InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Bureau Krediet Registratie (BKR)

Bureau Krediet Registratie (BKR)

Bureau Krediet Registratie (BKR) Wanneer je geld leent sta je geregistreerd bij het BKR te Tiel. Het kan daarbij gaan om zaken als een hypotheek, een persoonlijke lening maar ook om een abonnement voor een mobiele telefoon. Waarom is deze BKR registratie nodig, om welke gegevens gaat het dan en hoe zit dit met een negatieve BKR registratie?

Wie staan geregistreerd

Iedereen die geld leent van een kredietverlener staat geregistreerd bij het BKR te Tiel. Ook sta je geregistreerd als je geld hebt geleend in het verleden, na aflossing blijf je nog voor vijf jaar geregistreerd voor je uit het bestand verdwijnt. Wat de meeste mensen niet weten is dat als je een abonnement voor een mobiele telefoon hebt afgesloten ook geregistreerd staat.

Waarom een BKR registratie

Tot de jaren ’60 werden de klantgegevens van de financiële dienstverlener zoals de bank door deze zelf bijgehouden. Als er geld geleend moest worden deed deze dienstverlener navraag bij de werkgever, bekenden of familie. Hierdoor werd de privacy van de klant niet gewaarborgd en is er besloten om deze financiële zaken centraal te regelen.

Doordat gegevens geregistreerd worden en gecontroleerd worden door de geldverstrekkers wordt er voorkomen dat er te veel leningen afgesloten worden door iemand en daardoor niet meer kan aflossen. Ook wordt op deze manier voorkomen dat de geldverstrekkers niet meer gegarandeerd zijn van terugbetaling en als het ware wel naar hun geld ‘kunnen fluiten’.

Welke gegevens worden bewaard

Persoonsgegevens:
  • Achternaam
  • Voorletter(s)
  • Geboortedatum
  • Adres
  • Postcode en woonplaats

Kredietgegevens:
  • Hoogte van het krediet
  • Ingangsdatum van het krediet
  • Voorziene maand waarin de laatste aflossing wordt betaald
  • Maand waarin de werkelijke aflossing is betaald
  • Soort krediet
  • Eventuele bijzonderheden zoals een achterstand

Wie kan deze gegevens inzien

De geldverstrekkers zijn verplicht om de gegevens op te vragen voordat te een lening verstrekken. Tegen een betaling van €4,95 kunt u zelf ook deze gegevens inzien. Dit kan geregeld worden via de bank waarbij u aangesloten bent, legitimatie is verplicht. Het is ook mogelijk op te vragen welke instanties het afgelopen jaar uw gegevens hebben opgevraagd. Als blijkt dat deze instantie ten onrechte uw gegevens heeft bekeken kan er een boete worden gegeven aan de instantie. Als een lening wordt afgewezen is dit vaak een reden voor mensen om de gegevens op te vragen.

Wat te doen als de gegevens onjuist zijn

Als de gegevens niet kloppen heb je er recht op dat dit gecorrigeerd wordt. Je moet dan zelf bij de kredietverstrekker een verzoek indienen tot correctie. Als de geldverstrekker hier niet aan mee wil werken kun je de zaak voorleggen aan de Geschillencommissie van het BKR. Deze onderzoekt de zaak en doet hierover een bindende uitspraak.

Negatieve BKR registratie

Als er iets mis is gegaan tijdens de looptijd van het geleende bedrag wordt er een BKR- code geregistreerd. Dit gebeurt niet zomaar, in een aantal gevallen krijg je een code:
  • Bij een betalingsachterstand. Er wordt eerst een verplichte waarschuwing gestuurd, kunt u dan nog niet betalen wordt er een code (A) geregistreerd.
  • Als deze achterstand is hersteld (H)

Op deze manier krijgt u een negatieve BKR registratie en dit zorgt ervoor dat u nergens meer kan lenen.
In de meeste gevallen wordt deze negatieve BKR veroorzaakt door problemen die tijdelijk waren, bijvoorbeeld een scheiding, werkloosheid of door ziekte. De negatieve BKR blijft vijf jaar zichtbaar, totdat u automatisch uit het bestand wordt verwijderd.

