InfoNu.nl > Financieel > Beleggen > Brand New Day pensioen en vermogensbeheer

Brand New Day pensioen en vermogensbeheer

Brand New Day pensioen en vermogensbeheer Met Brand New Day bouwt u in 2019 eenvoudig en transparant veel extra pensioen op zonder verborgen kosten. U bent bij deze bank meestal ook veel goedkoper uit dan bij de bekende grote banken en verzekeraars. BND is transparant en heeft lage kosten van vermogensbeheer. Geen woekerpolis en geen verzekering. U ziet meteen hoeveel vermogen u opbouwt. Doe zelf ook de polis-check 2019. Ontwoeker uw polissen en haal meer pensioen uit uw polis. Zorg voor een aanvullend pensioen tegen relatief lage kosten via banksparen. Brand New Day heeft een gratis ontwoekerpakket. Zo kunt u zo goed mogelijk sparen voor later. Brand New Day heeft ook een kinderrekening, waarop u geld zet zodat uw kind straks kan gaan studeren. Brand New Day heeft in 2017 een bankvergunning gekregen en u opent eenvoudig online een spaarrekening.

Brand New Day is een bank geworden:

Ontwoekerpakket van Brand New Day 2019

Geen woekerpolis graag. Woekerpolissen waren kort gezegd polissen met zeer hoge kosten die vaak voor de klant verborgen werden gehouden. Pas later bleek het gespaarde of belegde geld veel minder te zijn dan waarop was gerekend. Brand New Day komt in actie tegen deze praktijken. Via banksparen worden veel goedkopere producten aangeboden.

Brand New Day is veel goedkoper, minder kosten en meer pensioen

Brand New Day is veel goedkoper. Geen bureaucratisch bedrijf met vele filialen, maar een internetbedrijf. Dit bedrijf is opgericht door Kalo Bagijn en Thierry Schaap, voorheen betrokken bij Binck met het doel om de concurrentie op de markt van online beleggen te vergroten en de kosten flink omlaag brengen. Dat is via Binck inmiddels prima gelukt. Nu de verzekeringsmarkt. De klant profiteert hiervan. Er zijn al verzekeraars die protesteren tegen de nieuwkomer. Laten die dan ook eens hun tarieven verlagen.

Brand New Day is 100 procent zelfstandig

Brand New Day is onafhankelijk en 100 procent zelfstandig. U kunt wel adviezen inwinnen via Brand New Day, maar ook deze adviseurs zijn onafhankelijk. Omdat dit bedrijf zo hamert op lage kosten, lijkt het zeer onwaarschijnlijk dat zal worden toegestaan dat eventuele tussenpersonen toch nog hoge tarieven in rekening kunnen brengen. Sterker nog u kunt zelf, na een offerte te hebben aangevraagd, snel aan de gang. Zonder tussenpersoon en tegen lage kosten. U kunt voor vragen terecht bij de helpdesk. Voor uw pensioen, een hypotheek, een ontslagvergoeding of gouden handdruk en uw vermogensbeheer.

Bron: Geralt, PixabayBron: Geralt, Pixabay

Banksparen bij Brand New Day

Brand New Day werkt met banksparen. Voor niet alleen uw pensioen en hypotheek, maar ook uw ontslagvergoeding. Sinds 2010 is het toegestaan dat uw werkgever uw ontslagvergoeding stort op een geblokkeerde rekening bij een bank. Dit is fiscaal zeer voordelig en de kosten zijn transparant. Vooral wie al een polis heeft kan eenvoudig overstappen.

Sparen voor pensioen en vermogensbeheer

Voor een aanvullend pensioen of vermogensbeheer vraagt u een pensioenrekening en een vermogensrekening aan. Uw vermogen volledig in beheer geven kan ook. Uw beleggingen voor uw pensioen worden geplaatst in een apart bedrijf op uw naam. Over elke storting betaalt u 0,5% aan kosten. Er wordt belegd in aandelen en obligaties. U spreekt van te voren af in welke verhoudingen dit moet gebeuren. Er wordt niet gekozen voor dure beleggingsfondsen, maar indexfondsen die een hoog rendement geven.

Spaarrekening openen in 2019

Nu Brand New Day een bank is geworden na de overname van Allianz Nederland Asset Management (ANAM), open u hier ook eenvoudig online een spaarrekening zonder voorwaarden. U maakt 1 cent over, uw gegevens worden gecontroleerd en uw spaarrekening wordt daarmee actief. In januari 2019 bedraagt de spaarrente 0,25%.

