InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Leningen goedkoop samenvoegen en oversluiten

Leningen goedkoop samenvoegen en oversluiten

Leningen goedkoop samenvoegen en oversluiten Leningen in 2017 goedkoop samenvoegen tegen een lagere rente en dan oversluiten is vaak de voordeligste manier van geld lenen. Niet zomaar een nieuwe lening afsluiten, maar het samenvoegen van kredieten is slim. Zo lost u een dure lening eenvoudig af. Sluit zo door hergroeperen van oude leningen de goedkoopste lening af. Iedereen wil toch lagere maandlasten en de goedkoopste lening afsluiten. De herfinanciering van uw leningen kunt u combineren met een extra krediet. Zo bent u met geld lenen veel goedkoper uit.

Leningen samenvoegen kan veel goedkoper zijn

Voor iedereen die leningen heeft, is het verstandig om een grote schoonmaak te houden. U betaalt weliswaar elke maand de rente en aflossing op uw leningen, maar weet niet meer hoe hoog de rente destijds was. Het gaat vaak via een automatische incasso. Maar de rente op leningen verandert regelmatig. Daardoor betalen we maar al te vaak een hoge rente terwijl dat helemaal niet nodig is. Bovendien loopt u met vele verschillende leningen het risico dat er sprake is van een lappendeken met veel variatie en veel kredietverschaffers.

Goedkoop geld lenen door oversluiten van een lening

Wie goedkoop wil lenen ordent zijn bestaande kredieten en bekijkt hoeveel er voor wat betaald moet worden. Daar zitten leningen tussen met een hogere rente dan nu en misschien een enkele lening met een lagere rente. Die bestaande leningen en zeker die met de hoge rente kunt u eenvoudig meenemen in een nieuwe lening. De voordelen zijn groot:
  • Uw leningen worden weer overzichtelijk;
  • U betaalt minder rente;
  • U hebt minder administratie;
  • U kunt weg bij de bank die toch al niet klantvriendelijk was;
  • Oversluiten van leningen geeft vaak weer ruimte voor extra krediet.

Verstandig lenen door samenvoegen van leningen

De leningen hergroeperen en oversluiten naar een nieuwe lening is een manier van verstandig lenen. Banken blijken veel liever en vooral goedkoper een grote lening te willen afsluiten dan een kleine lening. Daarom zijn juist kleine leningen relatief duur. Er is meestal evenveel administratie en onderzoek nodig, terwijl het bedrag waar het om gaat eigenlijk te klein is om interessant voor een bank te zijn. Als u oude leningen wilt oversluiten naar een nieuwe lening, komt u automatisch uit op een hoger bedrag en dus lagere kosten. De bank vindt dat ook fijn, omdat met meer zekerheid kan worden bepaald of de maandlasten niet te hoog zijn. Klant en bank hebben zo baat bij het samenvoegen van de leningen. Geen verborgen problemen meer, maar een open kaart met een grotere lening die ook nog eens goedkoper is. In de praktijk zal een bank u, als u een wat hoger inkomen hebt, de mogelijkheid geven om extra te lenen. Zo lost u oude leningen af en houdt u extra geld over voor nieuwe zaken.

Persoonlijke lening of doorlopend krediet

Dit oversluiten en hergroeperen van leningen kan naar een persoonlijke lening of naar een doorlopend krediet. Wat het voordeligste is, hangt af van de hoogte van de lening en het aanbod van bank of kredietverschaffer. Bij een persoonlijke lening weet u precies wat de rente zal zijn en hoe hoog uw maandlasten zullen bedragen. Bij een doorlopend krediet is de rente variabel. Dat is voordelig zolang de de rente laag is, maar geeft een extra risico wanneer de rente gaat stijgen. U kunt ook starten met een doorlopend krediet en deze, zodra u dat beter uitkomt, oversluiten naar een persoonlijke lening.

Conclusie leningen goedkoop samenvoegen en oversluiten

Blijf niet onnodig met oude leningen zitten waarvan de rente hoog is, maar kies voor het samenvoegen en oversluiten van deze leningen naar een nieuwe lening tegen een lagere rente. Het internet is zeer toegankelijk waar het gaat om het vinden van de goedkoopste lening. Vraag meerdere offertes aan, bekijk de voordelen en sluit uw lening goedkoop over.
© 2010 - 2017 Lenenwiki, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Leningen goedkoop samenvoegen en oversluiten"

Reactie

Cor de Jong, 16-09-2016 20:53 #1
Ik heb een bkr en niet door mijn schuld maar wel in de problemen door mijn eigen broer, wie kan mij nu helpen? Reactie infoteur, 19-09-2016
Beste Cor de Jong,
Een bank of kredietverstrekker heeft u aangemeld en kan u, als daar goede redenen voor zijn, ook weer afmelden.

Infoteur: Lenenwiki
Laatste update: 06-05-2017
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Reacties: 1
Schrijf mee!