InfoNu.nl > Financieel > Sparen > ING Bank geeft hoogste rente op Profijtrekening

ING Bank geeft hoogste rente op Profijtrekening

ING Bank geeft hoogste rente op Profijtrekening Profiteer ook in 2017 van de Profijtrekening of zet deze om in de Oranje spaarrekening. De Profijtrekening van de ING is voor velen een zeer interessante rekening, want de Profijtrekening is een spaarrekening met relatief hoge rente. En dat is in de huidige markt een mooie spaarrente. U opent deze rekening eenvoudig via internetbankieren en internetsparen op Mijn ING. Deze bank heeft ook nog andere spaarrekeningen waaruit u kunt kiezen en regelmatig is dat met een hogere actierente.

De Profijtrekening

Nu heeft de de ING Bank de Profijtrekening. De Profijtrekening is interessant, omdat de rente er momenteel hoger is dan bij de meeste andere rekeningen van de ING bank. Buiten de ING vindt u een hoge rente bij concurrent MoneYou: spaarrente MoneYou blijft hoog. Op de Profijtrekening krijgt u een mooie rente bij een saldo tot 75.000 euro of meer. Op de Toprekening eveneens. Bovendien krijgt u elke maand rentepunten over de inmiddels opgebouwde spaarrente.

Sparen bij de ING

De Profijtrekening is er ook voor de grote spaarders. U hebt alle vrijheid om over uw geld te beschikken. Belangrijkste voorwaarde is dat u 25.000 op de rekening stort. Dit was tot voor kort 50.000. De Bank controleert regelmatig of u nog aan deze voorwaarde voldoet en waarschuwt de rekeninghouder, als dat niet meer het geval is. Als het minimumbedrag niet binnen zes weken wordt hersteld, wordt het bedrag teruggestort naar de Tegenrekening.

Openen van een spaarrekening is eenvoudig

De rekening is eenvoudig te openen via het internet of u belt even naar de klantenservice. Om de rekening te openen, hebt u een Tegenrekening bij de ING nodig. Zeg maar uw normale betaalrekening bij deze bank. Met deze tegenrekening kan maximaal één Profijtrekening worden geopend.

Rente bijschrijven

De rente wordt jaarlijks uitgekeerd op 1 december. Vanaf het moment dat u de rekening opent ontvangt u de actuele actierente en staat deze rente 3 maanden vast. Met de Profijtrekening als nieuwe spaarrekening probeert de ING klanten te binden die anders voor een hogere rente zouden overstappen naar een nieuwe bank. Maar er is dus concurrentie.

Rekening opheffen

De profijtrekening is een flexibele rekening. U kunt altijd direct bij uw geld en bovendien wanneer u maar wilt uw rekening spaarrekening opheffen. Als u uw spaarrekening opheft krijgt u ook direct de opgebouwde rente uitbetaald en hoeft u niet een jaar op uw spaarrente te wachten. Hebt u de spaarrente binnen, dan kunt u weer even eenvoudig een nieuwe rekening openen, alleen krijgt u dan natuurlijk niet meer de actierente die geldt voor mensen die voor het eerst een Profijtrekening hebben geopend, maar wel de nog steeds 0,8% rente. Hebt u meerdere betaalrekeningen bij de ING, dan geldt voor een andere rekening die nog niet is benut voor deze spaarrekening, weer wel de actuele spaarrente. De actierente is dus rekeninggebonden en niet persoonsgebonden.

Collectieve garantieregeling sparen

De ING valt onder de collectieve garantieregeling die in ons land voor banken geldt. Deze rekening, het depositogarantiestelsel, zorgt ervoor dat per persoon tot 100.000 euro is gegarandeerd. Per persoon, dus het gegarandeerde bedrag kan zo aardig oplopen. Op deze manier kan iedereen veilig van deze Profijtrekening profiteren.