Er zijn ook geldverstrekkers die individueel bekijken waardoor deze negatieve BKR komt en bieden alsnog een lening aan. Ook zijn er geldverstrekkers die niet geregistreerd zijn bij het BKR te Tiel en dus niet kijken naar deze gegevens, ook geven zij niet door aan het BKR dat u een lening hebt afgesloten.

Lees verder

© 2007 - 2014 M_vermaat, gepubliceerd in Lenen (Financieel) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Help ik heb een negatieve kredietregistratie bij het BKRHelp ik heb een negatieve kredietregistratie bij het BKRIndien je een negatieve registratie hebt bij het BKR dan betekend dit nog niet het einde van de wereld. Maar er zijn nog…
Verantwoord lenen & negatieve BKR registratieLenen is soms een noodzakelijk kwaad, maar lenen kan grote financiële risico’s met zich meebrengen. Om uit financiële pr…
Geld lenen met een negatief BKRGeld lenen met een negatief BKRJe staat negatief geregistreerd bij het BKR maar wilt toch een lening afsluiten? Tegenwoordig is dat bij een aantal bedr…
Geld lenen zonder BKRGeld lenen zonder BKRGeld lenen zonder BKR toetsing kan erg moeilijk zijn. Maar gelukkig zijn er een aantal instellingen die mensen toch wilt…
Lenen met een negatief BKR, hoe zit dat?Lenen met een negatief BKR, hoe zit dat?Lenen kan soms ingewikkeld zijn, bijvoorbeeld wanneer u een negatief BKR heeft. Wilt u weten wat het BKR precies is en h…

Reageer op het artikel "Bureau Krediet Registratie (BKR)"

Reacties

Kaatjemb, 14-01-2014 23:06 #40
Oktober 2011 onterecht in eva registratie geplaatst. Afgelopen zaterdag "voor de check" via ing.nl nieuwe studentenrekening aangevraagd. In de bevestigingsmail stond "Als je aanvraag is goedgekeurd ontvang je binnen 5 werkdagen blabla"

Vandaag tot grote verbazing contract + welkomstbrief ontvangen. Mogen ze dit nog afnemen als ik het onderteken? Staat immers in hun mail dat deze dingen pas worden verstuurd na goedkeuring van de aanvraag.

Kan ik er dan vanuit gaan dat mijn eva registratie er niet meer is?

Robin, 01-01-2014 14:01 #39
Ik ben 2 jaar geleden onterecht in het eva systeem geplaatst door de ing tot de dag van vandaag blijft de ing mij schuldig bevinden terwijl het tegendeel nooit is bewezen. ik heb nagevraagd en nagecheckt na 7jaar moeten ze jou uit dat systeem halen er dus gewoon een advocaat of iets dergelijks op zetten!

Mike, 26-10-2013 20:38 #38
Een codering kan wel tot 20 a 30 jaar blijven staan! En niks 5 jaar. De banken zetten gewoon geen einddatum zodat ze dit EINDELOOS kunnen rekken. Zeker banken zoals Santander oppassen met die maffiabende hebben totaal geen menselijkheid, ook niet als je al in de wsnp hebt gezeten en dus al gestraft bent! Ik vind dit schande! Voor moord krijg je dit niet eens!

Thijs, 07-10-2013 02:50 #37
April 2012 opgenomen in het EVA Bestand wegens phishing fraude. Wanneer word ik uit het EVA Bestand gezet? Ik kan geen bankrekening openen bij banken. Is het wel mogelijk om een zakelijke bankrekening over te nemen op mijn naam omdat ik zijn zaak overneem?
groetjes

Bert, 02-09-2013 23:45 #36
Weet iemand het adres of tel. nr van EVA? De aangifte tegen mij is al meer dan twee jaar geleden door de rechter geseponeerd, maar ik sta nog steeds geregistreerd.

