InfoNu.nl > Financieel > Geld > Hoe kan je een passief inkomen genereren?

Hoe kan je een passief inkomen genereren?

Hoe kan je een passief inkomen genereren? Kan je al slapend geld verdienen? Een vraag die al veel personen zichzelf gesteld hebben. Het antwoord hierop is echter heel simpel: ja! Met de nodige inspanningen én tijdsinvestering is het inderdaad mogelijk al slapend geld te verdienen. Er zijn tal van manieren die jou kunnen voorzien van een passief inkomen. Zo kan je je vakantiekiekjes online verkopen of kan je starten met je geld op een slimme wijze te beleggen. Meer nog, je kan deze manier combineren om zo je maandelijkse bijverdienste te vergroten.

Wat is een passief inkomen?

Een passief inkomen is geld dat je maandelijks verdient waarvoor je geen actieve prestaties moet leveren. Met andere woorden, een passief inkomen is dé manier om al slapend geld te verdienen. Maar vergis je niet, vooraleer jij cocktails kan drinken op het strand dien je tijd te investeren. Een passief inkomen komt namelijk niet zomaar tevoorschijn! Gelukkig zijn er tal van manieren die jou helpen je doel te bereiken. Bovendien kan je ze combineren om zo je maandelijkse bijverdienste te vergroten!

Tips voor creatievelingen

Online artikelen schrijven

Heb je thuis nog oude boekverslagen of werkstukken op je computer staan? Of vind je schrijven gewoon leuk? Dan is dit dé manier voor jou om een passief inkomen te generen! Verschillende informatieve websites zoals InfoNu bieden jou de mogelijkheid aan om je schrijftalent met de buitenwereld te delen en er nog geld mee te verdienen ook. Hoe gaat dit nu in zijn werk? Wel nu, jij schrijft een artikel over een onderwerp dat je interessant vindt en plaatst het op de website. Vervolgens worden bij jouw artikelen Google AdSense-advertenties getoond en elke keer dat een bezoeker op zo’n advertentie klikt, verdien jij geld!

Bron: Geralt, PixabayBron: Geralt, Pixabay

Maak YouTube-filmpjes

Het maken van YouTube-filmpjes is anno 2017 een snel groeiende markt. En daar is een reden voor. Steeds meer mensen zien het potentieel van YouTube in als zijnde alternatieve bron van inkomsten. Ook jij kan door middel van YouTube-filmpjes geld verdienen! Zo kan je filmpjes maken over eender welk onderwerp – muziek, handleidingen, smartphone recensies, filmrecensies of een gewone vlog – de mogelijkheden zijn onbeperkt. Het geld verdien je via Google AdSense, het advertentieprogramma van Google. Wanneer veel mensen je filmpje bekijken, zullen er automatisch advertenties tevoorschijn komen. Als zij vervolgens de advertentie aanklikken, verdien jij geld.

Om succesvolle YouTube-filmpjes te maken dienen je filmpjes echter wel uit de massa te springen. Bovendien kan het geen kwaad je filmpjes te promoten op sociale media zoals Facebook en Twitter. Met andere woorden, het maken van YouTube-filmpjes kost tijd en moeite, maar eenmaal ze online staan én mensen ze leuk vinden, kun jij maandelijks een aardige som geld bijverdienen.

Ontwerp T-shirts en verkoop deze online

Elk jaar worden er meer dan twee miljard T-shirts verkocht. Twee miljard! Ook jij kunt hier gemakkelijk een graantje van meepikken. Er zijn tal van websites die het mogelijk maken T-shirts online te maken én te verkopen, allemaal vanuit het comfort van je eigen thuis. Denk je dat T-shirts ontwerpen te moeilijk is? Dat dit enkel weg gelegd is voor mensen met artistiek talent? Geen nood! Veel van de online T-shirt marktplaatsen, zoals Teespring, hebben hun eigen design tools, waardoor ontwerpen van T-shirts een fluitje van een cent wordt. Bovendien kan je je ontworpen T-shirts op deze websites zowel promoten als verkopen, waardoor jij je enkel bezig moet houden met ze te ontwerpen.

Verkoop je vakantiekiekjes online

Hou je van fotografie en kom je na elk uitje of langdurige vakantie tot de vaststelling dat je toch niets doet met de foto’s die je hebt gemaakt? Als dat het geval is, dan kun je net zo goed van je foto’s een bron van passieve inkomsten maken. Websites zoals Shutterstock bieden jou een platform aan om jouw foto’s kosteloos te verkopen. Per verkochte foto krijg jij een deel van het aankoopbedrag. Meer nog, je foto’s kunnen keer op keer verkocht worden waardoor je dus écht een passief inkomen genereert! Dus hoe meer foto’s jij aan je portfolio toevoegt, hoe meer jij maandelijks verdient.

