InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Binnen 10 minuten geld lenen? Kan dat?

Binnen 10 minuten geld lenen? Kan dat?

Binnen 10 minuten geld lenen? Kan dat? Snel geld lenen. Waar en hoe kan je het snelste geld lenen? Als je vandaag nog geld nodig hebt, kan je het dan dezelfde dag nog op je rekening gestort krijgen, of vandaag nog contant uitbetaald krijgen? Er is een verschil tussen binnen 10 minuten een lening kunnen vastleggen, en het direct uitbetaald krijgen. Daar gaat in het gunstigste geval toch nog wel minimaal een dag overheen. Om in een dag een lening af te sluiten, zijn een aantal voorwaarden noodzakelijk. Snel geld lenen is zeker mogelijk, maar let goed op wat je doet. Geld lenen lijkt gemakkelijk, maar er zitten scherpe kantjes aan waardoor je je gemakkelijk in de vingers snijdt. Geld lenen is feitelijk een vorm van geld kopen. Je koopt geld en de rente die je betaalt is de winst die op het geld gemaakt wordt door de verstrekker van de lening. Omdat je meer betaalt dan de waarde van het geld, kan je dus misschien wel stellen dat 'geld lenen' eigenlijk een soort van 'geld kopen' is.

Wat kost snel geld lenen?

Als je heel snel geld nodig hebt, wordt het lenen duurder. De verstrekker neemt een groter risico want mensen die snel geld nodig hebben, kunnen in veel gevallen niet overal terecht. Uiteraard wil de geldverstrekker het geld weer terughebben en dan het liefst met forse winst. Dat is begrijpelijk gezien de service die verleent wordt - je kunt immers snel aan geld komen als je dat heel hard nodig hebt.

Heel snel geld nodig?

Als je heel snel geld nodig hebt, waar kan je dan terecht? Er zijn verschillende geldschieters die heel snel geld kunnen lenen. Je kunt een lening dan werkelijk in minder dan een kwartier rond krijgen, de uitbetaling komt snel, maar waarschijnlijk niet binnen een kwartier. Het is ook afhankelijk van de hoogte van het bedrag wat je wilt lenen. Het spreekt voor zich dat 500,- lenen sneller gaat dan een bedrag van 50.000 lenen. En hoe sneller de lening kan worden uitbetaald, hoe meer rente je vaak betaalt dus je moet je ook goed inlezen in de voorwaarden en mogelijkheden. Er zitten meestal een aantal bekende voorwaarden aan waar je aan moet voldoen om (snel) geld te lenen:
  • je moet 18 jaar of ouder zijn.
  • je moet een vast inkomen hebben.
  • je moet kredietwaardig (genoeg) zijn.

Bedragen boven een paar duizend euro vergen meer tijd om de lening rond te krijgen, en dergelijke bedragen worden alleen geleend als men ervan uitgaat dat je het zeker terug kunt betalen.

Dezelfde dag geld op je rekening

Als je dezelfde dag nog geld op je rekening wilt ontvangen zijn er niet zoveel mogelijkheden. De Minilening is een lenig tot maximaal 1000,- waarbij (meestal) verwacht wordt dat je binnen een maand het geleende bedrag weer hebt terugbetaald, plus de rente. Soms zelfs sneller. Deze lening is handig als je even krap zit of echt geld nodig hebt om iets te betalen of te kopen. Bijvoorbeeld een kapotte wasmachine, ijskast of auto. Ook studenten maken weleens gebruik van de Minilening, bijvoorbeeld om de maand rond te komen. Bij een Minilening kan je binnen een kwartier na de aanvraag al te horen krijgen dat de lening is geaccepteerd. De volgende dag kan je al over het geld beschikken. Je kunt dus wel binnen 10 minuten geld lenen, maar er gaat meestal nog wel een etmaal overheen voordat je het geld ook daadwerkelijk kunt besteden. Dat je snel over het geld kunt beschikken is handig, maar het kan je ook dieper in de geldproblemen brengen.

Hoe hoog is de rente?

De rente die je terugbetalen moet, is afhankelijk van de afspraken die worden vastgelegd in de overeenkomst. Het kan variëren van 4,5% tot wel 15% of hoger. Ook hier is het weer afhankelijk van de hoogte van het bedrag wat je lenen wilt. Om te weten hoeveel rente je betalen moet moet je goed uitzoeken waar je het goedkoopste lenen kunt, en tegen welke voorwaarden. Je betaalt altijd meer terug dan je geleend hebt.

Kredietwaardig

Elke instelling die geld leent, zal de kredietwaardigheid van de lener controleren. Er wordt gekeken naar je kredietwaardigheid. Als je een negatieve notering bij de BKR hebt staan, wil dit niet zeggen dat je nergens meer geld kunt lenen. Men zal wel voorzichtiger zijn, en afhankelijk van je situatie de aanvraag om geld te lenen goed of afkeuren. Als je iemand bent die zich aan de afspraak houdt en terugbetaalt binnen de gestelde termijn, dan zal het de volgende keer makkelijker zijn om nog een keer geld te lenen. Daardoor zal het bedrag van een lening ook sneller uitbetaald worden.

Bureau Krediet Registratie

Je leest vaak 'lenen zonder BKR'. Mooie beloftes, maar in de praktijk blijkt dat een BKR toetsing (dus) bij Bureau Krediet Registratie, plaatsvindt. Men is dit namelijk wettelijk verplicht te toetsen. Wat men bedoelt met 'geld lenen zonder BKR' dat je wel degelijk een lening kunt krijgen, ondanks een negatieve toetsing BKR. Als je niet te diep in de schulden zit, maar wel een negatieve BKR toetsing hebt, zijn er toch nog instanties die je wel geld willen lenen. Wil je het dezelfde dag nog op je rekening hebben staan? Dan kan je terecht bij een Minilening of Flitskrediet, maar je kunt dan slechts tot 750,- of maximaal 1000,- aan geld lenen. Hoe sneller je terugbetaalt, hoe goedkoper de lening kan zijn. Maak dus duidelijke afspraken en lees de voorwaarden goed door. En betaal binnen de afgesproken termijn terug, daardoor zal men bereid zijn om je een volgende keer opnieuw geld te lenen. Leen niet als je het niet terug kunt betalen. Je kunt dan beter een lening bij familie of vrienden proberen te krijgen, met een langere afbetaal mogelijkheid. Bovendien betaal je dan in principe geen rente.

Direct geld lenen?

Als je direct geld wilt lenen en je kunt voor een snelle geldlening niet voor terecht bij een gewone bank, kijk dan eens rond bij andere aanbieders. Er zijn veel mogelijkheden om snel geld te lenen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://plazilla.com/page/4295128193/geld-lenen-vandaag-op-rekening
  • http://www.geldlenen.eu/vandaag-nog-geld-lenen/

Reageer op het artikel "Binnen 10 minuten geld lenen? Kan dat?"

Infoteur: Kisses
Laatste update: 05-09-2017
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Special: Geld
Schrijf mee!