InfoNu.nl > Financieel > Sparen > ING Bank biedt nu Toprente Sparen toprekening

ING Bank biedt nu Toprente Sparen toprekening

ING Bank biedt nu Toprente Sparen toprekening Sparen bij de voormalige Postbank is sparen bij de huidige ING bank. De activiteiten van de Postbank en de ING Bank zijn gebundeld, zakelijk en particulier. De ING bank geeft tot 0,8% rente voor het sparen op zijn Toprekening en u kunt kiezen voor een spaardeposito met vaste rente. Vergelijk de actuele spaarrente wel goed, want er zijn banken die u meer rendement op uw spaargeld geven.

Postbank bestaat niet meer als handelsnaam

De fusie tussen de Postbank en de ING kostte naar schatting 2.500 voltijdbanen. Dat is nogal wat. Deze banken en merknamen zijn zestien jaar lang naast elkaar in stand gehouden. Voor de circa 7,5 miljoen rekeninghouders van de Postbank is er weinig veranderd. Vooral de Postbank had interessante aanbiedingen voor spaarders die we nu binden bij de ING. De volgende stap voor de ING is het afstoten van zijn verzekeringsactiviteiten, waardoor de ING steeds meer bank wordt.

De ING en Toprente Sparen

De toprente op de Toprekening kan interessant zijn voor particuliere spaarders die op zoek zijn naar een hoge spaarrente. Het saldo is vrij opneembaar, maar een negatief saldo is niet toegestaan. Voor wie 1) zijn maandelijkse inkomen op de Tegenrekening ontvangt of 2) een hypotheek heeft van de ING, geldt voor Toprente Sparen inmiddels ook geen minimum inleg van 5.000 euro. De Toprekening van de ING geeft tot 0,8% spaarrente.

Spaarbank ING

Daarmee gaat de ING het gevecht aan met andere spaarbanken en hun rente op spaarrekeningen. Een aantal reden die hiervoor kunnen worden aangegeven zijn:
  • Particuliere spaarders zijn een goede bron om aan extra geld te komen.
  • Nederlanders blijken zeer trouw aan hun bank. Eenmaal binnen zal hij waarschijnlijk nog meer producten bij dezelfde bank willen afnemen.
  • Terugwinnen van marktaandeel. Relatief nieuwe banken zoals de Anadolubank, maar ook andere prijsvechters hebben de laatste tijd een flink deel van het marktaandeel van grote banken als de ING afgesnoept.

Open een spaarrekening online

Een rekening kan zowel via het internet als op kantoor worden geopend, maar de voorkeur gaat toch steeds meer uit naar het online openen van een rekening en krediet. Het is voor u veel eenvoudiger en vaak goedkoper. Voor de bank is het ook een goedkope manier van zaken doen. Stel u opent een spaarrekening, deze is bij de ING bank gekoppeld aan een betaalrekening van de ING. De rente wordt dan dagelijks berekend over het per dag vastgestelde saldo. De totale rente wordt eenmaal per jaar op de rekening geboekt en dit bedrag is zelf weer rentegevend per 1 december van het jaar. Als u uw rekening tussentijds opheft, wordt de rente meteen verrekend en uitbetaald, waardoor u veel eerder over de rentebijschrijving kunt beschikken.

Acties van de ING bank, actierente

De ING bank heeft regelmatig spaaracties gedurende het jaar. Vaak kunt u dan een extra rente op sparen krijgen als u in een bepaalde periode spaargeld bijstort, soms zijn er loten die bij een bijschrijving van geld worden toegekend en de kans geven op grote prijzen. Dat zorgt ervoor dat de ING bank ook als spaarbank een bank is om in de gaten te houden. Stel u hebt elders ook een bankrekening en een dergelijke spaaractie stopt bij de ING, dan is tijdelijk wat geld overboeken zo gebeurt en levert dat waarschijnlijk door een hogere actierente meer geld op dan uw geld gewoon bij de andere bank te laten staan. Na afloop van de spaaractie kunt u uw geld natuurlijk wel weer terugstorten.

Slot

Al met al een spaarrekening, die zeker de moeite van het overwegen waard is. Overigens geldt dat zeker ook voor MoneYou, een dochteronderneming van ABN AMRO. Een gratis spaarrekening bij MoneYou is zo geopend. De rente bij MoneYou op een spaarrekening zonder voorwaarden is medio mei 2016 gelijk aan 0,8%.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
De ING bank & de ToprekeningDe ING bank & de ToprekeningDe Toprekening van de ING bank geeft u een spaarrekening met een toprente en met veel flexibiliteit. De Toprekening van…
Spaarbank, de AnadolubankSpaarbank, de AnadolubankDe Anadolubank staat in 2019 in de top van banken met veilig sparen tegen een hoge spaarrente. Op een spaardeposito krij…
Spaarbank & De Anadolubank en Alfa Spaarrekening zijn nieuwSpaarbank & De Anadolubank en Alfa Spaarrekening zijn nieuwBij de Anadolubank kunt u in 2019 kiezen uit de Alfa spaarrekening, Alfa Rente Direct Spaarrekening, Alfa slimmer sparen…
Sparen bij ING is nu nog aantrekkelijkerSparen bij ING is nu nog aantrekkelijkerDe ING bank is in 2019 slanker en steeds meer klantgericht. Sparen bij de ING wordt zo alleen maar interessanter. Een ze…
Postbank bestaat niet meerPostbank bestaat niet meerHet voortbestaan van onze Postbank is per 10 februari 2009 beëindigd. Een oude vertrouwde bank is verdwenen.

Reageer op het artikel "ING Bank biedt nu Toprente Sparen toprekening"

Reactie

Nielenj, 01-03-2010 17:23 #1
Beleeft wil ik u vragen mij op de hoogte te houden van eventuele rente veranderingen.
Voor gaande keren is dat altijd mis gegaan, eerst was het deposito, dan kwartaal, of kapitaal, royaal, loyaal, en nu is het weer profijt, we worden daar bij ook nooit geinformeert je moet maar zien hoe je er achter komt dat is volgens mij een van de redenen dat de echte spaarder naar de rabo verhuist.
vr gr j.j. nielen Reactie infoteur, 30-03-2010
We blijven het volgen.

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 16-05-2016
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Reacties: 1
Schrijf mee!