Bron: Minakel2003, PixabayBron: Minakel2003, Pixabay

Word beroemd op Instagram

Instagram is gedurende de laatste jaren enorm populair geworden binnen de marketingwereld. Zo heeft het platform in 2017 maandelijks meer dan 100 miljoen actieve gebruikers. Het is dan ook niet verwonderlijk dat grote merken zoals Nike uitvoerig reclame voeren op Instagram. Ook jij kan een graantje meepikken van deze reclame-inkomsten! Het enige wat je nodig hebt is een Instagram-account en een hoeveelheid geduld. Tracht elke dag een originele foto op je account te posten en je volgersaantal zal stilletjes aan toenemen. Wanneer je de eerste mijlpaal van 1000 volgers hebt bereikt, kan je geld beginnen verdienen! Zo zijn er tal van websites, waaronder Takumi, die jou geld geven om hun producten te promoten.

Tips voor mensen met weinig tijd

Verhuur ruimtes die je niet gebuikt

Heb je een kamer of appartement op overschot? Door ze te verhuren kunnen deze ruimtes kunnen voor jou een bron van passieve inkomsten worden! Je kan je kamer bijvoorbeeld verhuren via Airbnb, een online marktplaats waarop jij je appartement te huur kan aanbieden. Niet zo’n fan van Airbnb? Niet getreurd, er zijn tal van alternatieve websites waar je terecht kunt. Zo hebben zowel Waytostay als Homeaway een ruime afzetmarkt waardoor je gegarandeerd jouw pand kan verhuren!

Ook door het verhuren van een leegstaande garage kun je maandelijks een aardig centje bijverdienen. Let wel op dat je rekening houdt met de wettelijke regels!

Plaats advertenties op je wagen

Ben jij op zoek naar een manier om maandelijks een centje bij te verdienen zonder dat je er iets voor hoeft te doen? Zo ja, dan is het plaatsen van een advertentie op jouw wagen mogelijk hetgeen wat jij zoekt. Je hebt de keuze tussen tal van reclamebedrijven, waaronder CashCar, die bemiddelen tussen jou en de adverteerders. Tijdens het aanmelden dien je aan te geven wat voor auto jij gebruikt, welke kleur deze heeft en hoeveel je er mee rijdt. Zo kan men inschatten of het interessant om een advertentie op jouw wagen te plaatsen. Maandelijks kan je hier tot enkele honderden euro’s mee verdienen! Meer nog, hoe langer je rondrijdt met de reclame, hoe meer je er uiteindelijk mee kunt gaan verdienen. Handig toch!

Bron: Alexas Fotos, PixabayBron: Alexas Fotos, Pixabay

Beleg je geld op een slimme wijze

Beleggen is één van de beste manieren om een passief inkomen te genereren. Het probleem is echter dat beleggen in theorie gemakkelijk klinkt, maar dat er in de praktijk heel wat bij komt kijken. Zo zijn er risico’s verbonden aan beleggen en is het aangewezen om voldoende economische achtergrond te hebben. Desondanks zijn er toch een aantal manieren om je geld met zo’n laag mogelijk risico te beleggen. Een voorbeeld hiervan is een exchange-traded fund (afgekort ETF), een hoeveelheid beleggingen die net als een aandeel wordt verhandeld aan de beurs. De meeste ETFs volgen een specifieke marktindex en worden daardoor ook wel indextrackers genoemd. Het grote voordeel van indextrackers is dat je je beleggingsportefeuille enorm diversifieert en dus het risico op grote verliezen verkleint. Daarnaast liggen de kosten veelal lager in vergelijking met individuele aandelen. Bovendien bespaar je tijd in het opvolgen van je portefeuille aangezien je maar één ETF hoeft op te volgen!

Lees verder

© 2017 Jusoran, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Passief inkomen verwerven: als tijd geld "wordt"Passief inkomen verwerven: als tijd geld "wordt"Van negen tot vijf op kantoor werken of als zelfstandige tot ’s avonds laat doorwerken om een mooi salaris te hebben: he…
Bijverdienen op internetBijverdienen op internetBijverdienen op internet is in economisch slechte tijden voor mensen een kans om extra inkomen te verwerven. Internet bi…
Geld verdienen en rijk worden: wat zijn de soorten inkomen?Geld verdienen en rijk worden: wat zijn de soorten inkomen?Wie een vermogen wil opbouwen, heeft verschillende mogelijkheden om geld te verdienen. De meeste mensen halen hun inkoms…
Extra geld verdienen: hoe bouw je een passief inkomen op?Extra geld verdienen: hoe bouw je een passief inkomen op?Passieve inkomsten genereren is een droom voor veel mensen, zeker voor diegenen die niet houden van een klassieke nine-t…
Passief inkomen: 5 manieren om het te verwervenPassief inkomen: 5 manieren om het te verwervenPassief inkomen, het grote toverwoord tegenwoordig. Helaas ook een veel verkeerd begrepen term. Ik zal in dit artikel ui…
Bronnen en referenties
  • http://moneypantry.com/make-sell-tshirts/
  • https://www.bluecotton.com/blog/articles/55-things-you-probably-didnt-know-about-t-shirts/
  • https://yourstory.com/2017/05/make-money-on-instagram/
  • https://www.goodfinancialcents.com/passive-income-ideas/
  • Afbeelding bron 1: Geralt, Pixabay
  • Afbeelding bron 2: Minakel2003, Pixabay
  • Afbeelding bron 3: Alexas Fotos, Pixabay

Reageer op het artikel "Hoe kan je een passief inkomen genereren?"

Infoteur: Jusoran
Gepubliceerd: 12-10-2017
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!