Student verdient geld met zorgtoeslag 2020 en 2021

Student verdient geld met zorgtoeslag 2020 en 2021 Een student kan verdienen met de maandelijkse zorgtoeslag. Vraag die dus aan in 2020 en 2021. De zorgtoeslag krijgt u tot een bepaald inkomen. De zorgtoeslag is inkomensafhankelijk, maar niet afhankelijk van de hoogte van de zorgpremie die u betaalt. Wie gezond is, vaak studenten, betalen in 2020 en 2021 minder zorgpremie dan ze aan toeslag krijgen en verdienen zo geld met de zorgtoeslag door een hoger eigen risico bij hun zorgverzekering te nemen. In dat geval is de zorgtoeslag eigenlijk te hoog. Besured adverteert dan ook dat u eigenlijk een gratis zorgverzekering hebt. En dan die lage rentepercentages op de studielening en studiefinanciering in 2020 en 2021, maak er gebruik van.

Student heeft ook recht op zorgtoeslag

Als u in Nederland verplicht verzekerd bent en een inkomen hebt van maximaal (bijna) € 29.000, hebt u recht op de zorgtoeslag in 2020 en 2021. Een voorwaarde is nog dat u ingezetene hier bent en ouder dan 18 jaar. Dat betekent dat iedereen met hetzelfde inkomen evenveel zorgtoeslag krijgt. Dat is mooi, maar ook raar. De zorgtoeslag is immers bedoeld om uw zorgpremie te kunnen betalen voor de basisverzekering, maar niet iedereen betaalt even veel zorgpremie.

Huurtoeslag is ook afhankelijk van de huur

Vergelijk deze systematiek eens met de huurtoeslag wat toch ook een veelgebruikte toeslag in ons land is. Het zou toch gek zijn als iedereen met hetzelfde inkomen dezelfde toeslag zou krijgen. Daarom wordt bij de huurtoeslag niet alleen naar het inkomen van een bepaald huishouden gekeken, maar ook naar de hoogte van de kale huur die moet worden betaald.

Gezonde mensen en studenten kunnen geld verdienen met de zorgtoeslag 2020 en 2021

Wie een zorgverzekering afsluit, heeft een verplicht eigen risico van 385 euro in 2020 en 2021, maar kan daar bovenop ook nog kiezen voor een vrijwillig eigen risico. Vooral voor jongeren en studenten worden zorgverzekeringen in de markt gezet die relatief goedkoop kunnen worden afgesloten als het eigen risico maar groot genoeg is. Dat zijn verzekeringen die niet bedoeld zijn voor chronisch zieken of anderen die veel gebruik maken van de zorg, maar vooral voor gezonde mensen. Er zijn allerlei voorbeelden te geven. Misschien is low budget basisverzekering Zekur een goed voorbeeld. Wie daar een maximaal eigen risico neemt van 885 euro, betaalt 15 tot 20 euro minder per maand aan zorgpremie en krijgt zonder ander inkomen de maximale zorgtoeslag.

Neem als student een goedkope zorgverzekering en stap over

Er valt ook geld te verdienen met de zorgverzekering. Een goedkope zorgverzekering kiezen die aan de wensen voldoet is dan aan te raden. Een verhoogd eigen risico verlaagt de zorgpremie en is zo een extra bonus, terwijl de zorgtoeslag gelijk blijft. Overigens is het nemen van een verhoogd eigen risico niet zonder gevaar, want als er wat met de gezondheid gebeurt, moet een belangrijk deel zelf betaald worden. Verdienen aan de zorgtoeslag is dus vooral bedoeld voor mensen en studenten die voldoende geld achter de hand hebben om de rekeningen ook zelf te kunnen betalen als dat nodig is.

Besured 2021

Bij Besured bedraagt de zorgpremie in 2020 € 115,25 (basisverzekering) bij een eigen risico van € 385. Bij een eigen risico van € 885 wordt dit € 95,25 per maand.

Studenten verdienen geld met studiefinanciering 2020 en 2021

Bekend is dat studenten het in zijn algemeenheid niet al te breed hebben en besparen waarop bespaard kan worden. Elke bijverdienste is dan mooi meegenomen en in het wo en hbo gaat bijverdienen niet ten koste van de studiebeurs. Studenten kunnen ook eenvoudig geld verdienen met de lening die ze bij DUO aangaan. Ze lenen maximaal bij DUO en dat is in 2020 en 2021 mogelijk tegen 0,0% rente betaalt. Vervolgens investeren ze de lening in het kopen van een woning, gaan ze ermee op de beurs beleggen. Zelfs een spaardeposito kan een goede optie zijn, zolang de opbrengst maar hoger is dan 0. Een student verdient geld met lenen en sparen bij DUO. Dit gaat allemaal goed, zolang er winst wordt gemaakt. Een belegging op de beurs of kopen van onroerend goed is overigens niet zonder risico‘s.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Student verdient geld met zorgtoeslag 2020 en 2021"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 18-10-2020
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Special: Zorgtoeslag 2021
Schrijf mee!