InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Geld lenen bij de Rabobank

Geld lenen bij de Rabobank

Geld lenen bij de Rabobank Wanneer je direct geld nodig hebt, is geld lenen bij de Rabobank een aantrekkelijke optie. De Rabobank heeft namelijk diverse soorten leningen, waardoor er altijd wel eentje bij jou past. Speciaal voor studenten heeft de Rabobank het Rabo StudentenKrediet, een lening met een aantrekkelijke rente welke je pas af gaat lossen wanneer je klaar bent met studeren.

Rabobank Groep

De Rabobank Groep is een bank die ruim honderd jaar geleden is opgericht. De Rabobank Groep is een bank zonder aandeelhouders. Rabobank Groep bestaat uit diverse zelfstandige lokale Rabobanken, naast de centrale organisatie Rabobank Nederland. Uitgangspunt van de Rabobank Groep is samenwerking: samen sta je sterker en kom je verder dan alleen. De Rabobank biedt diverse financiële producten aan, waaronder:
  • Betaalrekeningen
  • Spaarrekeningen
  • Verzekeringen
  • Leningen

Geld lenen bij de Rabobank

Tegenwoordig kun je bij vrijwel elke bank geld lenen, waardoor het lastig kan zijn om een keuze te maken tussen de verschillende aanbieders. Ook de Rabobank biedt diverse leningen aan. Welke lening het meest geschikt is voor jou en welk bedrag je maximaal kunt lenen is afhankelijk van je persoonlijke situatie. Populaire leningen bij de Rabobank zijn de persoonlijke lening, het doorlopend krediet en het Rabo StudentenKrediet.

Leningen met vaste looptijd

Persoonlijke lening

De persoonlijke lening van de Rabobank is bij uitstek geschikt wanneer je een grote uitgave moet doen, maar geen tijd hebt om uitgebreid te sparen. Met een persoonlijke lening weet je voor het afsluiten precies waar je aan toe, je weet namelijk wanneer je lening weer is afgelost én hoeveel je dat gaat kosten. Dit creëert veel zekerheid en overzichtelijkheid. Je kunt bij de persoonlijke lening van de Rabobank minimaal 2.500 en maximaal 50.000 lenen. Zowel de rente als de looptijd staan vast. Je lost de lening maandelijks af, eventueel vervroegd aflossen is mogelijk zonder dat je hier extra kosten voor maakt.

Leningen zonder vaste looptijd

Doorlopend krediet

Het doorlopend krediet van de Rabobank is een zeer geschikte leenvorm wanneer je een grote uitgave verwacht, maar nog niet precies weet hoe hoog de uitgave precies zal zijn. Je hebt in zo'n geval behoefte aan wat flexibiliteit. Het doorlopend krediet van de Rabobank geeft je deze flexibiliteit. Je lost namelijk elke maand een deel van het krediet af, maar kunt dit tegelijkertijd ook ieder moment weer opnemen (tot de afgesproken limiet). Hiermee verandert de looptijd van de lening ook automatisch. Ook de rente, die je alleen betaalt over het bedrag dat je leent, is variabel. Bij het doorlopend krediet kun je minimaal 2.500 en maximaal 50.000 lenen.

Rabo StudentenKrediet

Voor studenten (aan het MBO, HBO of universiteit) die wel wat extra financiële ruimte kunnen gebruiken is het Rabo StudentenKrediet een uitkomst. Bij deze flexibele kredietvorm wordt de rente iedere maand bijgeschreven op je krediet. Afbetalen hoeft echter pas als je klaar bent met studeren. Tussendoor boetevrij aflossen kan echter altijd. Rabo StudentenKrediet is bedoeld voor studenten van 18 jaar en ouder die een bedrag tussen 1.000 en 6.000 willen lenen.

Rood staan

Wanneer je geen zin hebt in een 'echte' lening maar toch direct geld nodig hebt, is rood staan een optie. Rood staan is echter een financieel vrij onaantrekkelijke manier van geld lenen. Je betaalt doorgaans namelijk een fors hoger bedrag aan rente dan bij een reguliere lening.

Rabobank lening afsluiten

Wanneer je hebt uitgezocht welke lening het beste bij jou past, kun je de lening gaan aanvragen. Je kunt de lening zowel direct online afsluiten als op een kantoor van de Rabobank. De Rabobank bekijkt je financiële draagkracht en draaglast en bepaalt op basis daarvan welk bedrag je kunt lenen.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • https://www.rabobank.nl/

Reageer op het artikel "Geld lenen bij de Rabobank"

Infoteur: Melod
Gepubliceerd: 30-07-2013
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Schrijf mee!