Cb, 17-01-2013 11:10 #35
`@Angela - EVA-registratie is levenslang.

C. Metting, 12-06-2012 11:09 #34
Door beleggingen kreeg ik een melding bij BKR. Die is onterecht, maar ik moet weer kosten maken om dat te wijzigen. Kunt U mij vertellen wat ik moet doen?

Mieke, 17-03-2012 17:54 #33
Even een vraag, hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb 24 jaar geleden op mijn meisjesnaam samen met de man waar ik later mee getrouwd ben een hypotheek afgesloten. Nu ben ik al 3 jaar van hem gescheiden maar hij vertikt het het huis te koop te zetten, zoals afgesproken was in confenance.nu krijg ik de kans de flat te kopen waar ik al 3 jaarin woon. Is er een mogelijkheid toch weer een hypotheek af te sluiten terwijl ik dus nig recht heb op geld na verkoop van huis, maar ook nog de aansprakelijkheid op oude hypotheek

Nona, 16-03-2012 18:45 #32
Ik zou ook graag antwoord op onderstaande willen ontvangen. Ik heb deze registratie namelijk al ca 9 jaar. Alles afbetaald, maar nog steeds krijg ik nergens een rekeningnummer

Angela, 22-02-2012 13:00 #31
Weet iemand hoelang je op de EVA register blijft staan als je in 2004 een boete heb gehad voor bankpasfraude?

C. van Aken, 08-02-2012 20:28 #30
Het is niet alleen BKR waar men registreert. ER zijn ook nog EVA registers waar banken je registreren, dat is een onderling systeem bij banken met een intern en extern register. Intern is alleen van de bank zelf, extern kunnen de banken onderling zien. Je wordt dan verdacht van economische delicten en/of fraude. De externe duren 7 jaar, de interne kunen levenslang blijven. Ook grote deurwaarders hebben een eigen systeem. Zo zijn er vele systemen die we niet eens kennen. Maar ze weten dus bijna letterlijk alles.

Monique, 30-01-2012 12:52 #29
Mijn partner heeft een BKR registratie, daarom heb ik jaren geleden op mijn naam een telefoonabonnement voor hem afgesloten. Ik ga nu bij hem weg en ik wil dit abonnement op zijn naam laten zetten. Maar de provider zal zijn naam checken bij jullie… Hoe kom ik van dit abonnement af? Reactie infoteur, 30-01-2012
Beste Monique,

De schrijver van dit artikel is niet iemand van het BKR zelf maar heeft dit artikel alleen ter informatie geschreven. Je zou contact op kunnen nemen met de provider van het abonnement. Indien het niet mogelijk is om het over te laten zetten kun je het abonnement het beste opzeggen om te voorkomen dat er hoge kosten worden gemaakt op jouw naam. Je (ex)vriend kan zelf een prepaid telefoon kopen eventueel, deze wordt niet door het BKR gecheckt.

Succes!

Marina, 20-07-2011 08:23 #28
Hoelang duurt het voor een BKR notering bijgeschreven is? Heb in maart 2011 mijn huis verkocht met 70000 euro onderwaarde en zou hiervoor een notering krijgen in het BKR. Heb mijn gegevens opgevraagd maar er staat daarvan niets vermeld. NHG heeft ons eind JUNI ook finale kwijting gegeven en de ING ook. Moet ik nog rekenen op die BKR notering?

Ook heb ik nu een A2 notering staan van Neckermann.com maar hun zouden die rechtzetten omdat het niet mijn schuld was dat ik niet betaald had (iemand anders had op mijn naam en klantnummer spullen besteld op het oude adres).

