InfoNu.nl > Financieel > Sparen > Voordeel Oranje spaarrekening ING bank: sparen voor een doel

Voordeel Oranje spaarrekening ING bank: sparen voor een doel

Voordeel Oranje spaarrekening ING bank: sparen voor een doel Voordeel op de nieuwe spaarrekening in 2019 van de Oranje spaarrekening van de ING bank? Wat is uw voordeel dan precies? De hoogte van de spaarrente is afhankelijk van uw tegoed en u kunt nu eenvoudig sparen voor een doel. Dit doelsparen is aantrekkelijk en motiveert om te sparen. De Oranje spaarrekening combineert de meeste spaarrekeningen van de ING bank in een enkele overzichtelijke rekening. U kunt een bestaande rekening bij deze bank eenvoudig omzetten en sparen voor een bepaald doel.

Wat is de Oranje spaarrekening?

De Oranje spaarrekening kwam in het kroningsjaar 2013 van de oranje ING bank. Dat kan haast geen toeval zijn. Het is een nieuwe rekening die eenvoudig door iedereen is te openen. Bij deze bank bestaat al lange tijd het systeem dat als u meer spaartegoed hebt ook uw spaarrente hoger kan zijn, maar daarvoor moet u dan naar een andere rekening overstappen. Zo kent de ING bank:
  • De profijtrekening waarvan boven een tegoed 75.000 de rente hoger is (minimale inleg 25.000);
  • De toprekening die start bij een tegoed van 5.000.

De Oranjerekening combineert dit alles in één rekening:

Spaarrente op de oranje spaarrekening per 10 januari 2019:

Saldo spaartegoedSpaarrente
Tot 5.0000,03% over het totale saldo
Van 5.000 tot 25.0000,03% over het totale saldo
Van 75.000 t/m 1.000.0000,03% over het totale saldo

Voordeel van de Oranje spaarrekening

Enkele voordelen van deze spaarrekening zijn:
  • U hebt alles bij elkaar en hoeft niet meerdere rekeningen te openen voor de hoogste variabele rente;
  • Het is overzichtelijk;
  • U kunt maximaal tien spaardoelen aanmaken en bijhouden.

Het kunnen aanmaken van de tien doelen is helemaal nieuw bij de ING bank. Zo wil deze bank mensen motiveren om te sparen: een vooropgesteld doel halen is immers een succes behalen en dat wil iedereen wel.

Een spaardoel hebben doet sparen, doelsparen bij de ING bank 2019

Uit onderzoek is gebleken dat als iemand een spaardoel heeft, de kans dat hij blijft doorsparen totdat dat doel bereikt is, groot is. Zeker nu de spaarrente lager is dan we gewend waren, kan een spaardoel een uitsteken motief zijn om te sparen. Zo hebt u alle spaardoelen in één overzicht. De spaardoelen maakt u via het internet eenvoudig aan door op te geven waarvoor u wilt sparen. Om het spaardoel herkenbaar te houden geeft u het ook een naam. Denk aan het kopen van een auto of het boeken van de vakantie, een aanstaande huwelijk of een nieuwe keuken. Het kan met deze rekening allemaal. U kunt ook een bestaande rekening omzetten door te klikken op direct omzetten. De bestaande spaarrekening wordt dan omgezet en opgeheven.

De Unicef rekening voor een goed doel

De Unicef rekening is een rekening waarmee u niet alleen een eigen doel scoort, maar waarbij de bank ook een klein bedrag per rekening overmaak naar Unicef. Zo worden meerdere doelen tegelijkertijd gediend: spaarrekening voor Unicef sparen voor goed doel. De rente is er ook wat hoger. U profiteert en met u Unicef.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Ing bank

Reageer op het artikel "Voordeel Oranje spaarrekening ING bank: sparen voor een doel"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 10-01-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Hoogste spaarrente 2019
Schrijf mee!