InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Aanbieders minilening 2019

Aanbieders minilening 2019

Aanbieders minilening 2019 Waar kunt u in 2019 snel een minilening afsluiten? Het aantal aanbieders van minileningen is niet zo groot meer, nu de AFM streng op deze kredietverlening toeziet. De minilening of flitslening is de snelle oplossing voor wie ouder is dan 18 jaar en voor korte tijd snel aan extra geld wil komen. Duur? Ja, maar dat is rood staan ook.

Wat is een minilening?

U kunt de minilening of flitslening het beste zien als een manier om even rood te staan omdat u een extra uitgave wilt doen en er eigenlijk het geld niet voor hebt. Het begrip mini verklaart waar het om gaat: het is een kleine lening van maximaal een paar honderd euro waarbij Ferratum tot maximaal 800 euro gaat en Betaaldag tot maximaal 1000 euro. U mag dus ook een aanvraag indienen voor slechts 100 euro. Maar bedenk wel dat het een lening is die moet worden terugbetaald.

Kosten minilening versus rood staan

Als u bij de bank rood staat, betaalt u 10% tot 14% rente. Dat is ook het rentepercentage dat u ongeveer voor een minilening betaalt. De rente verschilt per aanbieder. Zoekt u de goedkoopste minilening, kijk dan ook eens naar: goedkoopste flitslening en minilening vergelijken. Een goede vergelijking is altijd op zijn plaats want de administratiekosten zijn niet overal even hoog. Van de andere kant, als u eenmaal als een goede betaler bekend staat bij een aanbieder van minileningen, mag u de volgende keer waarschijnlijk een hoger bedrag lenen en gaat de afhandeling nog een stuk sneller. Bij de eerste aanvraag moeten allerlei formulieren worden ingevuld en dat is bij een tweede aanvraag of een volgende aanvraag niet meer nodig.

Welke aanbieders van minileningen

Er is een tijd geweest met vele aanbieders geweest en met namen als Spoedgeld, Reddingsgeld en Extraatje. Die tijd hebben we nu wel gehad. De bekendste aanbieders van een minilening en minikrediet zijn in 2019 nog:

Snel geld kost ook geld

Geld lenen kost geld, dat weten we. Als u een groot bedrag wilt lenen, is de minilening voor u geen uitkomst omdat het hier om relatief kleine bedragen gaat. Maar het aanvragen van een minilening heeft wel het grote voordeel dat u snel weet of u het geld overgemaakt kunt krijgen. De kredietverstrekker gaat, mede op basis van de gegevens die u hebt aangeleverd, razendsnel na of u een bedrag kunt lenen en terugbetalen. Als er een te groot risico is, sluit de verstrekker een kleine verzekering af. Die verzekering kost ook geld, maar zorgt ervoor dat in zeer veel gevallen snel aan de leningaanvraag kan worden voldaan. Of er is geen verzekering maar u geeft iemand als borg op. De tijd dat zomaar in een uurtje tijd een lening kon worden verstrekt, hoe klein ook, is inmiddels wel voorbij. Maar dan nog blijft het belangrijk dat u op tijd terug betaalt. U geeft van te voren aan wanneer dat zal zijn. Houdt u zich daar dan ook aan. Het scheelt u kosten en maakt de aanvraag van een volgende minilening super eenvoudig.

Minilening voor 15 of 30 dagen afsluiten

Een ander kenmerk van de minilening is dat de periode waarvoor u leen kort is. Dat kan 15 tot 30 dagen zijn. Als u 15% rente betaalt op een lening van 300 euro en u leent voor 30 dagen moet u inclusief rente dus 303,70 euro terugbetalen. Zeer overzichtelijk dus. Als u van te voren weet dat dat toch een probleem zal zijn, kiest u beter voor een kleine lening bij een bekende of familie die het niet zo erg zal vinden als u niet op tijd terugbetaalt. De aanbieders van minileningen zijn voor velen een snelle uitkomst, maar het zijn geen filantropische instellingen.

Lees verder

© 2014 - 2019 Lenenwiki, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Aanbieders minilening 2019"

Infoteur: Lenenwiki
Laatste update: 01-02-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Schrijf mee!