Sandra, 25-02-2011 09:27 #27
Ik heb een vraag ik heb een lening op een auto hoef ik nog maar 1000 euro aan terug te betalen maar heb ook nog een andere lening lopen van 5000 euro

kan ik dan als ik die 1000 euro afbetaald heb in aanmerking komen voor een nieuwe auto lening

Richard, 19-10-2010 23:06 #26
Hallo,

Ik heb in het verleden een betalingsachterstand opgelopen bij ICS, heb het verschuldigde bedrag keurig afbetaald, maar nu wil ik een rekening openen met mijn vriendin zonder dat we rood kunnen staan en bleek dat mijn A melding nog bij het BKR staat.
Is het niet zo dat je na afbetaling naar een H gaat?
ICS gebeld maar die zeggen omdat ik geen klant meer ben ze dat niet kunnen doen.
Als ik nog klant was geweest had het geen probleem geweest.
Wat moet ik nu doen?

Jeffrey, 23-09-2010 23:36 #25
Door omstandigheden heb ik een betalingsachterstand en ben ik er eigenlijk zeker van dat ik een BKR- registratie heb en waarschijnlijk ook een codering. Ik heb op dit moment een telefoon abonnement bij T-mobile die ik over een korte periode moet gaan verlengen, is dit mogelijk met een BKR-registratie ofwel een BKR-codering? Reactie infoteur, 24-09-2010
Waarschijnlijk is het verlengen van hetzelfde abonnement geen probleem. Het aanvragen van een nieuw abonnement kan echter wel een probleem zijn. Met zekerheid kan ik dit echter niet zeggen of het verlengen van het abonnement geen problemen zal opleveren. U kunt deze vraag beter aan T-mobile zelf stellen of gewoon proberen om het abonnement te verlengen en afwachten wat er gebeurt.

Kevin, 01-08-2010 10:16 #24
Hallo ik had ook een vraag ongeveer 2 jaar geleden heb ik een telefoon abonnement afgesloten de eerste paar maanden ging het goed met betalen maar naar die paar maanden ging het fout de aanmaning stegen maar papier op papier waardoor ik nu een achterstand heb van 4000 euro sta ik nu bij bkr geregristreet als wanbetaler zo ja kan ik dan nog wel bij necker man wat bestellen op afbetaling? hooor graag meer
met vriendelijke groet kevin Reactie infoteur, 01-08-2010
Hallo Kevin,

Vervelend dat u een betalingsachterstand hebt opgelopen. Het is zonder meer informatie niet vast te stellen of het BKR je ook daadwerkelijk code A heeft gegeven (Achterstand met betalen). U zou dit op kunnen vragen bij uw eigen bank tegen betaling.

Hoe vervelend een BKR notering ook kan zijn het is in eerste instantie opgesteld om mensen te beschermen tegen het meer geld lenen dan ze daadwerkelijk terug kunnen betalen. Een negatieve BKR registratie zorgt er dus voor dat je geen leningen meer kunt afsluiten omdat je mogelijk in de problemen komt door een nieuwe lening af te sluiten. Helaas zijn er ook een aantal mensen die door omstandigheden in de problemen zijn gekomen en een negatieve BKR hebben gekregen en daardoor (onterecht) geen geld meer kunnen lenen. Of u hierbij hoort heb ik geen weet van maar ik wil wel aanraden om eerst goed na te denken over een aankoop op afbetaling bij Neckermann. De rente bij dit soort bedrijven ligt heel hoog, rond het maximaal toegestane percentage. Indien u de spullen niet met spoed nodig hebt zou ik aanraden om ervoor te sparen en daarna alsnog te kopen indien nodig.

