InfoNu.nl > Financieel > Geld > Besparen op uw maandlasten

Besparen op uw maandlasten

Besparen op uw maandlasten U kunt op veel verschillende manieren geld besparen. De meest effectieve manier is om de maandlasten te drukken.

Besparen

U kunt op simpele manier geld besparen. U kunt de verwarming een graadje lager zetten en een extra trui aantrekken. Dit zal u inderdaad geld besparen, maar er zijn betere en simpelere manieren. U kunt ook proberen om geld te besparen zonder de kwaliteit van uw leven aan te tasten. Het grootste probleem van de meeste mensen is dat ze maandelijks meer uitgeven dan dat er binnenkomt. Dit kunt u het beste oplossen door de vaste maandelijkse lasten te drukken. Besparingen die maandelijks terugkomen, leveren het meeste effect op.

Besparen op verzekeringen

De meeste mensen kiezen voor zekerheid. U kunt voor alle mogelijke gevaren een verzekering sluiten. Waarschijnlijk lopen al uw verzekeringen via één verzekeringsagent. Dit is namelijk gemakkelijk en als er iets is kunt u deze persoon aanspreken om het voor u te regelen. Toch kan het geen kwaad om eens een andere verzekeringsagent uit te nodigen zodat ook hij of zij even kritisch naar uw pakket gaat kijken. De nieuwe verzekeringsagent heeft mogelijk goedkopere en betere oplossingen voor u.

Via een collectief

Op te besparen kunt u zich ook aansluiten bij een collectief. U kunt zich bijvoorbeeld aanmelden bij Unitedconsumers.nl of Vastelastenbond.nl. Deze organisaties sluiten contracten af met grote bedrijven, waardoor ze hoge korting kunnen bieden op bijvoorbeeld: energie en telefoonkosten. Doordat meerdere mensen zich hierbij aansluiten kunnen gunstige contracten worden afgesloten met leveranciers van energie en communicatiediensten.

Via de belastingdienst

Niet alle Nederlanders profiteren optimaal van de regelingen waar ze recht op hebben. U kunt recht hebben op verschillende toeslagen die de Belastingsdienst verstrekt. Nibud heeft speciaal hiervoor een website in het leven geroepen, namelijk berekenuwrecht.nl. Via deze site kunt u laten berekenen waar u recht op heeft. Deze site vraagt om gegevens over uw gezin en over uw inkomen. Het is handig om uw belastingaangifte en de jaaropgaaf van uw werkgever bij de hand te houden.

Kredieten

Indien u een krediet heeft lopen bij een bank of een andere financiële instelling, kan het lonend zijn om deze te vergelijken met leningen van andere geldverstrekkers. Het is namelijk heel eenvoudig om uw huidige lening over te zetten naar een bank met een gunstiger aanbod. Ook dit is een besparing die de kwaliteit van uw leven niet aantast, maar u toch een aanzienlijke besparen kan opleveren.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Besparen op uw maandlasten"

Infoteur: Juul
Laatste update: 04-06-2008
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!