InfoNu.nl > Financieel > Geld > De slechtste bespaartips

De slechtste bespaartips

De slechtste bespaartips Op het internet wordt u overladen met bespaartips. Sommige tips zijn zo zinloon dat het slechte bespaartips zijn. Onderstaande tips moet u een keer doorlezen en niet uitvoeren. De beste besparingen zijn maatregelen waar u relatief weinig van merkt, en waar u veel geld mee kunt besparen. De moeite wordt gecompenseerd door een besparing in de portemonnee. Het is niet de bedoeling dat u de kwaliteit van het leven zo aan gaat tasten dat besparingen uw leven gaan beheersen.

Baksteen in de stortbak van de wc leggen

Bij het doorspoelen van de wc wordt er bij iedere spoelbeurt een paar liter aan water verbruikt. Een wc reservoir met een knop die weinig spoelwater verbruikt is een goede maatregel, maar u kunt nog meer geld besparen door een baksteen in het reservoir te leggen. Hierdoor gaat u bij iedere spoelbeurt water besparen, omdat er minder water gebruikt wordt. Dit is een slechte bespaartip, want op jaarbasis zal het een zeer kleine besparing aan water opleveren, en om verstoppingen te voorkomen moet er wel voldoende water gebruikt worden als er iets weg te spoelen is behalve water.

Ovale wc rol

Door een wc rol in plaats van rond een ovale vorm te geven, kunt u wc papier besparing. Iemand die wc papier pakt, heeft vaak de neiging om teveel te pakken. Door een wc rol eerst plat te drukken, gaat de wc rol minder makkelijk wc papier afrollen, waardoor er minder verbruikt gaat worden. Ook hierbij geldt weer dat de besparing te verwaardelozen is. Daarnaast zal de ergernis overheersen, dus een slechte bespaartip.

Iedere avond om 21:30 uur naar bed

Door vroeg op bed te gaan verbruikt u minder stroom. De televisie en het licht gaan vroeg uit, en de verwarming kan vroeger op de nachttemperatuur gezet worden. Dit zal op jaarbasis inderdaad een grote besparing opleveren, maar u moet ook fors inleveren op de kwaliteit van het leven. Het is wel eens verstandig om vroeg op bed te gaan, maar om dit iedere avond of vrijwel iedere avond te doen om geld te besparen, gaat te ver.

Niet naar de kapper, maar een tondeuse gebruiken

Niet meer naar de kapper omdat u een tondeuse gebruikt, kan op jaarbasis inderdaad flink geld besparen. U slaat echter door als u een tondeuse gebruikt om uw haar zeer kort te scheren, terwijl u het niet wenst wat betreft haardracht. U gaat toch niet tegen uw zin uw haar eraf scheren om de kosten van de kapper te besparen? Voor de mensen die de voorkeur geven aan zeer kort haar, is het gebruiken van een tondeuse een goede besparing.

Vogelzaad eten

In vogelzaad zitten voedingsstoffen die wij als mens ook moeten hebben. Het gaat naar mijn mening echter te ver om maaltijden te vervangen door eten voor vogelzaad. U krijgt mogelijk voldoende voedingsstoffen binnen, maar alleen al de gedachte dat er vogelzaad wordt gegeten gaat naar mijn mening een stapje te ver.

Kopen op voorraad

Winkeliers proberen zoveel mogelijk producten te verkopen. Vijf voor de prijs van vier, is inderdaad een besparing, maar in de praktijk blijkt vaak dat er meer geconsumeerd gaat worden als er meer in huis is. Met andere woorden in het groot inkopen kan voordelig zijn, maar let wel op dat het verbruik hierdoor niet groter gaat worden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "De slechtste bespaartips"

Infoteur: Esmee
Gepubliceerd: 08-02-2012
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!