Banksparen voor hypotheek

Behalve voor uw pensioen kunt u hier ook banksparen voor de aflossing van uw hypotheek. U spaart op een geblokkeerde rekening en betaalt aan het einde van de looptijd de hypotheek af met het opgebouwde vermogen. Vraag een offerte aan en open een rekening. Vervolgens worden uw stortingen belegd zoals u dat wilt. Wederom tegen lage kosten.

Banksparen met ontslagvergoeding

Banksparen met de ontslagvergoeding of gouden handdruk is pas sinds 2010 mogelijk. Investeer zo met uw ontslagvergoeding zonder hoge kosten te hoeven maken. Geen ingewikkelde constructies, maar sparen op een geblokkeerde bankrekening waarop de storting van uw werkgever jaarlijks aangroeit. Om de kosten hoeft u het zeker niet te laten, want bij een looptijd van 20 jaar bedragen de jaarlijkse kosten slechts 0,5%.

De kinderrekening

Studeren is duur en met het nieuwe leenstelsel is het alleen maar duurder geworden. Ook uw kind of kleinkind kan dus wat extra geld voor de toekomst gebruiken. Welnu, dit kan via de kinderrekening die wordt gekoppeld aan een beleggingsrekening. De kinderrekening staat op naam van het kind of kleinkind. Zodra het kind 18 jaar is het wettelijk bevoegd om zelf over het geld te beschikken. Dan staat er een spaarpot klaar.

Ik heb een polis elders

Ook als u al een polis ergens anders hebt, bestaat vaak wel de mogelijkheid om deze naar Brand New Day over te laten boeken. Zij geven dan aan wat de polis bij hen gaat opbrengen. Als het verschil in uw voordeel interessant is en u kunt weg bij uw huidige aanbieder dan ligt overboeken naar Brand New Day wel erg voor de hand. Denk aan een lijfrentepolis of een andere polis voor een aanvullend pensioen, een pensioen als zzp'er of bijvoorbeeld plannen voor een studie.

Samenwerking met de VvAA groep

De VvAA groep, waarvan meer dan 114.000 artsen lid zijn, helpt Brand New Day aan nieuwe polissen voor pensioen en het overboeken van polissen. Een interessante doelgroep die nu blijkbaar ook de voordelen wil benutten. VvAA is voor 10% aandeelhouder van Brand New Day. De bankvergunning die BND in 2017 verwierf biedt de mogelijkheid om naast het sparen voor een pensioen ook het sparen op een betaalrekening aan te bieden. U bij Brand New Day tot slot ook een overlijdensrisicoverzekering afsluiten. Het mooie is dat u op hun website eenvoudig kunt berekenen hoeveel premie u moet betalen.

Conclusie Brand New Day als vermogensbeheerder voor pensioen en ontslagvergoeding 2018

Brand New Day is in een groot gat in de vermogensmarkt gesprongen. De kosten zijn er laag voor de opbouw van pensioen en vermogen zijn laag en transparant. Daarmee is Brand New Day in een klap een zeer interessante concurrent geworden. De klant profiteert en dat werd wel tijd. In 2017 werd Brand New Day door de Consumentenbond gekozen tot de beste keuze en dat belooft veel moois voor 2018.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
We zullen het banksparen kritisch volgenWe zullen het banksparen kritisch volgenHet banksparen bij een bank is de nieuwe transparante manier van fiscaal vriendelijk sparen en beleggen. Niet verzekeren…
Lijfrente banksparen: Wat is het en wat zijn de voordelen?Lijfrente banksparen: Wat is het en wat zijn de voordelen?Wat is lijfrente banksparen precies? Wat zijn de voordelen, wanneer je kiest voor banksparen in plaats van voor een ande…
Sparen bij Ohra in 2019Sparen bij Ohra in 2019Als u in 2019 een goede spaarrekening zoekt, kunt u ook eens kijken bij Ohra. Ohra is niet alleen een verzekeringsmaatsc…
Banksparen met je gouden handdruk of ontslagvergoedingBanksparen is populairder dan ooit. Mensen zijn bang geworden voor koopsompolis en de lijfrente en kiezen massaal voor b…
Banksparen, sparen voor de alternatieve hypotheekaflossingBanksparen, sparen voor de alternatieve hypotheekaflossingBanksparen in 2018 en 2019 tegen een mooie rente bij de bank voor de financiering van de aflossing van uw hypotheek is a…
Bronnen en referenties
  • Afbeelding bron 1: Geralt, Pixabay

Reageer op het artikel "Brand New Day pensioen en vermogensbeheer"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 22-07-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Beleggen
Special: Pensioenopbouw
Schrijf mee!