Succes, met vriendelijke groet,
M_Vermaat

Sandra, 22-03-2010 09:26 #23
Ik heb een vraag, Ik heb ooit een gerechtsdeurwaarder aan de de deur gehad voor het te laat betalen van een snelheidsboete. Heb deze toen gelijk betaald. Heb ik hierdoor wel een BKR notering te pakken? Reactie infoteur, 22-03-2010
Hallo Sandra,

Waarschijnlijk is dit niet het geval. Een gerechtsdeurwaarder is niet gerechtigd om een BKR notering te laten registreren. Om zeker te weten of je niet geregistreerd staat bij het BKR zou je dit (tegen betaling) op kunnen vragen bij je bank.

Lizzy, 07-03-2010 16:36 #22
Hallo, ik heb ook een vraag. Ik heb eens een gratie proefexemplaar van het tijdschrift Editie Enigma ontvangen, na lang aandringen van de kant van Editie Enigma.:-( Na ontvangst van dit proefexemplaar had ik 14 dagen de tijd om op te zeggen, zodat het me niets zou kosten en ik nergens aan vast zou zitten. Op de 14e dag heb ik opgezegd en vervolgens ben ik een tijd in het buitenland geweest. Nu blijkt ineens dat ik naar hun oordeel te laat was met opzeggen en zit er een Gerechtsdeurwaarder achter mij aan. Ik ben dit aan het aanvechten, maar mijn vraag is nu: Heb ik nu een BKR-notering? :-( En mijn 2e vraag: Is het zo, dat je dan nergens meer een telefoonabonnement kunt aanschaffen, de eerstkomende 5 jaar? :-( Alvast bedankt voor uw reactie. Reactie infoteur, 08-03-2010
Hallo Lizzy,

Als de opzegging van het abonnement op het tijdschrift daadwerkelijk op de 14e dag bij hun binnen is gekomen zou ik het zeker aanvechten. Mocht je een brief hebben gestuurd op de 14e dag en is deze waarschijnlijk op de 15e dag binnengekomen is het begrijpelijk van de kant van het tijdschrift dat ze je een betaling sturen, hoe vervelend ook. De wettelijke regels om hier onderuit te komen weet ik niet, daarvoor zou je iemand anders moeten vragen.
Een gerechtsdeurwaarder is niet gerechtigd om een BKR notering te laten registreren en waarschijnlijk een tijdschriften bureau ook niet dus ik denk dat dat wel mee zal vallen. Om zeker te weten of je niet geregistreerd staat bij het BKR zou je dit (tegen betaling) op kunnen vragen bij je bank.

Succes

Fatiha, 10-11-2009 15:38 #21
Ik heb een vraag. Hoe weet ik of ik BKR geregistreerd ben. Ik heb namelijk ooit bij bol.com in 2006 boeken besteld voor school. Ik was er van uit gegaan dat ik alles betaald had omdat ik geen facturen of herinnering van hun heb ontvangen. Nu heb ik in 2009 een proces verbaal van hun gekregen. Ik heb dus ook meteen het openstaand bedrag betaald. Omdat ik geen wanbetaler ben.

Jodokus, 21-01-2009 23:15 #20
Beste Henk, kan jij je post ff toelichten gaarne. Daar heb ik wel belang bij namelijk. :-) Reactie infoteur, 02-02-2009
Hallo Jodokus,

Volgens mij bedoeld Henk dat je bij de Rabobank wel een hypotheek af kan sluiten als je je schulden hebt afgelost. Je staat dan nog wel 5 jaar geregistreerd bij BKR na je laatste aflossing maar de Rabobank vind dit geen probleem.
Bij persoonlijke leningen kan dit anders liggen.
Het beste kun je even informeren bij de Rabobank of een andere bank wat de mogelijkheden zijn.

Met vriendelijke groet,
M_vermaat, infoteur artikel

Henk, 12-01-2009 16:25 #19
Hallo Debby, Rabobank geeft wel Hypotheken af ook al heb je een bkr notering, zolang je schuld is afgelost, geen probleem bij de Rabobank.

