InfoNu.nl > Financieel > Sparen > ING Bank geeft hoogste rente op Profijtrekening

ING Bank geeft hoogste rente op Profijtrekening

ING Bank geeft hoogste rente op Profijtrekening Profiteer ook in 2014 van de Profijtrekening en een rente van 1,6%. De Profijtrekening van de ING is voor velen een zeer interessante rekening, want de Profijtrekening is een spaarrekening met relatief hoge rente. En dat is in de huidige markt een mooie spaarrente. U opent deze rekening eenvoudig via internetbankieren en internetsparen op Mijn ING.

De Profijtrekening

Nu heeft de de ING Bank de Profijtrekening. De Profijtrekening is interessant, omdat de rente er momenteel hoger is dan bij de meeste andere rekeningen van de ING bank. Buiten d eING vindt u een hoge rente bij concurrent MoneYou: spaarrente MoneYou blijft hoog. Op de Profijtrekening krijgt u in januari 2014 tot 1,6% rente bij een saldo tot 75.000 euro of meer. Op de Toprekening krijgt u 1,6 rente. Bovendien krijgt u elke maand rentepunten over de inmiddels opgebouwde spaarrente.

Sparen bij de ING

De Profijtrekening is er ook voor de grote spaarders. U hebt alle vrijheid om over uw geld te beschikken. Belangrijkste voorwaarde is dat u 25.000 op de rekening stort. Dit was tot voor kort 50.000. De Bank controleert regelmatig of u nog aan deze voorwaarde voldoet en waarschuwt de rekeninghouder, als dat niet meer het geval is. Als het minimumbedrag niet binnen zes weken wordt hersteld, wordt het bedrag teruggestort naar de Tegenrekening.

Openen van een spaarrekening is eenvoudig

De rekening is eenvoudig te openen via het internet of u belt even naar de klantenservice. Om de rekening te openen, hebt u een Tegenrekening bij de ING nodig. Zeg maar uw normale betaalrekening bij deze bank. Met deze tegenrekening kan maximaal één Profijtrekening worden geopend.

Rente bijschrijven

De rente wordt jaarlijks uitgekeerd op 1 december. Vanaf het moment dat u de rekening opent ontvangt u de actuele actierente en staat deze rente 3 maanden vast. Met de Profijtrekening als nieuwe spaarrekening probeert de ING klanten te binden die anders voor een hogere rente zouden overstappen naar een nieuwe bank. Maar er is dus concurrentie.

Rekening opheffen

De profijtrekening is een flexibele rekening. U kunt altijd direct bij uw geld en bovendien wanneer u maar wilt uw rekening spaarrekening opheffen. Als u uw spaarrekening opheft krijgt u ook direct de opgebouwde rente uitbetaald en hoeft u niet een jaar op uw spaarrente te wachten. Hebt u de spaarrente binnen, dan kunt u weer even eenvoudig een nieuwe rekening openen, alleen krijgt u dan natuurlijk niet meer de actierente die geldt voor mensen die voor het eerst een Profijtrekening hebben geopend, maar wel de nog steeds 1,6% rente. Hebt u meerdere betaalrekeningen bij de ING, dan geldt voor een andere rekening die nog niet is benut voor deze spaarrekening, weer wel de actuele spaarrente. De actierente is dus rekeninggebonden en niet persoonsgebonden.

Collectieve garantieregeling

De ING valt onder de collectieve garantieregeling die in ons land voor banken geldt. Deze rekening, het depositogarantiestelsel, zorgt ervoor dat per persoon tot 100.000 euro is gegarandeerd. Per persoon, dus het gegarandeerde bedrag kan zo aardig oplopen. Op deze manier kan iedereen veilig van deze Profijtrekening profiteren.

Slot

Voor wie de ING als huisbank heeft en voldoende spaargeld heeft, is de Profijtrekening een profijtelijke rekening. Maar er zijn ook andere kapers op de kust die u een mooie rente bieden. De rente van 1,8% bij MoneYou op de kwartaalrekening bijvoorbeeld of de eenvoudig te openen spaarrekening zonder beperkende voorwaarden voor inleg of opname van geld. Lekker eenvoudig en veilig.

Lees verder

© 2009 - 2014 Zeemeeuw, gepubliceerd in Sparen (Financieel) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde links
Kwartaalsparen MoneYou.
Gerelateerde artikelen
De ING bank & de ToprekeningDe ING bank & de ToprekeningDe Toprekening van de ING bank geeft u een toprente met veel flexibiliteit. De Toprekening van de ING geeft een spaarren…
ING Bank biedt nu Toprente Sparen toprekeningING Bank biedt nu Toprente Sparen toprekeningSparen bij de voormalige Postbank is sparen bij de huidige ING bank. De activiteiten van de Postbank en de ING Bank zijn…
Sparen bij ING bank in 2014 met hoge renteSparen bij ING bank in 2014 met hoge renteSpaaractie bij de ING bank? De ING Bank heeft zowel particulier als zakelijk namelijk vele mogelijkheden om te sparen in…
Voordeel Oranje spaarrekening ING bank: sparen voor een doelVoordeel Oranje spaarrekening ING bank: sparen voor een doelVoordeel op de nieuwe spaarrekening in 2014 van de Oranje spaarrekening van de ING bank? Wat is uw voordeel dan precies?…
Hoogste spaarrente nieuwe banken en spaarrekeningenHoogste spaarrente nieuwe banken en spaarrekeningenDe hoogste spaarrente krijgt u bij de nieuwe banken en nieuwe spaarrekeningen, en niet de gevestigde grootbanken. De spa…

Reageer op het artikel "ING Bank geeft hoogste rente op Profijtrekening"

Reacties

Howdy, 16-10-2009 02:59 #4
Valt de Profijt rekening ook gewoon onder het Nederlandse garantie stelsel van 100.000 euro. Reactie infoteur, 16-10-2009
Beste Howdy,
Volmondig ja. De ING valt onder het depositogarantiestelsel en de profijtrekening is geen achtergestelde vorm van sparen.

De Groot, 07-05-2009 12:16 #3
Het is bijzonder irritant dat de ING en voorheen de Postbank steeds nieuwe rekeningen lanceren en dit niet kenbaar maken aan hun spaarders die zodoende steeds een te laag rentepercentage ontvangen. Ik vind dit geen eerlijk zaken doen!

L. Kranendonk, 27-03-2009 20:47 #2
Heel mooi. Graag zet ik mijn topspaarrekening over naar een Profijtrekening. Hoe nu te handelen? Reactie infoteur, 29-03-2009
Beste L. Kranendonk,
U opent de rekening eenvoudig via internet. Sneller blijkt het in de praktijk te gaan, als u de ING belt en vraagt de rekening voor u aan te maken. Men kijkt of het saldo er is en klaar.

J. Quist-Bogers, 14-03-2009 16:08 #1
Kan ik mijn topspaarrekening zonder problenen en met de mogelijkheid dat als ik het geld ( of een daarvan ) nodig heb overzetten. Ik voldoet aan de minimum voorwaarde voor de inleg. Reactie infoteur, 15-03-2009
Beste J. Quist-Bogers,
Geen probleem. En als u 1) uw maandelijkse inkomen op de Tegenrekening ontvangt of 2) een hypotheek hebt van de ING, geldt voor toprente sparen ook geen minimum van 5.000 euro. In het andere gevallen zegt u het toprente sparen gewoon op. Voordeel daarvan is dat de daar opgebouwde rente meteen wordt uitgekeerd.

Infoteur: Zeemeeuw
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Spaarrente 2013
Reacties: 4
Schrijf mee!