InfoNu.nl > Financieel > Verzekering > Korting op verzekeringen

Korting op verzekeringen

Korting op verzekeringen Veel Nederlanders genieten een korting op verzekeringen via een collectief. Deze korting krijgen ze omdat ze bijvoorbeeld lid zijn van een bepaalde organisatie. Verzekeraars willen zoveel mogelijk verzekeringen afsluiten. Zij proberen op doordachte manieren uw aandacht te vestigen op wat zij willen verkopen. De concurrentie is groot dus de verzekeraars moeten een juiste strategie bepalen en uitrollen. Korting blijkt een krachtig wapen te zijn.

Kortingen

Wij Nederlanders zijn gek op kortingen. Steeds vaker gaan wij proberen af te dingen. Dit kan ook werken bij een verzekeraar. Zij zullen u niet matsen door de premie een tientje te verlagen, maar u kunt bijvoorbeeld een extra trede krijgen bij een autoverzekering. Hierdoor krijgt u een hogere korting. In enkele gevallen hebben de medewerkers een extra troef achter de hand om de klant net over de streep te trekken. Helaas zal dit zeker niet lukken bij alle verzekeraars.

Korting via de werkgever

Werkgevers kunnen een extra arbeidsvoorwaarde creëren door bepaalde kortingsafspraken te maken met verzekeraars. U hebt het voordeel dat u hoge kortingen krijgt en de werkgever heeft zonder veel moeite een extra middel om u aan zich te binden. Centraal Beheer Achmea is de verzekeraar waar de meeste kortingsafspraken met werkgevers liggen. Ambtenaren krijgen bij veel verzekeraars hoge korting, vooral op de autoverzekering. Bij vergelijkingssites als Verzekeringssite en Independer krijgen ambtenaren tussen de 20 en 25% korting op de autoverzekering. Dit krijgen ze voornamelijk omdat gebleken is dat zij minder schade veroorzaken.

Korting via de vereniging

Steeds meer ledenorganisaties maken afspraken met verzekeringsmaatschappijen over korting op verzekeringen. Voor de organisaties is dit voordelig omdat de leden een extra reden krijgen om lid te worden en te blijven. De verzekeraar heeft als voordeel dat zij grote groepen mensen via hun vereniging of organisatie kunnen bereiken. Deze mensen hebben iets gemeenschappelijks, bijvoorbeeld leden van KNVB, waar de verzekeraar op kan inspringen. Dit kan bijvoorbeeld door een zorgverzekering speciaal voor sporters in de markt te zetten.

Zorgverzekering

De meeste collectieve afspraken hebben betrekking op de zorgverzekering. Vrijwel alle zorgverzekeraars geven korting via collectieve afspraken met groepen, werkgevers, verenigingen en andere organisaties. Dit voordeel kan oplopen tot maximaal 10% korting. Een voorbeeld hiervan is de ouderenbond ANBO. Met diverse verzekeraars hebben zij afspraken lopen. Bij welke verzekeraar u ook zit het is altijd de moeite waard om na te gaan hoe u korting kunt krijgen. Met een premie van ongeveer honderd euro per maand per volwassene kunt u op eenvoudige wijze tientallen euro’s per jaar besparen.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Korting op verzekeringen"

Infoteur: Juul
Gepubliceerd: 07-10-2008
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Verzekering
Schrijf mee!