Jack, 19-02-2013
Hallo de stg derdengeld buckaroo heeft een eenmalige incasso van 49.95E van mijn rekening af geschreven en ik weet niet waar voor of waar aan. Heeft nog iemand dit meegemaakt?
Reactie infoteur, 04-07-2020
Beste Jack,
Hebt u via het web een aankoop gedaan? Zodra u online een betaling doet bij een webshop dat bij Buckaroo is aangesloten, komt uw geld eerst op een bankrekening van de stichting Derdengelden Buckaroo binnen.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
A. Verrijzer, 01-11-2012
Hoe moet ik een onjuiste incasso terugboeken?
Reactie infoteur, 14-06-2020
Beste A. Verrijzer,
Dat kunt u eenvoudig doen via online bankieren en anders kunt u uw bank bellen om de stornering uit te voeren. Bij de ING bank bijvoorbeeld kunt u bij Betalen klikken op Incasso’s. De rest wijst zich vanzelf.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
J. F. G. Pool, 09-03-2012
Heb vandaag een afschrift van de ing bank gekregen en daar is een automatische incasso van hema verzekeringen afgegaan maar ik heb niets bij de hema afgesloten.probeer via Email adressen een brief naar hema te sturen maar alle adressen op de site zijn niet berijkbaar wat te doen? grt.
Reactie infoteur, 14-06-2020
Beste J. F. G. Pool,
U kunt de storting zelf storneren (laten terugstorten) via internetbankieren. Anders kunt u de bank bellen om dat voor u te doen.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Mevr H. Schut, 27-08-2011
Vraagje ik had via markplaats een museum ticket gekocht voor 2 pers voor maar 5 euro maar heb geld gestort maar u raad het al geen kaarten, Nu is het maar 5 euro maar erg gemeen toch.kan ik dit terug boeken?
Reactie infoteur, 14-06-2020
Beste H. Schut,
Als u zelf via de bank hebt betaald, kunt u niet storneren. U kunt het geld bij de verkoper terugvragen en een negatieve reactie plaatsen bij die persoon op marktplaats.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Erik, 23-05-2011
3 maanden geleden heb ik mijn abbonnement bij Hi laten wijzigen. Een abonnement voor een X aantal minuten voor bedrag Y. Nu is het zo dat ik niet exact beeld had of de afschrijving klopte aangezien ik in het buitenland heb gezeten gedurende die periode, wel vermoedde ik dat mijn de er zo'n €5,- per maand te veel werd afgeschreven, dit is nu wederom het geval. Ik kan dit dus to 56 dagen geleden storneren. Kan ik via de bank ook een volgende afschrijving laten blokkeren?
Reactie infoteur, 14-06-2020
Beste Erik,
U kunt het bedrag laten storneren en de machtiging intrekken bij de bank. Waarschijnlijk zal Hi dan wel weer in actie komen. Dat intrekken kan wel even duren.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
F. Casteelen, 15-06-2010
Er is bij mij 139.90 van mijn giro afgeboekt via een ic. Hier heb ik nooit toestemming voor gegeven. Ik heb hierover contact gehad met de ing, die zegt dat ze het geld niet terug kunnen halen. Ik moet de machtiging ( die ik nooit gegeven heb!) blokkeren! Is er nog een andere manier om het geld terug te krijgen?
Reactie infoteur, 14-06-2020
Beste F Casteelen,
1. U stelt geen incasso gegeven te hebben. Dat betekent dus dat u het betrokken bedrijf moet melden dat er een fout is gemaakt en u per direct uw geld terug wilt. Als zij spreken over een ic moeten zij ook aantonen dat u daartoe toestemming hebt gegeven.
2. Via Mijn ING kunt u het ook proberen:
* Log in op Mijn ING
* Klik in het linkermenu op ‘Betalen’ > ‘Overschrijven’
* Kies vervolgens voor ‘Incasso-opdrachten’
* Klik bij het incasso dat u wilt verwijderen rechts op het kruisje
* U ziet de details van de incasso-opdracht
* Klik op 'Incasso terugboeken’
* Vul de reden voor het terugboeken in en klik tot slot op ‘Bevestigen’
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw
Urmila, 13-04-2010
Er is bij mij geld afgeboekt terwijl ik het al optijd opgezegd had door alles weer terugte sturen zoals zij mij vertelde als ik me zou bedenken. ik zag er van af en het moment dat het in mijn bus was heb ik nhet de volgende dag weer geretourneerd. nu probeer ik mijn geld zelf terug te boekken maar dat gaat niet. daar bheefd het buckaroo st derdengelden voor gezorgd. ik hoob dat ik hier mee geholpen kan worden.
Reactie infoteur, 14-06-2020
Beste Urmila,
Buckaroo houdt als het goed is de betaling vast, maar ik weet niet of ze nog actie kunnen ondernemen als er al geld is afgeboekt. Probeer ook of de bank wat voor je kan doen door aan te geven dat ten onrechte geld is afgeboekt. Hoe meer ijzers in het vuur, hoe beter.
Zie voor Buckaroo ook:
https://financieel.infonu.nl/geld/15064-banken-met-visa-betalen-via-een-internet-kassa.html
Groetjes,
Zeemeeuw
John Barbiers, 30-11-2009
Het is een zeer leerzaam artikel al heb ik nog wel een opmerking, er bestaat dus een rode kaart om een machtiging in te trekken. Stuur je deze naar diegene die de machtiging heeft of ook aan je bank, want als je deze alleen aan diegene stuurt heb je geen bewijs dat je de machtiging hebt ingetrokken en zouden ze dus gewoon door kunnen gaan op de machtiging die je toen hebt afgegeven. Ik doel oa op het malafide bedrijf BUCKAROO ST. DERDENGELDEN.
MvG John
Reactie infoteur, 14-06-2020
Beste John Barbiers,
Als u het niet vertrouwd is het aan te raden om de rode kaart aangetekend te sturen, en ook de bank nog eens extra te waarschuwen. Check ook bij de bank of de automatische incasso inmiddels is verwijderd. Laat een ten onrechte afgeboekt bedrag ook zo snel mogelijk storneren.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw