InfoNu.nl > Financieel > Geld > Waar wonen de meeste miljonairs?

Waar wonen de meeste miljonairs?

Jaarlijks publiceert de Quote een overzicht van de rijkste Nederlanders. Op basis hiervan hebben ze een lijst samengesteld met de woonplaatsen waar de meeste miljonairs of miljardairs uit de Quote500 wonen. Opvallend is dat één van de plaatsen in de top vijf een Belgische plaats is. Vermogend Nederland laat ook graag zien dat ze beschikken over een groot vermogen. Een van de manieren om het te showen is door met z’n allen in dure wijken te gaan wonen, en door een huis te kopen of te laten bouwen, die nog duurder is dan het huis van de collega miljonairs.

Er zijn een aantal plaatsen in Nederland die een ideale ligging hebben, en wat op dit moment “the place to be” is. In onderstaand overzicht treft u de vijf woonplaatsen aan met de meeste rijken die in de Quote500 stonden. Daarnaast staat de rijkste inwoner van de betreffende plaats aan, en nadere toelichting over de woonplaats of miljonairs.

Nummer 5

Woonplaats: Blaricum
Aantal inwoners die in de Quote500 staan: 10
Gezamenlijk vermogen van deze bewoners: € 3.721 miljoen
Rijkste inwoner: John de Mol
Met 1,5 miljard euro is John de Mol één van de rijkste mensen van Nederland. In Blaricum wonen veel mensen uit de Quote500, maar daarnaast wonen er ook veel miljonairs die niet voldoende vermogen hebben voor de lijst. Blaricum komt jaarlijks ook in de lijst voor van gemeenten waar de duurste huizen staan. In 2010 kwam de gemiddelde verkoopprijs van verkochte huizen op € 800.000.

Nummer 4

Woonplaats: Den Haag
Rijkste inwoner: Beatrix van Oranje-Nassau
In Den Haag wonen elf miljonairs, maar geen miljardairs. Het gezamenlijk vermogen blijft ook onder het vermogen van nummer 5 in de lijst, Blaricum. Het familievermogen van Koningin Beatrix wordt geschat op € 800 miljoen.

Nummer 3

Woonplaats: Brasschaat
Rijkste inwoner: Marc Dreesmann
Dit is een populaire Belgische plaats waar vermogende Nederlanders zich graag vestigen. De familie Dreesmann van de V&D warenhuizen wordt geschat op een vermogen van € 1,5 miljard. Marc Dreesmann bewoont daar het paleis van bovenstaande foto.

Nummer 2

Woonplaats: Wassenaar
Rijkste inwoner: Cees de Bruin
Cees de Bruin is een miljardair die zijn vermogen heeft vergaard met zijn investeringsmaatschappij Indofin. Het vermogen wordt geschat op € 2,5 miljard. Wassenaar is ook één van de plaatsen waar de duurste huizen van Nederland staan. In 2010 kostte een gemiddelde huis in deze plaats € 558.162.

Nummer 1

Woonplaats: Amsterdam
Rijkste inwoner: Rattan Chadha
De stad Amsterdam biedt onderdak aan veruit de meeste miljonairs uit de Quote500, maar er woont geen enkele miljardair. De rijkste inwoner is oprichter, en voormalige CEO, van het modebedrijf Mexx.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://duurste.com/duurste-gemeente-van-nederland/
  • http://www.quotenet.nl/lijstjes/top-5-waar-wonen-de-meeste-miljonairs.php

Reageer op het artikel "Waar wonen de meeste miljonairs?"

Infoteur: Juul
Gepubliceerd: 15-08-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!