InfoNu.nl > Financieel > Beleggen > Binck Bank, internetbroker en spaarbank

Binck Bank, internetbroker en spaarbank

Binck Bank, internetbroker en spaarbank Internetbroker Binck bank is goedkoop beleggen in 2019 voor iedere belegger, het is ook eenvoudig beleggen en u kunt sparen bij deze bank. Sparen doet u via Raisin. Snel online beleggen via execution only en direct uw rendement op de beurs bekijken, voor velen is het de beste internetbroker van Nederland met een gloednieuwe website. Ook het instrumentarium van Binck Bank helpt u bijzonder goed, snel en succesvol beleggen. De manier dus om geld te verdienen met online handelen in aandelen en beleggen. De lage kosten vergroten direct uw rendement op beleggen. Kies voor Binck basic of Binck active.

Wie is Binck Bank als internetbroker?

Binck Bank heeft zich vooral in de markt gezet als een goedkope en snelle online bank, met vele beleggingsproducten en instrumenten voor goed money management. De lage transactiekosten van BinckBank waren al in 2005 voor ABN AMRO aanleiding om ook de eigen transactiekosten flink te verlagen. Zo ontstond een supermarktoorlog voor online aanbieders. De strijd met de grootbanken wordt nog steeds via de media gevoerd. Enige tijd buitelden ze over elkaar heen. Nu gaan de tarieven nog steeds omlaag.

Consolidatieslag bij de online brokers

Concurrent broker Alex was onderdeel van de Rabobank. De Rabobank had Alex in de etalage gezet, zodat het door Binck kon worden overgenomen. Deze overname was waarschijnlijk niet de laatste consolidatie in de wereld van internetbrokers zijn. De markt met beleggers is weliswaar gegroeid, maar groei zal voornamelijk kunnen plaats vinden door verdere overnames en het verder mogelijk maken van online beleggen in het buitenland. Binck doet dat actief. De activiteiten in België bijvoorbeeld maken winst en Binck hoopt ook nog elders kantoren te openen. De handelsnaam Alex bestaat nog steeds. Binck rondde de overname van Alex Beleggersbank af in 2008 en werd zo meteen marktleider in Nederland met meer dan 240.000 beleggers.

Beleggen bij Binck

Eigenlijk kunt u via Binck bank in alles beleggen:
  • Effecten, waaronder aandelen en obligaties;
  • Opties, Sprinters, Turbo's, Trackers en Warrants;
  • Futures;
  • Beleggingsfondsen.

Tarieven beleggen Binck

Wie bij Binck zijn transacties wil doen om te beleggen in aandelen betaalt de volgende transactiekosten (1 januari 2019):

Tarieven BinckBasicActive
Aandelen, beleggingsfondsen, trackers, obligaties of warrants 6,50 + 0,10% 9 tot 75
Turbo's, Speeders 6,50 + 0,10% 6 tot 45
Binck Turbo's0 0
Opties 2,90 1,95
Futures 4,00 2,95

Dat betekent dus weer lagere tarieven en daarmee voordeliger online beleggen. De huidige herpositionering van ABN AMRO in de markt en de stevige concurrentie zou een verdere prijzenslag kunnen inluiden. Het is nog te vroeg om dat met zekerheid te kunnen zeggen. Maar online beleggen is een lucratieve en daarom voor banken interessante markt. En als één schaap over de dam is volgen er meer.

Spaarbank Binckbank bij Duitse Raisin

Raisin is een spaarplatform, vergelijkbaar met Savedo. Dit fintechbedrijf is een platform dat u allerlei deposito's aanbiedt tegen een hoge rente van banken in het buitenland die wel netjes onder het depositogarantiestelsel vallen. Bij een juiste keuze krijgt u en een hoge rente en spaart u veilig. Binckbank is de eerste Nederlandse bank die zich bij Raisin aansluit.

