InfoNu.nl > Financieel > Geld > Grootste valkuil van het leven

Grootste valkuil van het leven

Grootste valkuil van het leven Welke prijs betaal jij voor angst, verlangen en hebzucht? Hoe hard ga jij werken in een poging om de angst de kop in te drukken? De angst om geen geld te bezitten motiveert veel mensen om nog harder te gaan werken. Hoe snel geef jij het verdiende geld weer uit? Ons hebzucht en verlangen zorgen dat we ons salaris direct weer uitgeven aan leuke en dure zaken. Dit is een patroon, een valkuil. Wat leren rijke ouders hun kinderen over deze valkuil van het leven?

Patroon

Wat is de grootste valkuil van het leven? Wat is de grootste valkuil van het leven waar je niet rijk mee wordt? De grootste valkuil van het leven is een patroon dat zich iedere werkdag herhaalt:
  • Vroeg opstaan,
  • Naar je werk gaan,
  • Rekeningen betalen.

Emoties

Dit leven, dat patroon dat een valkuil is, wordt beheerst door 2 emoties:
  • Angst, de angst om geen geld te hebben, dus ga je naar je werk en:
  • Hebzucht en v erlangen, het verlangen naar grotere, duurdere en meer spullen, dus geef je het verdiende salaris uit aan dure, mooie en grotere spullen.

Meer geld

Is meer geld verdienen een oplossing? Of zal het patroon zich herhalen als we meer geld verdienen? Het patroon zal zich herhalen als we meer geld verdienen: Zodra iemand meer geld verdient, zodra iemand meer geld heeft, wordt het geld uitgegeven. De angst om het geld te verliezen en de hebzucht naar duurdere en grotere spullen blijft. Deze mensen laten zich leiden door hun emoties i.p.v. hun hoofd te gebruiken.

Wakker liggen

Miljoenen mensen liggen ís nachts wakker vanwege de angst om geen geld genoeg te hebben: kunnen ze hun rekeningen nog wel betalen? Hoe moeten ze hun rekeningen betalen? Welke rekeningen kunnen nog even wachten? De volgende morgen gaan deze mensen allemaal naar het werk in de hoop dat zij met hun volgende verdiende salaris voorgoed kunnen afrekenen met hun angst geen geld te bezitten.

Advies

Rijke ouders leren hun kinderen deze valkuil van het leven te vermijden. Rijke ouders leren hun kinderen om de twee emoties, angst en hebzucht of verlangen, in toom te houden. Als je rijk bent zonder de emotie angst onder controle te houden, wat gebeurt er dan? Dan ben je bang dat je al je geld verliest!

Leer denken!

Ervaar je emoties, maar reageer er niet op. Laat het denkwerk nooit over aan je emoties! Leer te denken, zonder beïnvloed te worden door emoties. Laat angst niet het denkwerk doen. Kies wat je denkt, i.p.v. te reageren op emoties.

Rijk worden, 1ste les

De eerste les om rijk te worden is: Kies wat je denkt i.p.v. te reageren op emoties als angst, verlangen en hebzucht. Meer weten over de eerste les rijk worden? Lees het boek: Rijke pa, arme pa (Wat de rijken hun kinderen over geld leren) van Robert T. Kiyosaki en met Sharon L. Lechter.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Rijke pa, arme pa - Wat de rijken hun kinderen over geld leren - Robert T. Kiyosaki en met Sharon L. Lechter - Belfra publishers for success BV - 2006/2007

Reageer op het artikel "Grootste valkuil van het leven"

Infoteur: Roberta
Gepubliceerd: 31-10-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!