InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Smava is snel geld lenen online

Smava is snel geld lenen online

Smava is snel geld lenen online Smava is in 2019 een p2p kredietplatform met geld lenen tussen particulieren zonder tussenkomst van een bank. Anoniem lenen en zonder banken, soms van rijke mensen. Smava is evenals Geldvoorelkaar geen bank, maar een website voor online onderhands geld lenen en uitlenen. Particulieren lenen zo aan particulieren, people to people. Zowel de leners als uitleners kunnen er direct hun voordeel mee doen. People to people lending is duidelijk in opmars. Smava en Geldvoorelkaar zijn een online marktplaats. Crowd funding is erg populair.

Rood staan is duur

Rood staan bij een bank is duur. Ook op krediet kopen is vaak duur. Onderpand belenen bij pandjeshuizen is ook niet altijd de aangewezen weg. Daarom rees al snel de vraag of het ook niet anders zou kunnen, zonder de traditionele tussenpersonen, transparant en toch zo veel mogelijk op maat gesneden. En als het even kan een stuk goedkoper dan bij de traditionele partijen, omdat er niet een groot kantoren netwerk hoeft te worden onderhouden maar tegenwoordig bijna alles online is te regelen. U spaart online, u belegt online en u leent online. Het nieuwe is dat het via een marktplaats gaat, waarbij mensen die geld willen investeren u snel een mooie aanbieding kunnen doen. Geld lenen zonder tussenkomst van een bank via crowd funding.

Snel anoniem geld lenen van particulieren zonder tussenkomst bank

Er zijn nieuwe manieren van geld lenen. Het internet biedt vele mogelijkheden om snel geld te lenen bij de bekende aanbieders. Echt snel gaat de lening van een flitslening. De adverteerders van dit flitskrediet zeggen dat u het geld in 10 minuten op uw rekening hebt staan. Voor een aantal aanbieders van snelle en minder snelle leningen is het internet de aangewezen weg. U bekijkt online de voorwaarden, de lening en de rente en maakt zo eenvoudig uw keuze. Maar steeds meer zien we crowd funding, waarbij online vragers en aanbieders van geld elkaar weten te vinden en daar afspraken met elkaar maken. Zeer succesvol is inmiddels de online marktplaats Smava of het Nederlandse Geldvoorelkaar die beide functioneren als kredietbeurs.

Lenen via marktplaats Smava via onderhandse lening tussen particulieren

In de VS kenden we al websites Prosper en in de VK Zopa. In Nederland ontstond zo in februari 2007 ook website Boober. Een marktplaats voor lenen en uitlenen op basis van peer to peer contracten. Boober is inmiddels gestopt. Nu kunt u het beste terecht bij Smava. Smava is geen bank, maar people to people lending, p2p. Dit is alleen voor particulieren. Als u zo wilt lenen, wordt u onderworpen aan een kredietwaardigheidscheck met vragen over uw inkomen, uw werk en de hoogte van het gevraagde bedrag. Smava deelt u als potentiële leningnemers anoniem in naar kredietwaardigheid. Smava spreekt dan van bonitätsklassen. Zo is voor iedereen duidelijk hoeveel risico er is voor zowel de online beleggers als de kredietnemers. Een hogere rating betekent in de regel minder risico en dus een lagere rente. Bijna iedereen kan zo snel en relatief goedkoop geld lenen. Soms kan het even duren voordat voldoende geldschieters zijn gevonden om de lening rond te krijgen. Smava bestaat al weer vijf jaar en er is voor meer dan 65 miljoen euro verhandeld. Het gaat om leningen van 1.000 euro tot 50.000 euro per keer.

Wie mag lenen via Smava

Om te kunnen lenen via Smava moet u een uitgebreid aanvraagformulier invullen en insturen, met daarbij een kopie van uw legitimatiebewijs. Bovendien wordt u gevraagd naar uw inkomen. Vervolgens vindt een zogenaamde Schufa-toetsing plaats. Zeg maar de BKR-toetsing die wij kennen. Als dit allemaal akkoord is, behoort u tot de kandidaten die via dit platform online kunnen lenen. Marktplaats Smava ontvangt een vergoeding voor het beheer van de marktplaats. Meer niet. Daarmee is het een goedkope aanvulling op de leenmarkt. De kosten die Smava rekent bedragen minimaal 40 euro.

Wie is Geldvoorelkaar in 2019

Geldvoorelkaar is opgericht eind 2010 en voorziet in een grote behoefte van particulieren die geld willen lenen en uitlenen zonder tussenkomst van een bank. De site van Geldvoorelkaar maakt duidelijk hoe het allemaal werkt. Ook dit is simpel en eenvoudig. Ook zakelijk anoniem lenen is toegestaan. Uw lening wordt niet geregistreerd bij het BKR.

Kosten Geldvoorelkaar

Lenen op geldvoorelkaar is niet gratis:
  • Eenmalig € 75 plaatsingskosten;
  • Bemiddelingskosten. Vrager als aanbieder betalen voor een lening 0,9% aan bemiddelingskosten verschuldigd;
  • Administratiekosten van 12 euro jaarlijks.

Slot p2p lenen via Smava en crowd funding

Met de onderhandse lening via Smava of Geldvoorelkaar is snel lenen mogelijk tegen aanvaardbare kosten. Zo wordt de banklening in feite overbodig.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Nieuwe manier van geld lenenNieuwe manier van geld lenenIn december 2010 is een heel nieuwe manier van geld lenen geïntroduceerd toen de website met de naam “geldvoorelkaar” on…
Geld lenen van rijke mensenGeld lenen van rijke mensenBouw je een huis, ben je aan een nieuwe auto toe is of krijg je een hoge rekening van de tandarts? Niet altijd heb je he…
Lenen & wat is onderhands lenen en hoe doet u datLenen & wat is onderhands lenen en hoe doet u datAls aanvulling op een lening bij de bank kunt u in 2019 ook een onderhandse lening afsluiten. Maar wat is onderhands gel…
Particulieren lenen van particulierenParticulieren lenen van particulierenKredietplatforms op het internet brengen particuliere aanbieders van krediet en kredietzoekenden bij elkaar. Het ontstaa…
Geld lenen zonder tussenkomst van de bankGeld lenen zonder tussenkomst van de bankGeld lenen zonder bank, van particulier aan particulier, online. De particuliere kredietverleners en kredietnemers bepal…

Reageer op het artikel "Smava is snel geld lenen online"

Reacties

Volant Gwenny, 30-01-2013 11:14 #3
Hallo,

Is er een mogelijkheid om te lenen via smava vanuit België? En hoe kan ik een aanvraagformulier downloaden?

Met vriendelijke groeten

gwenny Reactie infoteur, 17-02-2018
Hallo Gwenny,
Smava is een Duitse website en volgens mij moet je in 2018 ingezetene van Duitsland zijn.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Ed, 29-11-2012 10:01 #2
Is smava inmiddels ook in Nederland actief? Zoja, hoe kan ik ze dan bereiken? Reactie infoteur, 17-02-2018
Beste Ed,
Smava eist dat u een woonplaats in Duitsland hebt./ Verder verloopt alles via het internet.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Gonny van der Heijden, 27-04-2012 12:33 #1
Hallo, ik wil graag weten of je ook bij smava kunt lenen als je in Nederland woont? Reactie infoteur, 17-02-2018
Beste Gonny van der Heijden,
Smava eist een woonplaats in Duitsland, maar Geld voor Elkaar niet.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 07-01-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Special: Lenen & BKR
Reacties: 3
Schrijf mee!