Debby, 22-10-2008 21:26 #18
Hallo mensen… Ik ben sinds 2 jaar schuld vrij. En het waren ook nog een schulden van mn ex-friend! Maar ik krijg nog geen euro te leen… weet iemand waar wel? Abn etc etc ik krijg t niet voor elkaar. Hoe lang boet je d'r wel niet voor. Reactie infoteur, 23-10-2008
Hallo Debby,

Erg vervelend natuurlijk dat je niks meer kan lenen door de schulden die je niet zelf hebt gemaakt.
Helaas blijft een negatieve BKR notering nog 5 jaar staan nadat je de laatste aflossing betaald hebt. Daarna kun je weer gaan lenen.

Hopelijk heb je hier wat aan en veel succes.

Met vriendelijke groet,
M_vermaat, infoteur artikel

Joro, 15-07-2008 14:41 #17
Nou ik heb leuk verhaal mijn man komt twee jaar in rostoel kon door schuld van zijn bedrijf krijgt niks ja de zak niemand die hem helpt zelf geen ww nee wij moesten naar bijstand zo schuld hulp verlening in sta al sinds 4-4-2004 aangemeld en heb nog steed geen hulp de bank woord elke maan wel een keer geblokkerd terwijl alles betaalt woord want mijn man is 85 procent afgekeurt en toch iss hij fulltime aan werk waarom omdat niemand helpt ja de tering helpen ze je in ik heb zo veel problemen en geen eens ons schuld ken nog bewijzen ook en die bkr nou die duurt wel 12 16 20 jaar als aan die mensen licht die daar hun werk gewoon weg niet goed genoeg doen

Saskia, 06-07-2008 23:22 #16
Hallo allemaal,
Ik vind dat jullie gelijk hebben, dit slaat nergens op. ik kan 250 rood staan nu is er van mijn kleine leningtje wat ik heb naast mijn rood saldo 300 geincasseerd. waardoor ik dus nu 550 rood sta. nu krijg ik 2 dgn geleden 3 brieven van de bank dat ik mijn saldo positief moet maken op mijn rekening anders wordt ik bij het bkr geregistreerd. een dreiging dus.
ik krijg ook geeneens de kans om actie te ondernemen en al mijn pasjes zijn geblokkeerd.
HET ZIJN NIET DE BANKEN MAAR MENSEN MAKEN MENSEN LEVEN ZELF ZUUR!

Sasja, 19-06-2008 19:50 #15
Hallo Miranda, even een reactie op jouw bericht, in principe moet je bij het beheren van een pgb voor je gehandicapte kind een rekening op zijn/haar naam openen. Dit moet in principe mogelijk zijn bij alle banken. Jij zelf opent namelijk geen rekening op jouw naam maar op naam van je kind, dus 2 aparte rekeningen. Aangezien jij zelf in de schuldsanering zit zou je toestemming kunnen vragen aan de curator om deze rekening te mogen openen. Ik denk dat dan de bank wel wil luisteren.

Miranda, 14-06-2008 16:32 #14
Sinds 1 1/2 jaar zitten wij in de schuldsanering. Gelukkig het einde is in zicht. Nu is het zo dat ik nergens een nieuwe betaalrekening kan openen. Maar die heb ik nodig, omdat ik 2 gehandicapten kinderen thuis heb wonen en ik moet zorg voor ze inkopen via een PGB. Dat betekend dat ik elke maand geld krijg, om zelf mijn zorg in te kopen. Een mini bedrijf dus. Een hoop administratie. Maar om het een niet met het ander in verwarring te laten komen, wil ik een gewone, zonder krediet, met telebankieren, betaal rekening openen. Weet iemand een bank die niet moeilijk doet over een negatieve bkr registratie. De grote banken heb ik geprobeerd. Ze willen mijn verhaal niet eens uit luisteren.

