InfoNu.nl > Financieel > Hypotheek > De iBlue makelaar

De iBlue makelaar

De iBlue makelaar Als u op zoek bent naar een nieuwe koopwoning in 2019, kunt u ook eens kijken naar een iBlue makelaar die u kan helpen bij de aankoop van een geschikte woning. Er is een gratis aankoopindicator of verkoopindicator van iBlue makelaars verkrijgbaar. U kunt een woning kopen, verkopen of een bod kunt doen op interessant vastgoed dat nog niet te koop staan. Iedereen zijn droomhuis, mits betaalbaar natuurlijk. IBlue is lid van de NVM.

Huizensites zoals Funda

Huizensites als Funda helpen vele mensen verder bij hun zoektocht naar een woning. Het aanbod is groot en het aangeboden vastgoed is goed gedocumenteerd. Het geeft een goede indruk van de prijzen in de buurt waar u op zoek bent. Maar regelmatig is het zo dat de buurt u bevalt, maar het optimale huis, qua ligging en prijs, er niet tussen zit. Iblue makelaars helpen u verder.

De iBlue makelaars

Een iBlue makelaar is lid van de NVM. Deze makelaar zal allereerst kijken of de woning wel in particuliere handen is. Vervolgens toetst deze een eventueel bod aan de waarde van de woning. Wanneer het bod realistisch genoeg is om verdere stappen te zetten, zal de makelaar met respect voor de privacy van de huidige eigenaar, de eigenaar schriftelijk met uw bod benaderen. Wordt door de potentiële verkoper niet gereageerd, dan wordt nog een keer contact opgenomen. Uiteraard kunnen eventuele echte onderhandelingen alleen plaats vinden, als ook de mogelijke verkoper open staat voor verkoop.

Aankoopindicator (woning kopen) of verkoopindicator (woning verkopen)

Vul het webformulier van iBlue makelaars in en u krijgt een gratis verkoopindicator of aankoopindicator. Alles is geheel vrijblijvend, maar geeft een goede indruk van de mogelijkheden op de huizenmarkt. De iBlue Budget Indicator zoals de volledige naam van deze indicator luidt, geeft in een oogopslag weer of een woning binnen uw budget past. Het werkt als volgt:
  • Doe eerst een zoekopdracht, bewaar dit huis en bereken uw maximale hypotheekbedrag.
  • Vink vervolgens aan dat ook dit resultaat bewaart moet worden.
  • Vervolgens geeft de Budget Indicator aan of deze woning past binnen uw budget.

iBlue doet nog veel meer voor u

Een iBlue makelaar kunt u inschakelen voor hulp bij zowel de verkoop als aankoop van een woning. Bij de verkoop van een woning zijn er drie diensten beschikbaar. De prijs van de diensten die iBlue voor u levert zijn afhankelijk van de mate waarin u ook zelf werkzaamheden doet, zoals het verzorgen van de bezichtigingen (prijzen in 2019):
  • Als u de bezoekers zelf begeleid en de bezichtiging dus zelf doet, dan betaalt u 500 + 0,95%.
  • Als iBlue de bezichtigingen doordeweeks overdag doet en u in het weekend en 's avonds dan is de prijs 500 + 1,25%.
  • Verzorgt iBlue voor u alle verkoopwerkzaamheden, dan betaalt u 500 + 1,6%.

Aankooppakket iBlue

Bij het aankooppakket van iBlue is opvallend dat iBlue alles zelf voor u doet en dat u een laag bedrag betaalt vanaf 1.750:
  • 1.750 voor woningen met een vraagprijs tot 175.000;
  • 2.250 voor woningen met een vraagprijs vanaf 175.000 tot 600.000;
  • 5.000 voor woningen met een vraagprijs vanaf 600.000.

De eerste 300 euro betaalt u zodra u een makelaar inschakelt, de rest als ook echt een woning wordt gekocht (no cure no pay).

Vastgoed en zelf de verkoop eigen woning doen

Natuurlijk kunt u ook zelf een eigenaar benaderen, maar wanneer u de weg via iBlue bewandelt, zal dat wellicht meer indruk maken en u daarmee een grotere slaagkans geven. Iedereen is immers vereerd om een mooi bod voor zijn huis te krijgen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Woning en makelaar zoeken op huizenzoekerWoning en makelaar zoeken op huizenzoekerU wilt in 2019 een woning of ander vastgoed kopen, maar hoe gaat u dat aanpakken. Er zijn vele makelaars in vastgoed, zo…
Tips om je huis te verkopen via een makelaar in vastgoedTips om je huis te verkopen via een makelaar in vastgoedAls je je zelf niet wilt bezighouden met de verkoop van je huis kan je dit overlaten aan een makelaar in vastgoed. De ma…
Vastgoed, vastgoed deals en het KadasterVastgoed, vastgoed deals en het KadasterWat is een ABC constructie in vastgoed? Het Kadaster registreert bij de handel in vastgoed veel informatie over de trans…
Beleggen in vastgoed: vastgoed in Belgisch LimburgBeleggen in vastgoed: vastgoed in Belgisch LimburgBelgisch Limburg is een regio die bij investeerders in vastgoed soms al eens onderschat wordt. Toch heeft deze provincie…
Vastgoed & MoviQ maakt flirten met uw huis mogelijkVastgoed & MoviQ maakt flirten met uw huis mogelijkDe site MoviQ maakt flirten met uw huis mogelijk. Snel online uw woning verkopen? U bent aan zet en kunt de beste punten…

Reageer op het artikel "De iBlue makelaar"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 01-01-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Hypotheek
Special: Online huis verkopen
Schrijf mee!