Binck Fundcoach, beleggen in fondsen en ETF's

Binck Fundcoach, beleggen in fondsen en ETF's Met Binck Fundcoach heb je een platform waarmee je gemakkelijk in beleggingsfondsen en ETF's kunt handelen. De website van Binck Fundcoach is speciaal ontworpen voor beleggingsfondsen en ETF's voor een optimaal gebruikersgemak. Binckbank heeft Fundcoach overgenomen van SNS bank. Binck fundcoach biedt als grootste voordeel dat je bij periodiek beleggen geen transactiekosten betaald. Al met al is Fundcoach een prima platform voor de belegger die de voorkeur geeft aan beleggingsfondsen en ETF's.

Wat is Binck Fundcoach?

Beleggen gaat niet vanzelf en het is niet altijd eenvoudig. Maar met de website van Binck Fundcoach speciaal ontworpen voor beleggingsfondsen en ETF's (Exchange Traded Funds) wordt het zoeken, vinden en kopen van het juiste fonds een stuk gemakkelijker. Het juiste fonds dat bij je wensen past vindt je altijd met de Binck Fundcoach Fondsvergelijker welke in de website is ingebouwd. Een andere handige optie bij Fundcoach is dat je gebruik kunt maken van de optie periodiek beleggen. Met periodiek beleggen bouw je een beleggingsportefeuille op door maandelijks een vast bedrag te investeren. Bij periodiek beleggen betaal je geen transactiekosten. De minimale maandelijkse inleg voor periodiek beleggen bedraagt 20 euro.

Assortiment

Er wordt een ruim assortiment van goed verhandelbare beleggingsfondsen en indextrackers aangeboden op Binck Fundcoach.
Het aanbod van beleggingsfondsen en ETF's is zo compleet mogelijk. Nagenoeg alle fondsen kunnen worden verhandeld. Binck biedt aan haar klanten de mogelijkheid om eventuele beleggingsfondsen die zij niet in haar assortiment hebben toe te voegen aan Fundcoach. Je kunt in het assortiment een selectie maken op regio, categorie en aanbieder. In het overzicht dat hieruit volgt, kunt je eenvoudig alle relevante gegevens zien zoals Morningstar Rating, rendement, en koers.
Met de zoekbalk kun je snel het juiste beleggingsfonds vinden. Je kunt een beleggingsfonds of ETF zoeken op de instelling die het fonds aanbiedt of op de fondsnaam. Vervolgens krijg je de beleggingsfondsen of ETF’s in een handig overzicht te zien.

Functionaliteiten in Binck Fundcoach

Als je gebruik maakt van Fundcoach heb je de beschikking over een aantal handige tools en extra's. Zo kun je gebruik maken van de fondsvergelijker. Er zijn heel veel verschillende soorten fondsen, met de fondsvergelijker vindt je altijd de juiste informatie en kun je verschillende beleggingsfondsen vergelijken. Wil je een fonds waar bij het rendement en het risico hoog is, of kies je liever voor een defensief beleggingsfonds. Ook kun je gemakkelijk op fondsen zoeken die alleen in een bepaalde regio beleggen zoals bijvoorbeeld Zuid Amerika of Azië. Per fonds wordt de belangrijkste informatie getoond zoals bijvoorbeeld rendement, risico, sectorinformatie, samenstelling en dividend. Het ideale fonds kun je snel opzoeken en je kunt meteen zien of er andere beleggingsfondsen zijn die beter bij je passen. Ook heb je de beschikking over het actuele nieuws en regelmatig opinie stukken en columns. Bij Binck Fundcoach lees je relevante en leerzame columns over beleggingsfondsen en ETF’s. In deze columns geven beleggingsexperts hun visie op de ontwikkelingen in de markt. Verder lees je meer over slimme beleggingsstrategieën en vind je er productrecensies. Als klant kun je gratis deelnemen aan leerzame webinars over beleggen.

Vaste tarieven

(Laatst bijgewerkt op 19-05-2020)
  • Beleggingsfondsen 8 euro per transactie
  • ETF's 6 euro per transactie
  • Periodiek beleggen geen transactiekosten (minimale inleg per periodieke order 20 euro)
  • Service Fee 0,18% per jaar
  • Transacties in andere valuta dan euro opslag 0,25% valutakosten
  • Eerste 3 maand geen service fee

Nadelen Binck Fundcoach

De minimale service fee is inmiddels afgeschaft, waardoor Binck Fundcoach ook voor de kleine belegger een stuk interessanter is geworden. De vaste transactiekosten van 8 euro voor beleggingsfondsen, ongeacht de grote van de order maakt dat Fundcoach in verhouding duur is bij kleine orders. De gratis periodieke transacties zijn dan juist wel weer aantrekkelijk voor kleine beleggers.

Conclusie

Alles in overweging nemend is Binck Fundcoach een interessant platform voor de belegger die niet teveel risico wil nemen.Bij kleinere bedragen zijn de transactiekosten in verhouding vrij hoog. Dan is het vaak interessanter om orders via periodiek beleggen in te voeren, je betaald dan geen transactiekosten. De meeste banken en brokers bieden niet de extra tools die je bij Binck Fundcoach heeft. Een fonds selecteren of informatie inwinnen over beleggingsfondsen en ETF's is dan wat lastiger.
© 2014 - 2020 P1234, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • BinckBank N.V.

Reageer op het artikel "Binck Fundcoach, beleggen in fondsen en ETF's"

Infoteur: P1234
Laatste update: 19-05-2020
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Beleggen
Special: ETF
Schrijf mee!