Nederland woont.

Uw advies en offerte luiden in het Nederlands evenals de voorwaarden, waarop de Nederlandse wetgeving van toepassing is.

Hoeveel kunt u voor uw woning in het buitenland lenen?

Hoeveel u aan hypotheek kunt krijgen, hangt van de woning af, maar het moet minimaal om 100.000 euro aan hypotheek gaan. ABN AMRO hanteert andere voorwaarden voor een vakantiehuis dan voor een hoofdwoning en hoofdverblijf. Een vakantiewoning wordt als risicovoller gezien:

Hoe hoog is de buitenland hypotheek in Frankrijk, Spanje, Italië, België of Duitsland?

buitenland hypotheek:voorwaarden hypotheek:
Voor een vakantiehuis in Frankrijk, Spanje, Italië, België en DuitslandMaximaal 60% van de marktwaarde en tenminste 100.000.
Maximaal 80% van de marktwaarde als er voldoende onderpand is (eigen vermogen, beleggingen).
Voor uw hoofdwoning in België of DuitslandMaximaal 102% van de marktwaarde plus de overdrachtsbelasting, en minimaal 100.000

De looptijd van de buitenland hypotheek

De maximale looptijd van de hypotheek kan per land verschillen:
  • In België en Duitsland maximaal 30 jaar.
  • In Frankrijk en Spanje maximaal 25 jaar.
  • In Italië maximaal 20 jaar.

In beginsel zijn hierbij drie hypotheekvormen mogelijk:
  • Een annuïteiten hypotheek;
  • Een lineaire hypotheek;
  • Een aflossingsvrije hypotheek, dit tot maximaal 50% van de marktwaarde.

Een kortere looptijd in combinatie met een hypotheek waarbij wordt afgelost (annuïteit of lineair) betekent automatisch hogere maandlasten. Bij de aflossingsvrije hypotheek hebt u daarvan geen last. Overigens is een aflossingsvrije hypotheek niet altijd voor Italië mogelijk.

Hoe hoog is de hypotheekrente?

De hypotheekrente die ABN AMRO berekent is voor woningen in Spanje, Italië en Frankrijk gemiddeld 0,3% hoger dan voor een woning in Duitsland of België. Vraag uw adviseur ook altijd naar de kortingen die mogelijk zijn. Zo kan een lagere hypotheekrente worden gegeven als de woning uw hoofdwoning is, de looptijd van de hypotheek tien jaar of korter is of als er meer spaargeld of ander onderpand is.

Conclusie buitenland hypotheek afsluiten in 2019

Voor een hypotheek voor de woning buiten Nederland hoeft u niet per se met een buitenlandse bank in zee te gaan en te onderhandelen over de voorwaarden in een een andere taal. Dan kunt u in Nederland bij ABN AMRO MeesPierson terecht.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Hoe bestaande hypotheek verhogen in 2018 en 2019?Hoe bestaande hypotheek verhogen in 2018 en 2019?Hoe kunt u uw bestaande hypotheek in 2018 of 2019 verhogen? Toegegeven, meestal wordt men aangeraden de hypotheek versne…
Hypotheek Duitse bank afsluiten in NederlandHypotheek Duitse bank afsluiten in NederlandU wilt een Duitse hypotheek in Nederland afsluiten, dat kan. De hypotheekrente is bovendien laag. U kunt bijvoorbeeld ee…
Aflossingsvrije hypotheek met hypotheekrenteaftrek in 2019?Aflossingsvrije hypotheek met hypotheekrenteaftrek in 2019?U hebt of had een aflossingsvrije hypotheek, is er dan ook hypotheekrenteaftrek? Velen zullen neen antwoorden, want die…
Geen hypotheek tweede woning?Geen hypotheek tweede woning?Eigen spaargeld? Het is lastig om een tweede woning met een hypotheek te kopen. De financiering van een tweede woning al…
Bronnen en referenties
  • ABN AMRO MeesPierson

Reageer op het artikel "De buitenland hypotheek van ABN AMRO"

Reacties

Wil Laven, 15-08-2019 18:33 #3
Wij zijn voornemens om over ongeveer 2 jaar een huis in Frankrijk te kopen van circa 100.000.
Hier in Nederland hebben wij een koopwoning dat wij dan verkopen.
Wij zijn 64 en 63 jaar.
Graag wil ik met u kijken of de ABN bank iets kan betekenen voor ons.

Met vriendelijke groet,

Wil Laven
Maastricht

Leny van Gils, 05-10-2018 12:02 #2
Kunt u mij de rentetarieven van ABN AMRO bank geven of weet u waar ik deze nu kan vinden? Ik probeer al een poosje de exacte tarieven te vinden maar kan niks vinden alleen dat ik verwezen wordt naar een specialist. Het gaat hier alleen verlening van de hypotheek. Bedankt voor uw hulp. Reactie infoteur, 07-10-2018
Beste Leny van Gils,
Het beste belt u met de afdeling hypotheken van ABN AMRO, die kan u de meest recente hypotheekrente geven zonder verder advies.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

F. de Best, 18-12-2017 14:02 #1
Geachte heer, mevrouw. Wij hebben onze woning verkocht en willen in Spanje een huis kopen
Hoe nu verder m.b.t hypotheek enz:
m.vr.gr F de Best Reactie infoteur, 18-12-2017
Beste F. de Best,
Vervolgens is het aan u om te bekijken welke bank u het beste aanbod wil doen. Dat kan een Nederlandse bank zijn (ABN AMRO) bijvoorbeeld, maar wellicht ook een bank ter plaatse.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 29-05-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Hypotheek
Special: Tweede huis
Reacties: 3
Schrijf mee!