InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Online geld lenen: Snel, gemakkelijk en goedkoop lenen

Online geld lenen: Snel, gemakkelijk en goedkoop lenen

Online geld lenen: Snel, gemakkelijk en goedkoop lenen Online lenen van geld is een nieuwe en gemakkelijk manier om een persoonlijke lening of flexibel krediet af te sluiten. Online geld lenen gaat sneller, is goedkoper en relatief meer eenvoudig. Wat is online lenen en wat zijn de unieke voordelen? Waar moet je op letten bij het afsluiten van een lening via Internet? Welke banken en kredietverstrekkers bieden online leningen aan? Kun je ook online lenen zonder BKR toetsing of met een bestaande BKR registratie?

Wat is online geld lenen?

Online een lening aanvragen maakt het heel erg gemakkelijk om snel en relatief goedkoop een krediet af te sluiten zonder dat je hiervoor naar een bank of andere financiële instelling toe hoeft te gaan. Door op Internet te vergelijken vind je al snel leningen met een lage leenrente, die je direct online kunt afsluiten. Het enige wat je hoeft te doen is je gegevens in te vullen en je maximale lening te berekenen met een rekentool. Op deze manier kun je snel en volledig digitaal een lening aanvragen, waarvan de kosten lager zijn, omdat er geen gebruik wordt gemaakt van telefonisch of live contact met een bankmedewerker.

Wat zijn de voordelen van het online afsluiten van een lening?

Omdat je nu ook online geld kunt lenen is het relatief meer eenvoudig geworden om verschillende leningen met elkaar te vergelijken op rente en voorwaarden. Ook kun je op de verschillende sites gemakkelijk uitrekenen hoeveel je maximaal kunt lenen op jouw inkomen. Online lenen maakt het proces ook veel sneller, je hoeft niet meer op verschillende momenten naar de bank voor het afsluiten van een flexibel krediet of een persoonlijke lening. Ook krijg je op Internet over het algemeen direct een digitale offerte, die je bij goedkeuring kunt accepteren. Je hebt het geld dus sneller ter beschikking dan bij een gewone lening.

Bij welke banken en kredietverstrekkers kun je online lenen?

Alle grote banken, zoals ABN AMRO, ING, Fortis en Rabobank, en ook een aantal van de verzekeraars bieden online lenen inmiddels aan. Daarnaast zijn er ook nog kredietverstrekkers, die alleen via Internet leningen aanbieden. Easycredit, Directa, 123krediet, Moneyweb en Freo zijn voorbeelden van online aanbieders van een persoonlijke lening of flexibel krediet. Onder andere Ferratum en Ribank bieden flitsleningen of minileningen aan, die vanwege de lage leensom relatief heel erg snel kunnen worden geregeld. Daarnaast kun je via Internet geld lenen van particulieren tegen relatief lage leenrente op Frooble.

Waar moet je op letten bij online lenen via Internet?

Net als bij het aangaan van een traditionele lening, moet je ook online goed letten op de voorwaarden van de lening en de kosten. Niet alleen een lage leenrente is van belang, het is ook belangrijk dat je geen hoge aanvullende kosten hoeft te betalen en je niet verplicht aan een onderpand, zoals je huis of auto, zonder dat je je hiervan bewust bent. Let er ook op dat je in de offerte ook echt de lage rente krijgt aangeboden, waarmee er wordt gestunt en wees opmerkzaam op verplichtingen om een verzekering af te sluiten naast je lening. Dit kost je namelijk omdat het om een verzekering gaat maandelijks een bedrag aan premie.

Online geld lenen zonder BKR toetsing?

Er bestaat geen lening, waarbij je als particulier door de bank of andere financiële instelling niet eerst BKR wordt getoetst. Een kredietverstrekker wil altijd weten hoeveel risico er wordt gelopen dat de lening niet kan worden terugbetaald. Wel is het zo dat een BKR registratie op zichzelf geen belemmering hoeft te vormen voor het verkrijgen van een lening. Ook niet wanneer je die online wilt afsluiten. Je loopt met een positieve BKR codering echter wel de kans dat je niet het meest gunstige rentetarief krijgt aangeboden. Vraag dus altijd een offerte aan om te kijken welke leenrente de bank of financiële instelling jou kan bieden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Online geld lenen: Snel, gemakkelijk en goedkoop lenen"

Infoteur: Sterretje999
Laatste update: 06-02-2012
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Schrijf mee!