Overige diensten Binck bank

Enkele overige diensten:

Extra dienstenkosten
Geldoverboekingnul
Geavanceerde ordersnul
Realtime streaming koersinformatie Euronextnul
Deponeren en overboeken effectennul
Terugmelden van een orderstatus per e-mail of smsnul
Intraday short gaannul
Transacties in andere valuta0,1%
Interne vreemde valuta overboeking0,1% van de transactiewaarde
Realtime koersen Amex en Nasdaq 2,50 per maand exclusief btw
Realtime koersen NYSE 2,50 per maand exclusief btw
Squawkbox is gratis vanaf 25 transacties per kwartaal
Koersabonnement Eurex 8 per maand exclusief btw
Exercise, assignment, cash settlement opties 2,90 per contract en minimaal 11
Orders via medewerker BinckBank 5 extra per opgegeven order
Een spoedoverboeking 7,50

Online beleggen bij Binck

Online handelen in aandelen is eenvoudig geworden. U krijgt een rekeningnummer bij Binck en een wachtwoord en u kunt snel aan de slag. Bovendien is er op deze beleggingssite veel software beschikbaar om u verder te helpen. Ook bij Binckbank en Alex. Waar het om gaat is, dat u met online handelen ook daadwerkelijk geld gaat verdienen. En dat laatste blijkt nog niet altijd even eenvoudig. Houdt u ook de transactiekosten in de gaten. Bij grotere transacties worden er relatief minder kosten per transactie in rekening gebracht. Veelvuldig handelen hoeft niet altijd beter te zijn en neem voldoende tijd om de basisprincipes van het online handelen in aandelen onder de knie te krijgen. Als u eenmaal de smaak te pakken hebt, gaat het vaak vanzelf.

BeFrank voor uw pensioen

Verzekeraar Delta Lloyd en beleggersbank Binck betreden samen de Nederlandse pensioenmarkt. Ze lanceren een joint venture op het gebied van pensioenen. Beide bezitten 50% van de aandelen in de nieuwe pensioenuitvoerder BeFrank, die de markt van pensioenen zal betreden na de inwerkingtreding van de Wet Introductie Premiepensioeninstellingen. Nu al kunt u terecht bij de goedkoopste concurrent die eerder door de oprichters van Binck is opgericht, te weten Brand New Day, pensioen en vermogensbeheer.

ThinkCapital

Binck heeft een meerderheidsbelang van 60% genomen in ThinkCapital. Zo wil Binck ook de indextrackers, indexvolgers voor het indexbeleggen, beter op de kaart zetten.

Slot

De overname van Alex door Binck Bank zal niet de laatste geweest zijn. Het wachten is nu op een grote partij die bereid is, om ook voor Binck Bank inclusief Alex een groot bedrag neer te leggen. Dit kan alleen maar in het voordeel van de klant zijn, want de transactiekosten zullen dalen, en alleen de brokers met de beste service zullen uw vertrouwen kunnen winnen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Goedkoop beleggen - goedkoopste brokerGoedkoop beleggen - goedkoopste brokerGoedkoop beleggen met weinig transactiekosten in 2018 en 2019 doet u vooral zelf online en via de goedkoopste broker. Va…
Money management 2019Money management 2019Wat is money management bij beleggen en hoe past u dit in 2019 toe? Bij money management en geld management gebruikt u m…
Beleggen: (vergelijking) transactiekosten voor beginnersMet het beleggen in aandelen zijn sommige mensen ontzettend rijk geworden, maar ook al vele mensen bijna al hun vermogen…
Lagere beleggingstarievenLagere beleggingstarievenBij beleggen kan er veel geld aan de strijkstok blijven hangen. Dat komt omdat de bank hoge beleggingskosten in rekening…
Internetbroker Binckbank: vermogensbeheer 2019Internetbroker Binckbank: vermogensbeheer 2019Binckbank is een grote internetbroker in Nederland met een uitstekende klantvriendelijkheid. Maar Alex doet meer, zo is…
Bronnen en referenties
  • Binck

Reageer op het artikel "Binck Bank, internetbroker en spaarbank"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 01-01-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Beleggen
Special: Beleggen in aandelen
Schrijf mee!