InfoNu.nl > Financieel > Beleggen > Goedkoop beleggen - goedkoopste broker

Goedkoop beleggen - goedkoopste broker

Goedkoop beleggen - goedkoopste broker Goedkoop beleggen met weinig transactiekosten in 2017 doet u vooral zelf online en via de goedkoopste broker. Vaak zijn er goede aanbiedingen. Kiest u voor DeGiro, voor Lynx of bijvoorbeeld Binck. Betaal minder transactiekosten en maak zo meer winst met beleggen. Vergelijk diverse banken en brokers en maak een beter rendement door te kiezen voor de laagste tarieven om te beleggen. Vermijd te veel bewaarloon en transactiekosten.

Hoger rendement door goedkoop te beleggen

Het rendement bij beleggen wordt onnodig vaak gedrukt door de kosten die u voor uw beleggingen moet betalen. Wie veel handelt op de beurs betaalt veel transactiekosten en doet er dus goed aan om zo goedkoop mogelijk te handelen op de beurs. Als u zelf online handelt en belegt hebt u geen dure adviezen nodig. U wilt geen bewaarloon betalen, maar goedkoop kunnen handelen bij een online broker.

Goedkoop beleggen bij broker, lagere tarieven brokers

Welke broker of internetplatform het goedkoopste is, hangt sterk af van waarin u handelt. De transactiekosten voor opties zijn weer anders dan die van beleggingen in aandelen of obligaties. Wat u dus moet doen is eerst voor uzelf bepalen waarin u wilt handelen en vervolgens op internet vergelijken waar u het goedkoopste uit bent.

Welke internetbroker is goedkoop?

U kunt op vele plekken online beleggen. In noem er een aantal Nederlandse brokers:
  • Via de grote banken kunt u online beleggen. Binck. Binck bank scheurde de markt een aantal jaren open door te starten met fors lagere tarieven dan de gewone banken. Binck bank is nog steeds een zeer geliefd platform voor beleggers. In het brokers onderzoek 2011 van Netprofiler en IEX is Binck de beste broker.
  • Lynx. Lynx is een prijsvechter die in vele landen actief is.
  • Today’s brokers. Volgens de VEB in 2010 was Today’s brokers de goedkoopste met de laagste tarieven voor online beleggen.
  • Mijnbroker. Minder bekend, maar een goed alternatief.

Bewaarloon betalen

Het bewaarloon behoort vaak tot de verborgen kosten en tikt flink aan. Niet alle brokers brengen echter bewaarloon in rekening. Let dus ook daar op.

Tarieven vergelijken

De meeste sites geven aan dat ze goedkoper zijn dan andere beleggingsbanken. Een goed voorbeeld om tarieven te kunnen vergelijken is die van de Consumentenbond of die op de site van bijvoorbeeld Lynx en DeGiro. Goed vergelijken kan u veel geld schelen. Minder transactiekosten betalen is vaak al de helft van het werk.

Daytrading en daytrayder

De daytrader heeft vooral interesse in korte termijn winsten. Een kleine marge in de koers maar met een groot handelsvolume kan vaak een hoge winst betekenen. Een winst die u moet pakken zodra die zich voordoet. Dat betekent dat u snel moet kunnen handelen en u geen zorgen moet maken over de transactiekosten. Maar juist door veel te handelen lopen deze kosten op. De marges zijn vaak zo klein dat voor al te hoge kosten van beleggen geen plaats is.

Betrouwbaarheid online beleggen

De betrouwbaarheid van het beleggingsplatform is van groot belang. Juist als er veel beweging is op de beurs, wilt u kunnen handelen en dan zit u niet te wachten op een platform dat niet werkt en offline is.

Slot goedkoop online beleggen

Vanwege de kleine marges is bij het bij vaak handelen op de beurs belangrijk om de goedkoopste manier van beleggen te kiezen. Doe een vergelijkend onderzoek voor uw eigen manier van beleggen, want de ene broker is goedkoper in de handel van opties en de ander bijvoorbeeld bij de handel in aandelen. Redelijk nieuw is broker Degiro, goedkoop beleggen.
Gerelateerde artikelen
Goedkoop beleggen via LynxGoedkoop beleggen via LynxU kunt goedkoop online beleggen in 2017 via de goedkope broker Lynx, profiteer van de voordelen. Zo kunt u kiezen voor g…
DeGiro: goedkoop beleggen, ook voor uw pensioenDeGiro: goedkoop beleggen, ook voor uw pensioenVia DeGiro beleggen is extra goedkoop in 2017, tegen lage tarieven, ook via een pensioenrekening voor uw pensioen. Dit b…
Keytrade Bank als online broker in Nederland?Keytrade Bank als online broker in Nederland?De Keytrade bank is vooral groot en populair in België. Zoals Nederland inmiddels te klein is voor de Binck bank, geldt…
Beleggen of speculeren: daytradenBeleggen of speculeren: daytradenDaytraden is voor sommigen geen beleggen maar speculatie. Bij daytraden hebt u wel degelijk een strategie en u kunt veel…
Lagere beleggingstarievenLagere beleggingstarievenBij beleggen kan er veel geld aan de strijkstok blijven hangen. Dat komt omdat de bank hoge beleggingskosten in rekening…

Reageer op het artikel "Goedkoop beleggen - goedkoopste broker"

Infoteur: Info4mij
Laatste update: 12-06-2017
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Beleggen
Schrijf mee!