InfoNu.nl > Financieel > Geld > Moneyou Go: app voor sparen en betalen

Moneyou Go: app voor sparen en betalen

Moneyou Go: app voor sparen en betalen Betalen met een spaarrekening of sparen met een betaalrekening, het is allemaal mogelijk met Moneyou Go, de app van MoneYou. Met Moneyou Go kun je een rekening openen, ook als je nog geen klant bent bij MoneYou. Vanuit die rekening kun je betalen en sparen. Snel, lekker eenvoudig geld overmaken en op het geld dat op de rekening staat krijg je ook nog eens rente. Sparen en betalen tegelijk dus.

Spaarapp en betaalapp ineen

Spaarrente op je betaalrekening

De traditionele manier van sparen vindt plaats op een spaarrekening. Je opent een spaarrekening en als daar een positief saldo op staat, krijg je rente. Om die spaarrekening te openen heb je vaak een betaalrekening bij dezelfde bank nodig of heb je een betaalrekening nodig die je al bij een andere bank hebt, de zogenaamde tegenrekening. Heb je bij een paar banken een rekening lopen, dan wordt het allemaal toch snel erg ingewikkeld. Maar dat is nu ook helemaal niet meer nodig als je de Moneyou Go-app downloadt en installeert. Sparen of betalen wordt een fluitje van een cent.

MoneYou

MoneYou is niet zomaar een bank, MoneYou is onderdeel van ABN AMRO. ABN AMRO heeft zelf de betaalapp, Tikkie. Tikkie is in 2018 een van de meest gedownloade betaalapps in Nederland. MoneYou kon niet bij deze ontwikkelingen achter blijven. Sterker nog, MoneYou is een snelle ontwikkelaar gebleken die samen met de gebruikers tot slimme dingen komt. Er werd niet gekozen voor een aparte spaarapp en een aparte betaalapp, maar voor een app waarmee je tegelijkertijd kunt sparen en betalen. Betaalapp en spaarapp ineen dus.

Hoe werkt Moneyou Go?

Je downloadt Moneyou Go vanuit de playstore van Google Play of de Apple store. Installatie is simpel. Er worden een aantal vragen gesteld, je moet je bijvoorbeeld identificeren, en je kunt aan de slag. De app is er niet voor bestaande rekeningen bij MoneYou, het is de bedoeling dat je een nieuwe rekening aanmaakt. Vanuit dit ene rekeningnummer kun je dan alles doen. Je kunt meerdere spaarpotjes aanmaken en elk spaarpotje apart gebruiken om een kleine betaling te doen (tot 750 euro per dag). Standaard beschik je over een hoofdpot, waarin het geld terechtkomt dat op de rekening gestort wordt. Dit geld kun je dan weer verdelen over de andere spaarpotjes. Stel je hebt een spaarpot voor de auto, dan kun je vanuit die spaarpot je betalingen doen. Wat nog niet is uitgegeven, wordt als spaarsaldo gezien waarop MoneYou rente geeft.

Go basic en Go Plus, geld sparen en betalen

Als je de app de eerste keer gebruikt dan krijg je het Go basic pakket in handen, dat bestaat uit:
  • Een overzicht met vijf potjes.
  • Geld overmaken naar andere rekeningen.
  • Geld ontvangen van andere rekeningen.
  • 0,30% Rente op je rekening (eind april 2018).
  • Geen betaalpas.

Go basic is gratis, maar je kunt Go basic ook opwaarderen naar Go Plus. Met Go plus krijg je:
  • Een overzicht met twintig potjes.
  • Geld ontvangen van andere rekeningen.
  • Een betaalpas.

Go Plus is normaliter niet gratis, maar tot 1 januari 2019 heeft MoneYou hier een speciale actie lopen: tot die datum is ook Go Plus gratis en je kunt altijd weer kosteloos terug gaan naar Go Basic.

Moneyou Create

MoneYou geeft aan grote waarde te hechten aan de tevredenheid van de gebruiker van de app en wil de app de komende jaren dan ook verder uitbreiden en verbeteren. De app zal samen met de gebruikers verder worden doorontwikkeld (wellicht het toevoegen van pushberichten, chatfunctie go chat, adresboek, verbeteringen van de app), ideeën hiervoor en andere suggesties kun je insturen via Moneyou Create. Dat betekent waarschijnlijk ook dat de app in 2018 vooral nog bestemd zal zijn voor de early adapters die de app gewoon eens willen uitproberen en de gemakken van deze nieuwe app willen ervaren.

In welke landen kun je de Moneyou go app gebruiken?

In 2018 is de app bruikbaar in alle landen in de EU, bovendien in Noorwegen, IJsland en Liechtenstein (leden van de Europese
Economische Ruimte), Zwitserland en Monaco. De app is beschikbaar voor iOS en Android. Enkele voorwaarden om een rekening te kunnen openen zijn nog:
  • Je bent 18 jaar of ouder.
  • De rekening is voor jezelf of je onderneming (die moet wel ingeschreven staan in de KvK).
  • Je woont in Nederland en hebt een geldig Burgerservicenummer BSN.
  • Je kunt je identificeren via een een geldig paspoort, EU-identiteitskaart of Nederlands rijbewijs.

Probeer de slimme app uit

Veel mensen gebruiken dagelijks een betaalapp en zijn daar tevreden over. Wie de slimme combinatie wil maken van eenvoudig mobiel kunnen betalen en sparen, kan terecht bij Moneyou Go. Bevalt het niet, dan verwijder je de app gewoon weer.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Sparen bij MoneYou BelgiëSparen bij MoneYou BelgiëMoneYou is in België zeer actief met online sparen met hoge rente. Tot voor kort was het moeilijk voor een Belgische spa…
Spaarrente MoneYou blijft hoogSpaarrente MoneYou blijft hoogMoneYou staat ook in 2018 aan de top met een hoge spaarrente op zijn gratis spaarrekening. MoneYou geeft als een volle d…
ABN AMRO komt met nieuwe spaarrekening: Direct SparenABN AMRO komt met nieuwe spaarrekening: Direct SparenDirect sparen bij ABN AMRO kan op vele manieren. Direct sparen, direct kwartaal sparen of pinsparen? ABN AMRO heeft in 2…
Spaargeld naar kleine bankenSpaargeld naar kleine bankenU kunt gerust sparen bij de kleine banken in 2018. Gaat u ook overstappen naar een andere bank voor een relatief hoge re…
Sparen en krediet bij MoneYou 2018Sparen en krediet bij MoneYou 2018Veilig sparen en krediet bij MoneYou, het zijn twee aantrekkelijke producten in 2018. Wie hier online leent, bespaart fl…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: FirmBee, Pixabay (bewerkt)
  • MoneYou

Reageer op het artikel "Moneyou Go: app voor sparen en betalen"

Infoteur: Zeemeeuw
Gepubliceerd: 26-04-2018
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Special: MoneYou spaarrente
Schrijf mee!