InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Verzekering bij geld lenen

Verzekering bij geld lenen

Verzekering bij geld lenen Bij verzekerd geld lenen willen banken dat u in 2019 ook een aanvullende verzekering afsluit. Dit is een kredietverzekering. Banken willen de garantie dat u uw lening kunt terug betalen. Ook als u werkloos of arbeidsongeschikt wordt. U sluit een lening af met daarbij een goede overlijdensrisicoverzekering of kredietverzekering als aanvullende verzekering. De prijs van een overlijdensrisicoverzekering is inmiddels fors gedaald. Lening oversluiten dus.

Snel lening aanvragen

Wie snel een lening wil aanvragen zal merken dat dat meestal niet zo snel gaat als gehoopt. Of het moet zo zijn dat u kiest voor een flitslening. Snel geld lenen bij Ferratum kan en dan gaat het om bedragen van 50, 100, 200 euro tot maximaal 1.000 euro. Er zijn ook alternatieven. Een persoonlijke lening of doorlopend krediet wordt afgesloten voor bedragen die kunnen oplopen tot 100.000 euro. Bij een hypotheek gaat het vaak om hogere bedragen. Daarmee neemt u een afgewogen risico. U wilt niet dat u daarmee in de problemen komt. U wilt ook niet dat uw gezin in de problemen komt. Sterker nog, ook de bank, geld lenen bij Santander of een andere bank, wil niet dat u in de problemen komt.

Daarom BKR toetsing en BKR registratie

Daarom ook is het Bureau Kredietregistratie uitgevonden. Uw leningen boven de 500 euro met een looptijd die groter is dan drie maanden worden daar geregistreerd. Dat betekent ook dat het BKR inzicht heeft in de bedragen die u al geleend hebt. De kredietverlener zal u allerlei vragen stellen over uw inkomen en de samenstelling van uw inkomen om samen met de BKR registratie te kunnen bepalen hoeveel u aan extra geld nog kunt lenen.

Aanvullende verzekering, werkloos of arbeidsongeschikt worden

Hoe zorgvuldig dan ook, helaas gebeuren er in een leven ook allerlei dingen die minder prettig zijn en onverwacht komen. Denk aan een plotselinge werkloosheid, ziekte of arbeidsongeschiktheid. Dit soort zaken hakken erin en maken leningen meestal tot een last. Denk ook aan uw gezin, voor het geval u iets zou overkomen.

Verzekerd geld lenen via kredietverzekering in 2019

Maar u kunt ook verzekerd lenen. Vaak is de extra verzekering vrijwillig, maar regelmatig dringen de banken toch aan op een goede verzekering als achtervang voor onzekere gebeurtenissen. Denk aan een overlijdensrisicoverzekering of een andere bescherming bij het lenen. Die verzekering kost een premie die moet worden betaald, maar neemt ook een forse last weg voor het geval het tij al dan niet tijdelijk keert. Verzekerd lenen neemt veel risico weg. U doet er dan ook altijd goed aan om te kijken of een extra verzekering bij het lenen wat voor u is. Daarbij doet u er verstandig aan om te bezien wat de premie wordt. Laat u niet onnodig dwingen tot verzekerd lenen, maar denk er in ieder geval wel over na. Met een goede kredietverzekering kunnen u en uw gezin zeker aan de maandelijkse verplichtingen voldoen. Meestal kost dit een klein percentage op de lening.

Slot verzekerd geld lenen

Verzekerd lenen en het afsluiten van aanvullende verzekeringen heeft een slechte naam gekregen, omdat vooral met de aangeboden verzekering winst werd gemaakt. Dat is jammer want verzekerd lenen geeft extra rust, voor uzelf en uw gezin. Bekijk dus de mogelijkheden van verzekerd lenen en vraag daarvoor bij meerdere banken een offerte aan. Dek u zo in tegen de risico’s. Enig risico nemen is verantwoord, maar onnodig risico nemen is nergens voor nodig. U kunt beter het risico afdekken met een verzekering.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Verzekering bij geld lenen"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 06-01-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Special: Lenen 2019
Schrijf mee!