Verbouwingslening MoneYou: snel online geregeld

Verbouwingslening MoneYou: snel online geregeld U zoekt naar een manier om een verbouwing aan uw eigen woning te financieren. In dat geval zou de verbouwingslening van MoneYou een goede optie kunnen zijn. Een groot voordeel is dat u online snel uw aanvraag voor de verbouwingslening kunt aanvragen en als de aanvraag akkoord is, staat het geld binnen twee dagen op de rekening zodat u snel aan de slag kunt met verbouwen. Ook flexwerkers kunnen hier terecht.

Online geld lenen voor de verbouwing

MoneYou is van ABN AMRO

MoneYou is de volle dochter van ABN AMRO en gevestigd in Amsterdam. U kunt hier sparen, een hypotheek afsluiten maar ook uw verbouwing financieren. Uiteraard gaat alles online, zodat uw lening snel vanuit uw huis kan worden geregeld.

Wat is een verbouwingslening?

Een verbouwingslening is een variant van de persoonlijke lening waarbij de bestemming van het geld vast staat: u gaat het geld gebruiken voor de verbouwing van uw eigen woning, dat wil zeggen de woning waarin u woont en waarvan u de (mede-)eigenaar bent. De verbouwingslening is niet voor de verbouwing of aanpassing van een huurwoning.

Looptijd en rente verbouwingslening MoneYou

U kunt minimaal 10.000 en maximaal 50.000 lenen voor de verbouwing. De looptijd en aflostijd van de lening bedragen tussen de 10 en 15 jaar. Kiezen voor een langere looptijd betekent langer profiteren van een lage rente en een lagere aflossing per maand. Dat wil niet zeggen dat u per se 15 jaar aan de lening vastzit, want u kunt gedurende de looptijd van de lening extra aflossen en zo de aflostijd van de lening zelf verkorten.

De rente van de verbouwingslening

Als u een lening aanvraagt is de rente uiteraard een momentopname, op 9 augustus 2020 bedraagt de rente bij een looptijd van 180 maanden (15 jaar) 5,5%. Rentepercentage en looptijd van de lening staan daarmee vast. Zo kent u ook uw maandtermijnen. Eenmaal afgeloste bedragen kunt u niet opnieuw opnemen, zoals bijvoorbeeld bij een doorlopend krediet wel nogelijk is. Overigens biedt de bank ook een doorlopend krediet aan, maar dat is een lening met andere voorwaarden. Bij een doorlopend krediet is bijvoorbeeld de rente variabel en staat de looptijd van de lening niet op voorhand vast. Bij een doorlopend krediet staat ook niet vast waaraan u het geld zult uitgeven, bij de verbouwingslening is dat wel het geval.

Wie kan een verbouwingslening aanvragen?

Iedereen tussen de 21 jaar en maximaal 59 jaar kan een verbouwingslening aanvragen en daarmee de eigen woning verbouwen. Ook personen met een tijdelijk contract worden toegelaten.

Is de rente van een verbouwingslening fiscaal aftrekbaar

Ja de rente die u betaalt om een verbouwing aan de eigen woning te financieren wordt gezien als hypotheekrente en is daarmee fiscaal aftrekbaar bij uw belastingaangifte inkomstenbelasting en voorlopige aanslag inkomstenbelasting.

Hoe vraagt u de verbouwingslening aan?

De verbouwingslening vraagt u online aan. Doe een aanvraag voor een bepaald bedrag met een gekozen termijn en u krijgt een aanbod te zien. Als u met het aanbod akkoord gaat, wordt u om een aantal persoonlijke gegevens gevraagd en kunt u de gevraagde documenten uploaden. De aanvraag wijst zich online eigenlijk vanzelf. Daarna vindt er bij MoneYou intern een (automatische) beoordeling plaats. Is de aanvraag akkoord, dan kunt u vervolgens snel over het bedrag van de lening beschikken. In de regel gaat MoneYou uit van twee werkdagen. Komt u er toch niet uit of hebt u nog vragen, dan kunt u altijd ook contact opnemen met de klantenservice van MoneYou.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Verbouwingslening MoneYou: snel online geregeld"

Reactie

Ionita Heinze, 10-12-2012 00:03 #1
Gaarne wil ik weten of men ook in staatsobligaties kan beleggen via de MoneyYou rekening? Reactie infoteur, 09-08-2020
Beste Ionita Heinze,
Neen dat kan niet.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 09-08-2020
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Special: Lenen 2020
Reacties: 1
Schrijf mee!