Cilia, 10-06-2008 13:42 #13
Iedereen die een schuld heeft GEHAD, maar heeft terug betaald, kan een lening krijgen via zijn eigen bank.
Ik wou een lening van 15.000eu maar kon hem niet krijgen omdat mijn schuld nog niet was afbetaald, maar heb wel een inkomsten van 1400eu
zodra ik de laatste euro had over gemaakt van mijn schuld, kon ik de lening wel krijgen.
Ik vind het zelf een beetje scheef allemaal. Iemand die 2mil verdiend per maand, kan er nog rustig wat meer bij lenen, maar iemand met een uitkering van 700eu en 2 kinderen kan er naar shacken.
maar goed, zow wil de regering dat ja. is beterr voor de maatschappij.

Bol, 19-05-2008 23:30 #12
Als je bij het BKR staat met code ook buiten je eigen schuld moet je gewoon je straf uit zitten. Vaak denk ik dat je beter in de bak kan zitten dan bij het BKR en ze zeggen dan ook leuk, we geven alleen advies. Nou iedere bank zegt gelijk nee hoor.

Marlon (infoteur), 15-05-2008 12:53 #11
Ik lees hier beneden een hoop onbegrip. Probeer de rollen eens om te draaien. Iemand wil van jouw geld lenen en het bericht wat je terug krijgt is dat diegene een wan-betaler is. Hoe reageerd jij? Als het om 200 Euro gaat, doen niemand moeilijk. Als je 5000 Euro wilt lenen wordt het al serieuzer.

Heb je schulden, regel een betalings regeling, en er is licht aan het einde van de tunnel. Zolang je maar betaald. Er zijn helaas teveel mensen die de aanmaningen al niet meer open durven te maken, deurwaarders brieven worden ongeopend in de prullenbak gesmeten etc. Zo los je de problemen niet op. Maak een deal.

Vaak kun je ook, als je bv. 6000 Euro schuld hebt, een deal maken ter finale kwijting voor 2.500 Euro. De meeste instituten gaan daarmee accoord, beter iets dan niets.

Als oprichter van een internet onderneming hebben we vaker te maken met mensen die niet kunnen/willen betalen. Wij maken een deal met diegene. Het maakt niks uit als je een omzet hebt van 850M Euro. Als je iets koopt, moet je betalen. Hoe je dat doet maakt niks uit. In 1 keer, of in 25 keer. Zolang er maar betaald wordt.

Lydia, 17-04-2008 20:22 #10
Hoe kan het dan dat het bij mij nu nog geregisteerd staat het is al meer dan 5 jaar geleden. Wie kan mij een goed advies hierover geven want ik kan nu nergens meer een lening aan vragen en ik heb het zo hard nodig.

Lydia, 01-04-2008 18:24 #9
Bedankt voor u reactie
ik vraag nu nog wel eens een lening aan maar dan vragen ze altijd heb je op dat oude adres gewoont
en dan zeg ik ja n dan wordt het gelijk weer afgewezen kan iemand mij helpen hoe ik dat moet op lossen

Lydia, 30-03-2008 11:17 #8
Ik heb in het verleden een lening aangevraagd maar door omstandigheden niet meer betaald. Ik ben nu ruim 5 jaar verhuisd en nooit meer wat gehoord. Hoe lang sta ik dan nog regegisteerd bij bkr blijf dat je hele leven lang of ga je de na een aantal jaren weer uit het bestand. Wie weet dat? Reactie infoteur, 30-03-2008
Hallo Lydia,

Zoals in het artikel vermeld staat blijft de negatieve BKR vijf jaar zichtbaar, totdat u automatisch uit het bestand wordt verwijderd. U kunt zelf ook uw eigen gegevens omtrend de BKR inzien tegen een kleine betaling bij uw eigen bank.

Ik hoop hierbij uw vraag voldoende te hebben beantwoord.
Met vriendelijke groet,
M_vermaat

Huub, 22-03-2008 13:25 #7
Al die instanties en weet ik wat hebben toch zoveel macht. Zullen ze vast trots op zijn. En dat een registratie 5 jaar blijft staan is belachelijk lang. Maar ja, wie zijn wij? Het is één groot machtspelletje, en de gewone man verliest altijd!

