InfoNu.nl > Financieel > Verzekering > Wat is de beste zorgverzekering voor studenten?

Wat is de beste zorgverzekering voor studenten?

Wat is de beste zorgverzekering voor studenten? Wat is nou eigenlijk de beste zorgverzekering voor studenten? Waar moet je als student op letten wanneer je een zorgverzekering afsluit? Er zijn verschillende zaken waar je zeker rekening mee moet houden en waar je op kunt letten. Maar hoe weet je wat voor jou de beste optie is? Wanneer jij gaat studeren, wil je natuurlijk de beste verzekering die bij jou past hebben.

Wat kost een zorgverzekering?

Studenten hebben doorgaans niet zo veel geld te besteden. Ze zijn immers druk aan het studeren en moeten van het geld dat ze wel hebben al hun studentenkamer betalen. Het is dan ook niet gek dat de meeste studenten het liefst kiezen voor een voordelige zorgverzekering. Daarbij willen ze meestal niet verzekerd zijn voor zaken die ze toch niet nodig hebben. Er zijn meerdere zorgverzekeraars die speciaal voor studenten voordelige verzekeringen hebben.

Speciale zorgverzekering voor studenten

Zoals gezegd zijn er speciale zorgverzekeringen voor studenten. Bijna elke zorgverzekeraar heeft deze speciale verzekering wel. Deze verzekeringen zijn vele malen goedkoper dan de gewone zorgverzekering én vaak ook nog eens speciaal afgestemd op de wensen en eisen van een student. Om je aan te kunnen melden voor zon speciale verzekering, moet je meestal wel bewijzen dat je daadwerkelijk een student bent.

Natuurlijk is het voor iedereen persoonlijk wat de beste zorgverzekering is. Toch is er in 2012 een top vijf samengesteld van beste zorgverzekeringen voor studenten. Bij deze top 5 is samengesteld door te kijken naar het basispakket, aanvullende verzekeringen, prijs en of de verzekeraar daadwerkelijk geld uitkeert.
  • AndersZorg
  • Zekur
  • FBTO
  • TakeCareNow
  • Ohra

Goedkoopste verzekering?

Voor studenten die niet veel geld willen besteden is het ook handig om te kijken naar de goedkoopste zorgverzekering voor studenten. In 2012 was dit AndersZorg. Wat de goedkoopste verzekering is kan overigens ieder jaar wijzigen, omdat verzekeraars ieder jaar hun aanbod kunnen aanpassen.

Vergelijken

Hoewel er hier een aantal verzekeraars worden gegeven, is het toch verstandig om altijd zelf goed te kijken naar de mogelijkheden en het aanbod. Vergelijk verschillende verzekeraars met elkaar en kijk daarbij niet alleen naar de prijs, maar vergeet ook zeker niet naar het aanbod te kijken. Wat wordt er eigenlijk verzekerd? Heb jij er wat aan? Lees de voorwaarden ook altijd heel goed! Je kunt online ook altijd naar reacties zoeken van mensen die zich hebben aangemeld bij zorgverzekeraars, zodat je weet of zij tevreden zijn.

Wisselen van zorgverzekeraar

Wanneer je een zorgverzekering hebt gevonden die beter bij je past, dan is het mogelijk om te wisselen van zorgverzekeraar. Dit kan echter niet midden in een jaar, maar moet altijd voor 1 januari worden gedaan. Je zit dus altijd minstens een jaar vast aan de zorgverzekeraar die jij kiest. Zorg dat je rond december goed zoekt naar een geschikte zorgverzekering en zorg dat je op tijd bent met het omswitchen van verzekeraar. Wanneer dit niet het geval is, zit je er nog minstens een jaar aan vast.

Lees verder

Bronnen en referenties
  • www.studenten-zorgverzekeringen.nl
  • Ww.sum.nl
  • Wikipedia
  • Websites zorgverzekeraars die zijn genoemd in het artikel

Reageer op het artikel "Wat is de beste zorgverzekering voor studenten?"

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 29-06-2015
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Verzekering
Schrijf mee!