InfoNu.nl > Financieel > Geld > Snel geld verdienen als student

Snel geld verdienen als student

Als student heb je meestal niet voldoende geld op je rekening om leuke dingen naast je studie te doen. Er zijn genoeg manieren om als student een extra zakcentje te verdienen zodat je naast je studie ook nog geld overhoudt voor andere zaken. De manieren die worden besproken zijn geschikt voor de meeste studenten.

Werken in de horeca

Veel studenten kiezen ervoor om naast hun studie een paar dagen in de horeca te werken. Meestal nemen ze de taak van bedienden op zich, en gaan alle tafels lang om de bestellingen van de klanten op te nemen. Hoewel de horeca vrij goed betaalt kleven er echter wat nadelen aan een baan in de horeca. Ten eerste is het een erg zware baan, je loopt immers de hele dag dienbladen te dragen. Ten tweede zijn de werktijden ook niet altijd even gunstig. Het komt vaak voor dat je laat in de avond moet werken of in de weekenden. Het voordeel van een baan in de horeca is dat de fooi wordt verdeeld onder alle medewerkers, zo kan het zijn dat je aan het einde van de week toch nog een mooi extraatje toegeschoven krijgt.

Folders bezorgen

Er moeten voldoende folders worden bezorgd in de stad waar je studeert. Het is daarom een idee om als bijbaan folders te bezorgen. Ook aan deze bijbaan kleven weer voor en nadelen. Een voordeel is dat je zelf mag bepalen wanneer je de folders bezorgt. Als het een dag keihard regent kan je er altijd nog voor kiezen om de volgende dag de folders te bezorgen. Een nadeel van deze baan is dat het erg weinig geld oplevert. Meestal ben je per week ongeveer twee uur bezig met bezorgen en ontvang je hier 20 euro voor. Dit komt neer op een maandsalaris van 80 euro. Hoewel je per uur vrij veel verdient, zie je dat de opbrengsten per maand redelijk laag zijn.

Bijles geven

Als je als student uitblinkt in een vak op je opleiding bestaat er de mogelijkheid om bijles te geven aan andere scholieren. Dit wordt meestal vanuit school geregeld, maar je kan er natuurlijk ook voor kiezen om buitenschool mensen te vinden om bijles aan te geven. Het voordeel van bijles geven is dat het goed verdient. Een nadeel is dat niet iedereen de stof die je uitlegt zal begrijpen. Het is noodzakelijk dat je hier goed mee omgaat. Leg de stof gewoon nog een keer uit en kijk of de leerling het nu wel snapt. Bewaar ten alle tijden je rust en ga vooral niet schreeuwen of flauwe grappen maken over de kennis van de leerling.

Word een student-assistent

Bij elke opleiding moeten er projecten worden gedaan. Ook hiervoor heeft de school studenten nodig om te komen helpen. Als je wat geld wilt verdienen is het slim om je hulp aan te bieden. De taak van een student-assistent zijn het bijstaan van de docent tijdens het project, soms moet je ook als assistent feedback geven op gemaakte verslagen.

Help met het opbouwen van festivals

Er worden is Nederland flink wat festivals gehouden en deze moeten allemaal worden opgebouwd en afgebroken. Dit is een bijbaan die meestal door jongeren wordt gedaan. Je helpt hierbij met het opbouwen en afbreken van de festivaltenten. Ook kan het zijn dat je tijdens het festival achter de bar moet staan om drank te serveren. Het voordeel van deze baan is dat je gratis op het festival terrein bent en dus wat meekrijgt van de muziek op het festival.
© 2014 - 2019 Mrpromoteboy, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Snel geld verdienen als student"

Infoteur: Mrpromoteboy
Gepubliceerd: 19-06-2014
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!