InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Snel krediet aanvragen

Snel krediet aanvragen

Snel krediet aanvragen Een krediet kan je tegenwoordig eenvoudig aanvragen achter de computer. Doordat de afwikkeling zich op deze manier versneld heeft, is de term snel-krediet ontstaan. Daarmee wordt bedoeld dat er tussen het moment van aanvraag en uiteindelijke goedkeuring van een kredietaanvraag zeer weinig tijd verstrijkt.

Online en snel krediet aanvragen

Het internet heeft het bankbedrijf veranderd. Vroeger kende de bankmedewerker zijn klanten persoonlijk en als die klant geld wilde opnemen, moest hij daarvoor naar het loket gaan. Toen kwamen op een gegeven moment de geldautomaten, maar overboekingen en andere transacties moesten nog steeds in de bank worden gedaan. Dat was zeer persoonlijk, maar soms ook vervelend en omslachtig.

Sinds een aantal jaren doen de meeste mensen hun bankzaken direct via het internet. De bankrekening kan eenvoudig van thuis worden beheerd. Ook een lening kan online worden aangevraagd.

Flitskrediet: binnen een uur op je rekening

Wie acuut verlegen zit om een geldbedrag tot 500 euro en geen vervelende vragen of BKR-toetsing wenst, kan (nog!) gebruik maken van een bijzondere vorm van snelkrediet: het Flitskrediet of SMS-krediet. Je pakt je mobieltje, verzendt een sms met je naam, het bedrag dat je nodig hebt en je rekeningnummer, en het geld staat een half uur later op je betaalrekening.

Inzet computers versnelt kredietaanvragen

Door de inzet van computers kan de beoordeling van een kredietaanvraag veel sneller zijn beslag krijgen dan vroeger. Een groot deel van de afwikkeling kan geautomatiseerd worden. De BKR-informatie kan ook online worden binnengehaald, zodat dus ook wat dat betreft geen vertraging ontstaat. En als een aanvraag is geaccordeerd kan ook het beschikbaar stellen van het geld binnen een zeer korte tijd plaatsvinden.

De voordelen van snel-krediet

Voor de klant heeft een snelkrediet verschillende voordelen:
  • Omdat de de administratieve belasting bij de bank laag is, kunnen deze betere voorwaarden bieden. Bij sommige aanbieders kan je een lening online aanvragen met rentekorting.
  • Bovendien is een snelle toekenning van het krediet nuttig als het geld snel nodig is. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn bij een aanbieding die maar korte tijd geldig is. Wie bijvoorbeeld een kunstwerk wil kopen, kan niet lang wachten. Anders, slaat de concurrentie misschien toe.

Met direct online krediet laten zich veel investeringen verwezenlijken die anders onmogelijk zouden zijn. Voor veel mensen met een laag inkomen is een defecte wasmachine al een kleine ramp omdat er geen geld beschikbaar is voor vervanging. Ook uitgaven in het kader van de woning zijn niet alleen noodzakelijk, maar werken financieel ook lang door. Ook voor dergelijke doeleinden zijn er direct online leningen voorhanden.

Wie kan snel-krediet krijgen?

Een krediet breidt op korte termijn weliswaar de financiële mogelijkheden uit, maar vergroot op de lange termijn de financiële lasten. Beide aspecten zijn natuurlijk van belang juist en vooral bij een snelkrediet. De maandelijkse lasten moeten geen probleem gaan vormen, maar dat is iets wat men in de regel zelf niet goed kan inschatten. Hoe kredietwaardig moet je zijn voor de bank?

Wie voldoende en regelmatige inkomsten heeft die hoog genoeg zijn, hoeft zich in dit verband geen zorgen te maken. Voorzichtiger dient men echter te worden, als de bank een kredietaanvraag afwijst. Misschien heb je in dat geval de financiële mogelijkheden enigszins overschat en moet de aankoopbeslissing nog eens goed overdacht worden.
Gerelateerde artikelen
Een WOZ-krediet aanvragenEen WOZ-krediet aanvragenEen WOZ-Krediet is een leningsvorm. Niet iedereen kan zomaar een WOZ-krediet aanvragen. Hier gelden bepaalde eisen voor,…
Snel geld lenen met mobieltjeSnel geld lenen met mobieltjeSnel geld nodig in 2018 of 2019? Dat kan worden geregeld. Sneller dan snel kunt je extra geld lenen met je mobieltje of…
Revolving of doorlopend krediet: kenmerken en nadelenRevolving of doorlopend krediet: kenmerken en nadelenHet revolving krediet of doorlopend krediet is een van de handigste vormen van consumentenkrediet. Het is een vorm van k…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Snel krediet aanvragen"

Infoteur: Bonafide
Laatste update: 01-10-2012
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Schrijf mee!