Slot toprente bij de ING bank

Voor wie de ING als huisbank heeft en voldoende spaargeld heeft, is de Profijtrekening een profijtelijke rekening. Maar er zijn ook andere kapers op de kust die u een mooie rente bieden. De rente van 0,8% bij MoneYou op de kwartaalrekening bijvoorbeeld of de eenvoudig te openen spaarrekening zonder beperkende voorwaarden voor inleg of opname van geld. Lekker eenvoudig en veilig.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
De ING bank & de ToprekeningDe ING bank & de ToprekeningDe Toprekening van de ING bank geeft u een spaarrekening met een toprente en met veel flexibiliteit. De Toprekening van…
ING Bank biedt nu Toprente Sparen toprekeningING Bank biedt nu Toprente Sparen toprekeningSparen bij de voormalige Postbank is sparen bij de huidige ING bank. De activiteiten van de Postbank en de ING Bank zijn…
Sparen bij ING is nu nog aantrekkelijkerSparen bij ING is nu nog aantrekkelijkerDe ING bank is in 2017 slanker en steeds meer klantgericht. Sparen bij de ING wordt zo alleen maar interessanter. Een ze…
Voordeel Oranje spaarrekening ING bank: sparen voor een doelVoordeel Oranje spaarrekening ING bank: sparen voor een doelVoordeel op de nieuwe spaarrekening in 2017 van de Oranje spaarrekening van de ING bank? Wat is uw voordeel dan precies?…
Hoe online sparen voor optimaal rendement 2017Hoe online sparen voor optimaal rendement 2017U wilt ook online sparen met een internet spaarrekening en een optimaal rendement op spaargeld in 2017. Online sparen en…

Reageer op het artikel "ING Bank geeft hoogste rente op Profijtrekening"

Reacties

Penning, 10-01-2017 20:32 #7
Hoe hoog is de rente op een profijtrekening, en hoehoog op een toprekening? En op een oranje rekening? Reactie infoteur, 11-01-2017
Beste Penning,
De rente op deze rekeningen is afhankelijk van het bedrag waarmee u spaart. In januari 2017 is er een spaaractie waarmee u extra geld kunt verdienen:

http://financieel.infonu.nl/sparen/67210-sparen-bij-ing-bank-in-2017-met-hoge-rente.html

Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Van Breugel, 13-08-2016 20:21 #6
Persoon x vindt in een nalatenschap 750.000 profijtpunten. Mijn vraag is wat kan x hiermee doen? Graag uw reactie
mt. vr. groeten h. van Breugel Reactie infoteur, 15-08-2016
Beste Van Breugel,
Bedoelt u de rentepunten van de ING? Die zijn niet overdraagbaar naar een andere persoon dan de rekeninghouder.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Wim V. Zutphen, 08-12-2015 00:22 #5
Volgens jullie gegevens wordt de rente van de spaarrekeningen bij de ING telkens op 1 december overgeschreven. Maar dat is tot op heden nog steeds niet gebeurd. Mijn vraag is dus, op welke datum gebeurt het dan wel?
Ik hoop van u een antwoord te krijgen. Reactie infoteur, 08-12-2015
Beste Wim V. Zutphen,
Nog steeds wordt de rente voor de profijtrekening op 1 december uitbetaald, de ING stort het geld wel op de spaarrekening zelf en niet op uw betaalrekening.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Howdy, 16-10-2009 02:59 #4
Valt de Profijt rekening ook gewoon onder het Nederlandse garantie stelsel van 100.000 euro. Reactie infoteur, 16-10-2009
Beste Howdy,
Volmondig ja. De ING valt onder het depositogarantiestelsel en de profijtrekening is geen achtergestelde vorm van sparen.

De Groot, 07-05-2009 12:16 #3
Het is bijzonder irritant dat de ING en voorheen de Postbank steeds nieuwe rekeningen lanceren en dit niet kenbaar maken aan hun spaarders die zodoende steeds een te laag rentepercentage ontvangen. Ik vind dit geen eerlijk zaken doen!

L. Kranendonk, 27-03-2009 20:47 #2
Heel mooi. Graag zet ik mijn topspaarrekening over naar een Profijtrekening. Hoe nu te handelen? Reactie infoteur, 29-03-2009
Beste L. Kranendonk,
U opent de rekening eenvoudig via internet. Sneller blijkt het in de praktijk te gaan, als u de ING belt en vraagt de rekening voor u aan te maken. Men kijkt of het saldo er is en klaar.

J. Quist-Bogers, 14-03-2009 16:08 #1
Kan ik mijn topspaarrekening zonder problenen en met de mogelijkheid dat als ik het geld ( of een daarvan ) nodig heb overzetten. Ik voldoet aan de minimum voorwaarde voor de inleg. Reactie infoteur, 15-03-2009
Beste J. Quist-Bogers,
Geen probleem. En als u 1) uw maandelijkse inkomen op de Tegenrekening ontvangt of 2) een hypotheek hebt van de ING, geldt voor toprente sparen ook geen minimum van 5.000 euro. In het andere gevallen zegt u het toprente sparen gewoon op. Voordeel daarvan is dat de daar opgebouwde rente meteen wordt uitgekeerd.

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 22-02-2017
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Hoogste spaarrente 2017
Reacties: 7
Schrijf mee!