InfoNu.nl > Financieel > Beleggen > Beleggen via Binck

Beleggen via Binck

U kunt via diverse partijen beleggen in aandelen. Eén van de hardst groeiende brokers is Binck.nl. Via deze bank kunt u op een voordelige manier beleggen. De tarieven zijn in veel gevallen scherper dan bij een Nederlandse grootbank. Er zijn twee grote beleggingssites in Nederland, namelijk Alex.nl en Binck.nl. Deze brokers richten zich op de zelfstandige belegger. Het is de bedoeling dat de cliënten zelfstandig handelingen kunnen verrichten zonder tussenkomst van een tussenpersoon. In het verleden was dit uniek, want de transacties werden in het verleden door medewerkers van de banken verricht. Alle banken bieden nu de mogelijkheid om rechtstreeks op de beurs te beleggen. De beleggingssites hebben met name veel klanten getrokken door hun zeer scherpe tarieven. In de beginjaren waren ze veel goedkoper dan de grootbanken. Dit zijn de banken later in gaan zien en hebben hun tarieven bij moeten stellen.

Geschiedenis van de Binck Bank

Binck is opgericht in het jaar 2000. Zij waren in 2001 de eerste broker die gratis realtime koersen aanboden aan hun clienten. Per 2003 heeft Binck officieel de bankstatus gekregen van De Nederlandsche Bank. In dat jaar hebben zij al 10.000 beleggers mogen verwelkomen. In 2005 hebben zij de Europese beurzen toegankelijk gemaakt voor het grote publiek, doordat de klanten ook rechtstreeks konden beleggen op de Europese aandelenmarkt. Vanaf 2007 is Binck de eigenaar geworden van de grote concurrent. Dit deden zij door Alex.nl van de Rabobank over te nemen. Door deze overname is Binck marktleider in Nederland geworden. Zij hadden na de overname maar liefst 240.000 beleggers in de boeken.

Beleggen via Binck.nl

U kunt zich gratis aanmelden. Voor het beleggen betaalt u wel bepaalde aankoop- en verkoopkosten, maar de kostenstructuur is duidelijk zonder verborgen kosten. Zij kunnen goedkoper werken doordat zij volledig geautomatiseerd zijn.

Hoe werkt het aankopen van aandelen bij Binck

Nadat uw account geactiveerd is kunt u naar een bepaald rekeningnummer een bedrag overboeken waarmee u kunt gaan beleggen. U krijgt geen officieel rekeningnummer, maar u moet het boeken ten name van Binck met als omschrijving een unieke code waardoor het te herkennen en te herleiden is naar uw account. Zodra het bedrag gestort is kunt u dit aanwenden voor het aankopen van aandelen, opties enzovoort. U krijgt van de bank een pincode waarmee u elke transactie moet bevestigen. Zodra een transactie verricht is krijgt u dit bevestigd in een mail.

Voor wie is Binck Bank geschikt

Niet iedere belegger is geschikt voor de Binck Bank. Indien u namelijk prijs stelt op een persoonlijk advies, dan zou u zich moeten wenden tot andere banken. U moet zelfstandig alle handelingen verrichten. In eerste instantie is het lastig om uw weg te vinden op hun site. Voordat u transacties gaat verrichten doet u er verstandig aan om u eerst goed te verdiepen in de mogelijkheden en de werkwijze van de website. U zou door onkunde bepaalde handelingen kunnen verrichten die financiële gevolgen hebben.

Tarieven voor het beleggen

In onderstaand overzicht treft u enkele voorbeelden aan van de tarieven die zijn hanteren voor het aankopen van verkopen van aandelen. Het is geen volledige lijst. Dit zijn de tarieven per april 2010.

Aantal transacties per kwartaal? Kosten per transactie
1 - 24 aandelen 6,50 + 0,1%
25 - 99 aandelen 6,25 + 0,09%
100 - 249 aandelen 6 + 0,08%
250 - 499 aandelen 5,75 + 0,07%
>= 500 aandelen 5,50 + 0,06%
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Binck.nl

Reageer op het artikel "Beleggen via Binck"

Reactie

Thomas, 15-03-2010 22:37 #1
Dit artikel heeft een update nodig. Zo te zien zijn de kosten per transactie niet meer up to date, er zijn allang andere bedragen. Reactie infoteur, 16-03-2010
Nee, de tarieven worden pas verlaagd per april. Dit artikel bevat nu wel de tarieven per april 2010.

Infoteur: Esmee
Laatste update: 16-03-2010
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Beleggen
Reacties: 1
Schrijf mee!