ING Bank: jongerenrekening, betaalrekening voor je kind

ING Bank: jongerenrekening, betaalrekening voor je kind De jongerenrekening is een betaalrekening voor een kind van 12 tot 18 jaar, voor kinderen tot en met 11 jaar kunt je bij de ING de kinderrekening openen. Eenmaal 18 jaar opent een kind zijn eigen rekening of krijgt het een studentenrekening. Met de kinderrekening en jongerenrekening doen ze tussentijds veel ervaring met geld op en de ouders kunnen instellen welke bevoegdheden de kinderen met hun betaalrekening hebben. De Pinniemaat is ook nog eens een leuk cadeau.

De jongerenrekening en de kinderrekening van de ING

Je kind ervaring laten opdoen met geld

Geld speelt een hele belangrijke rol in het dagelijkse leven en daarom is het verstandig als een kind al op vroege leeftijd ervaring opdoet met geld. Een kind krijgt zakgeld en zal doende leren hoe met dit geld om te gaan. Waar vele jaren terug het geld vaak in de spaarpot ging, kan nu geld ook digitaal naar een kind worden overgemaakt. Maar dan moet het kind uiteraard wel ook een eigen betaalrekening hebben. Aanvullend kan een gratis spaarrekening worden geopend. De kinderrekening heeft als extra dat het een betaalrekening en spaarrekening ineen is, een combirekening. Nederlanders blijken zeer trouw aan hun bank. Eenmaal binnen zal een kind later waarschijnlijk nog meer producten bij dezelfde bank willen afnemen.

De kinderrekening: betalen en sparen

Sparen en betalen kan met de kinderrekening. De kinderrekening is bedoeld voor kinderen tot en met 11 jaar (tot 12 jaar dus). Je kind krijgt bij de kinderrekening een eigen betaalpas. Dit is een betaalpas die het kind zelf mag kan ontwerpen. Denk aan een leuke foto, van jezelf, een huisdier, auto, iets anders. Het kind krijgt de Pinniemaat cadeau. De Pinniemaat ziet eruit als een pinautomaat van de ING. Je kunt geld opnemen en sparen met de pinniepas. De Pinniemaat is ook een spaarpot, is deze vol dan kan het geld op de rekening worden gestort. Eenmaal 12 jaar wordt de kinderrekening automatisch omgezet naar een jongerenrekening.

Bevoegdheden kind met de kinderrekening

De ouders kunnen de bevoegdheden instellen, verruimen of beperken naar gelang ze dit verstandig vinden voor hun kind. Enkele kenmerken van de kinderrekening zijn:
  • Het kind is jonger dan 12 jaar.
  • Het kind leert zo wat geld sparen en uitgeven.
  • Het beheer van de rekening kan via Mijn ING en de app.
  • Er is per dat een opnamelimiet van 250 bij een geldautomaat.
  • Rood staan is niet toegestaan.
  • De Kinderrekening en de eerste betaalpas plus eigen betaalpas met foto zijn gratis.
  • Gratis storten van contant geld op de kinderrekening kan 12 keer per kalenderjaar.

De jongerenrekening als betaalrekening

De jongerenrekening is alleen een betaalrekening, de spaarrekening die erbij hoort is de Oranjerekening. Beide rekeningen zijn gratis. De jongerenrekening is voor kinderen van 12 tot 18 jaar. Ook hier is er een eigen betaalpas die het kind zelf kan ontwerpen en ook hier kunnen de ouders de bevoegdheden bijsturen. Bij de rekening hoort de de mobiel bankieren app. Een kind kan het saldo checken, geld overboeken en betaalverzoekjes sturen en een ouder kan met de eigen app en Mijn ING een oogje in het zeil houden. Rood staat is niet toegestaan en de opnamelimiet is 250 euro. Vanaf 18 jaar wordt de rekening omgezet in een studentenrekening of een andere eigen rekening.

Open een spaarrekening online

Een rekening kan zowel via het internet als op kantoor worden geopend, maar de voorkeur van klant en bank gaan uit naar het online openen van een rekening en krediet. Het is vaak veel eenvoudiger. Voor de bank is het ook een goedkope manier van zaken doen. Stel je opent een spaarrekening, deze is bij de ING bank gekoppeld aan een betaalrekening van de ING. De rente wordt dan dagelijks berekend over het per dag vastgestelde saldo. De totale rente wordt eenmaal per jaar op de rekening geboekt en dit bedrag is zelf weer rentegevend per 1 december van het jaar. Als je de rekening tussentijds opheft, wordt de rente meteen verrekend en uitbetaald, waardoor je veel eerder over de rentebijschrijving kunt beschikken.

Slot

De kinderspaarrekening die door ouders wordt geopend en waarop ouders en grootouders geld kunnen storten is een manier om geld voor een kind opzij te zetten. Wil je een kind zelf laten ervaren wat geld is en wat verstandig geld uitgeven en sparen is, dan is een eigen betaalrekening voor een kind ook raadzaam. De ING geeft hiervoor twee mogelijkheden, de kinderrekening en de jongerenrekening. Je kind kan er veel plezier van hebben.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Gratis betaalrekening en spaarrekening openenGratis betaalrekening en spaarrekening openenWilt u ook gratis uw bankzaken doen en gratis in 2020 een betaalrekening of spaarrekening openen waar allerlei voordelen…
Overstappen: een nieuwe betaalrekening zonder voorwaardenOverstappen: een nieuwe betaalrekening zonder voorwaardenU wilt in 2020 overstappen van bank, een nieuwe betaalrekening en spaarrekening bij een andere bank dan u gewend bent. U…
Contant geld storten op eigen rekening kost geldContant geld storten op eigen rekening kost geldAls u als particulier contant geld gaat storten op uw eigen rekening in 2020, kost u dat geld bij de ING bank. Of u dat…
Rentevergoeding op de betaalrekeningRentevergoeding op de betaalrekeningRente op een betaalrekening ontvangen kan wel degelijk. Bij de meeste banken krijgt u op uw betaalrekening geen rentever…

Slim sparen in Belgie: kies dan hoogste spaarrente 2020 (BE)Slim sparen in Belgie: kies dan hoogste spaarrente 2020 (BE)Ook in België geven de grote banken in 2020 minder rente dan de kleinere spaarbanken, zoals Nibc. Tegelijkertijd zijn me…
Internetspaarrekening of een spaardeposito met hoogste renteInternetspaarrekening of een spaardeposito met hoogste renteIs het in 2020 nog mogelijk om te sparen met hoge rente? De gewone internet spaarrekening is nog altijd aantrekkelijk va…

Reageer op het artikel "ING Bank: jongerenrekening, betaalrekening voor je kind"

Reactie

Nielenj, 01-03-2010 17:23 #1
Beleeft wil ik u vragen mij op de hoogte te houden van eventuele rente veranderingen.
Voor gaande keren is dat altijd mis gegaan, eerst was het deposito, dan kwartaal, of kapitaal, royaal, loyaal, en nu is het weer profijt, we worden daar bij ook nooit geinformeert je moet maar zien hoe je er achter komt dat is volgens mij een van de redenen dat de echte spaarder naar de rabo verhuist.
vr gr j.j. nielen Reactie infoteur, 27-07-2020
We blijven het volgen.

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 27-07-2020
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Studentenrekening
Reacties: 1
Schrijf mee!