InfoNu.nl > Financieel > Diversen > Investeren in valuta: de Bath brengt geld op!

Investeren in valuta: de Bath brengt geld op!

Investeren in valuta: de Bath brengt geld op! Het land van de glimlach Thailand is een toeristisch land, waarvan veel mensen van over de hele wereld jaarlijks genieten. Ongeveer 14 miljoen toeristen doen jaarlijks het land aan. Toch is het toerisme maar een beperkt deel van het totale bruto nationaal product. Het land is namelijk ook zeer populair voor buitenlandse bedrijven om een vestiging te hebben om zo goedkoop producten te maken en deze te exporteren tegen een goede prijs. Als er sprake is van een recessie, waarom is het dan gunstig om in de Thaise Bath te investeren?

Investeren in valuta: de Bath

Verslechterende economie?

De economie zoals die we nu kennen gaat slecht. Maar we vergeten soms dat de wereld groter is dan Europa alleen. Met Europa kan het nog weleens een tijdje slecht gaan. Hoe anders gaat dit met de rest van de wereld? Kijk naar opkomende landen zoals China, Brazilië, India en delen van Afrika. De in- en export van die landen neemt toe, waardoor die landen een zeer groot effect hebben op de wereldeconomie. Een land als Thailand profiteert daar slechts van, omdat het een stabiele economie heeft door de stevige handelsrelatie dat het heeft met vele landen over de gehele wereld. In- en export blijft stabiel, ook al neemt dat voor Europa iets af.

Ontwikkeling versus Euro

Omdat de Thaise economie relatief stabiel is, is de Bath relatief sterker geworden door een verzwakte Euro, een slechte economie en beurzen. Een paar jaar geleden draaide onze economie nog relatief goed en kon je voor 52 Bath een Euro kopen oftewel de munt was goedkoop voor ons. Door de vele economische tegenslagen in Europa zoals de bankencrisis, landencrisis in Europa is de Euro zwaar onder druk komen te staan waardoor het nu net geen 40 Bath kost. Oftewel in een vrij kort tijdsbestek van ongeveer drie jaar is de waarde van de Euro tot op 30% verslechterd.

Verwachtingen binnen Europa

Na economische tegenslag moet er ook economische voorspoed komen. Dat is het principe van de altijd heersende conjunctuurbeweging. De economie gaat op en neer als een sinus-grafiek. Het zal niet lang meer duren voordat de crisis in Europa onder controle is, waardoor de economie zal stabiliseren en vele landen betere resultaten zullen laten zien. Volgen we de algehele conjunctuur van zeven goede en zeven slechte jaren dan zal na 2014 naar alle waarschijnlijkheid de economie wederom herstellen. Dat zal dan ook het moment zijn om in te stappen in de Bath. Let wel de relatie Bath met de Euro lijkt inmiddels te zijn gestabiliseerd en kan een kentering betekenen in de koersverhouding juist omdat het dieptepunt is bereikt.

Aan de Bath geld verdienen

Zo snel als de koersverhouding is verslechterd kan het eveneens weer aantrekken. Dit kan inhouden dat als men op het juiste lage moment instapt in een paar jaar een rendement kan worden behaald van 20% tot 30%. Er zijn daarmee veel kansen om middels investering in de munt een goed rendement en winst te verkrijgen over de inleg.

Wanneer investeren in valuta?

Ook jij kunt geld verdienen door geld te investeren in de Thaise munteenheid, maar het is uiteraard de vraag wanneer je dat moet doen. Een goed uitgangspunt is als binnen Nederland de hoeveelheid banen voor bepaalde tijd toenemen. Uitzendbureaus beginnen altijd beter te draaien als de economie begint te herstellen. Dat is de voorbode voor het weer aantrekken van de economie en ook van een sterker wordende Euro. Investeer ook op het juiste moment in de Bath zodat je daar geld aan kunt verdienen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Investeren in valuta: de Bath brengt geld op!"

Infoteur: Geinformeerd
Laatste update: 17-04-2017
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Special: Investeren
Schrijf mee!