Woning en makelaar zoeken op huizenzoeker

Woning en makelaar zoeken op huizenzoeker U wilt in 2020 een woning of ander vastgoed kopen, maar hoe gaat u dat aanpakken. Er zijn vele makelaars in vastgoed, zowel voor aankoop als verkoop van een woning. Maar voordat u met een makelaar in zee gaat wit u natuurlijk graag weten hoe succesvol een makelaar is. Dat kunt u in 2020 ook eenvoudig online bekijken. Bekijk bijvoorbeeld de mogelijkheden van de website huizenzoeker.

Huizensites

Nederland kent meerdere huizensites voor het online zoeken naar vastgoed, een eigen woning. Iedereen kent funda.nl van de NVM makelaars. Maar het is niet voor niets dat ook nogal wat banken zich aan huizensites hebben verbonden. Denk aan Jaap.nl van de Telegraaf en huizenzoeker. Deze sponsors hopen natuurlijk de aanstaande kopers van allerlei financieringen, een hypotheek en verzekeringen te kunnen voorzien. Op de huizensites wordt veel gezocht en dat kan veel klanten opleveren.

De makelaar helpt u

Makelaar is een vrij beroep, waardoor in feite iedereen zich makelaar mag noemen. Bovendien hoesten sommige makelaars alleen maar succesverhalen op die moeilijk voor de particulier traceerbaar zijn. Toch wilt u graag meer willen weten van een makelaar. Simpel gezegd wit u gewoon een goede verkoper, met een transparant track record. Bekijk dus voordat u met een makelaar in zee gaat wat deze kost en hoe hij is. Vaak is een lokale makelaar in de buurt waarin u zoekt de beste keuze. Die weet immers precies wat er in de omgeving te koop is en wat de risico's van uw aankoop kunnen zijn. Een koper kan een aankoopmakelaar nemen, een verkoper een verkoopmakelaar. Kan, want verkopen kunt u voor een belangrijk deel ook zelf regelen via sites als Makelaarsland. Nog een voordeel van Makelaarsland is dat u een vast bedrag betaalt. Met andere woorden u betaalt niet meer als de koopprijs van een woning hoger ligt. Bij de standaard makelaar is dat wel het geval omdat u dan een percentage van de aankoopprijs of verkoopprijs betaalt.

Huizenzoeker.nl

Aan deze behoefte voldoet ook huizenzoeker. De site heeft een zoekmachine die niet alleen het aantal verkochte huizen in de afgelopen tijd weergeeft, maar ook hoeveel huizen de makelaar aanbiedt, met daarbij de vraag- en verkoopprijzen. Huizenzoeker verzamelt en brengt in beeld al koop- en huurwoningen van:
  • Huislijn;
  • Vbo;
  • Era;
  • Makelaarsland;
  • Garantie Makelaars;
  • Pararius;
  • MVA;
  • MHV;
  • JAAP.nl;
  • Huurwoningen.nl;
  • iBlue.

De makelaars-gids

Op de site van huizenzoeker kunt u ook een makelaar vinden in het gebied waar de woning te koop staat. Per perceel is aangegeven hoeveel vierkante meter de woning betreft, wat de geschatte maandlasten zijn, de prijs, allerlei kadastrale gegevens en natuurlijk is er een mooi overzicht met foto's beschikbaar zodat u vooraf ook online de woning kunt bezoeken en bekijken. Als de woning naar wens lijkt, maakt u vervolgens een afspraak met de verkoopmakelaar voor bezichtiging. De bezichtiging is vrijblijvend, u bepaalt zelf natuurlijk of u verder gaat met een bod of niet of dat u een andere woning wilt bekijken. Daarbij is ook aan u de keuze of u nog voor u zelf een aankoopmakelaar inschakelt. Dat laatste is overigens niet verplicht. Tot slot is het verstandig omdat vooraf een keuring te laten doen. De vereniging eigen huis is vaak snel beschikbaar om voor u een keuring te laten uitvoeren.

Conclusie huizenzoeker 2020

Funda is niet de enige site als u een woning wilt kopen op verkopen. Huizenzoeker is ook een goede site. Hebt u een huis gezien op de site, dan kunt u op zoek naar een goede makelaar. Zonder makelaar kopen of verkopen kan wel en is goedkoper, maar u loopt meer risico. Dan kan goedkoop duurkoop blijken te zijn. Onderhandel altijd over de courtage van uw makelaar.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Wat kan een aankoopmakelaar voor je betekenen?Wat kan een aankoopmakelaar voor je betekenen?Een woning kopen doe je niet zomaar. Het kan daarom verstandig zijn om voor het kopen van een huis voor een makelaar te…

Extra hypotheek voor uw kind nemenExtra hypotheek voor uw kind nemenGeld lenen aan een kind, vele ouders doen dit. Een extra hypotheek in 2018 afsluiten voor een kind is eveneens toegestaa…
Vastgoed & wat betekent een echtscheiding voor u financieelVastgoed & wat betekent een echtscheiding voor u financieelBij een echtscheiding komt ook in 2019 en 2020 veel kijken. Hebt u een eigen huis, wat betekent een echtscheiding voor u…

Reageer op het artikel "Woning en makelaar zoeken op huizenzoeker"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 15-01-2020
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Hypotheek
Special: Huren of kopen
Schrijf mee!