Maria, 21-03-2008 12:26 #6
Ik baal van het BKR en nog meer van de banken die reclame maken met BKR registratie, lening geen probleem, nou dus wel. Buiten mijn schuld om in de schuldsanering gezeten, nu 2 jaar schone lei en toch krijg ik geen nieuwe lening voor elkaar! Heb al genoeg geleden door een scheiding en en de schuldsanering, nu een normaal leven maar wil toch graag een lening maar al die mooie advertenties van banken helpen ook niet, dat is een schande en zullen dit ook moeten verbieden!

Willem, 16-01-2008 12:31 #5
BKR is één grote maffiabende! Stelletje gieren!

Julliet, 14-01-2008 13:33 #4
Jullie hebben zo gelijk! Ik ben zelfstandig ondernemer al meer dan 23 jaar. In 2006 werd ik door een aantal leerlingen aangeklaagd dat mijn school opleidde voor niet erkende diploma's. Dus een hele hoop advokaatkosten en rechtszaken om te bewijzen dat ik wel degelijk mijn papiertjes in orde had. Nu anderhalf jaar later heeft de rechter alle 43 punten van aanklacht van tafel geveegd omdat mijn zaakjes perfect in orde waren. Maar roddelen, kletsen, smaad, laster en bedreigingen hebben veel kapot gemaakt. Ook gingen mijn inkomsten geheel naar de advokaatkosten, het leerlingaantal daalde (door het geklets) met gevolg dat er bepaalde rekeningen op betaling moesten wachten. Ik ben dus eveneens de dupe van iets buiten mijn schuld, sterker nog, ik ben compleet onschuldig. Nu wil ik alles opnieuw gaan opbouwen, maar niemand wil mij een kans bieden door de notering!

Julliet

Edwin, 31-12-2007 14:40 #3
Prima informatief artikel. Echter staan hier geen oplossingen voor mensen met een codering. Dat is nou juist waar men zo naar op zoek is.

Jos, 06-11-2007 08:55 #2
Het bedrijvenloket kan ons niet helpen omdat we een negatieve BKR notering hebben. Maar juist omdat we een schuld willen en moeten aflossen zoeken we een manier om meer geld te genereren. We beginnen nu toch wel een beetje moedeloos te worden want betalen moeten we toch maar van overheidswegen zijn alle deuren naar geld dichtgetimmerd. Het is eigenlijk jammer dat als je met 8 ideeen over het oplossen van het CO2 vraagstuk en het leven van ADL en reumapatienten te veraangenamen loopt je uiteindelijk sterft van de honger.
Al je spaargeld stop je in het maken van prototypes en helaas houd je niets meer over voor het aanvragen van een octrooi.

Bedrijven gaan niet met je in zee en zo modderen we maar aan.Als er bij ons geen oplossing komt om de belasting te betalen komt de deurwaarder 15-11-2007 ons huurhuis leeghalen. Ik hoop dat U nog steeds trots op Nederland bent. Ieder voor zich, ikki ikke en de rest kan stikke of allochtoon worden, dan krijg je tenminste nog hulp.

Bektes Idris, 31-10-2007 11:40 #1
Sinds ik ben aangemeld bij bureau krediet (BKR) kan ik geen kant op. Geen lening, geen hypotheek en geen abonnement. Mensen kunnen fouten maken, niemand is 100 procent. Wat ik wil zeggen is, we moeten niet met een fout beoordeeld worden. Ik heb van me fouten geleerd en ik wil alles weer op rij zetten… Ik heb nog veel dingen te delen maar dat zou hier niet passen ik ga der van uit dat ik serieus wordt genomen… Alvast bedankt voor u begrip, Groetjes

Infoteur: M_vermaat
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Special: Geld lenen
Reacties: 40
Schrijf mee!