InfoNu.nl > Financieel > Geld > Als miljonair leven voor beginners

Als miljonair leven voor beginners

Eindelijk is het gelukt u bent miljonair. U bezit een vermogen van meer dan één miljoen euro. Wat kosten de speeltjes van miljonairs, zoals een Ferrari of een Lamborghini.

Riant wonen

Voor een riante woning op een toplocatie komt u niet erg ver als nipte miljonair. Voor een huis in de miljonairsplaats bij uitstek, Blaricum, betaalt u gemiddeld € 803.400. Koopt u een huis voor ruim acht ton dan blijft er niet veel van uw miljonairsbestaan over. Om het vermogen van één miljoen onaangetast te laten moet u een hypotheek nemen. Een huis van acht ton kost inclusief kosten ongeveer € 880.000,=. Neemt u een hypotheek voor dit bedrag dan moet u maandelijks € 4.400,= aan rente betalen, uitgaande van zes procent hypotheekrente. De overige kosten komen daar nog overheen. Daarnaast moet u over dertig jaar de bank nog terugbetalen. U betaalt rente, maar de woning moet ooit afbetaald worden.

Vervoersmiddel

U wilt natuurlijk niet meer in een tweedehandse Opel rijden. Een beetje miljonair bezit een Porsche, BMW of Mercedes. De nog betere klasse rijdt u natuurlijk nog liever in zoals bijvoorbeeld een: Ferrari, Lamborghini of een Maybach. De prijzen van de goedkopere modellen zijn al aanzienlijk hoog voor een auto, enkele voorbeeld van prijzen van instapmodellen:
Merk Prijs vanaf
Porsche€ 63.000
Ferrari€ 175.000
Lamborghini€ 238.000
Maybach€ 530.000

Spaarzaam

Miljonair worden gaat misschien lukken, maar miljonair blijven is de tweede opdracht. Heel veel miljonairs zijn zo rijk geworden door spaarzaam te leven. Uiteraard moet er wel de mogelijkheid zijn om een dergelijk vermogen op te bouwen. Met spaarzaam leven redt u het niet alleen. Nederland heeft ongeveer 100.000 miljonairs.

Levensstijl

De Amerikaanse onderzoeker Thomas Stanley schreef over miljonairs het volgende: “Hun lifestyle ligt één niveau onder wat ze zich kunnen veroorloven.”. Veel miljonairs leiden een eenvoudig bestaan. Ze wonen in minder luxueuze huizen dan ze zich kunnen veroorloven. Hun vermogen gebruiken ze als zekerheid, een soort pensioen. Deze mensen kiezen voor financiële onafhankelijkheid in plaats van materiële krachtpatserij.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Als miljonair leven voor beginners"

Infoteur: Juul
Gepubliceerd: 18-08-2008
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!