Banken, de ASN Bank

Banken, de ASN Bank De ASN Bank is onderdeel van de Volksbank. ASN zorgt voor duurzaam beleggen en sparen in Nederland en is daarmee de grootste en meest succesvolle spaarbank. Een prima keuze dus voor wie duurzaamheid en een mooi rendement wil kunnen combineren. De ASN scoort zeer hoog waar het om de tevredenheid van klanten gaat. Duurzaam en groen sparen is nog steeds fiscaal voordelig. De ASN bank is koploper in groen sparen en beleggen met een sterk verbeterd aanbod.

De ASN Bank, de Volksbank

De ASN Bank is opgericht in 1960, en momenteel onderdeel van SNS Reaal, nu Staatsbank. De ASN Bank heeft een vergunning van De Nederlandse Bank en de Autoriteit Financiële markten en valt onder de Wet op het Financieel Toezicht. De focus van ASN Bank is gericht op het bevorderen van een duurzame samenleving. De impact op de mensenrechten, sociale betrokkenheid en milieubeleid zijn doorslaggevend voor de investeringen van de ASN Bank in allerlei projecten. Tegelijkertijd wordt gestreefd naar een optimaal financieel rendement. U kunt bij de ASN bank sparen en beleggen. De ASN bank is onderdeel van de Volksbank Nederland.

Spaarbank voor groen sparen

De ASN Bank is de enige bank die rente geeft op uw spaarrekening als u een positief saldo hebt. Maar u kunt ook kiezen voor een spaarrekening. De ASN bank had tien spaarrekeningen met over het algemeen hoge rentes, maar heeft dat inmiddels opgeschoond tot drie spaarrekeningen voor particulieren en een zakelijke rekening:

1. Wat is ASN Ideaal sparen

ASN Ideaalsparen betekent sparen met gemak en vrijheid. Er zijn geen beperkingen meer, u kunt sparen via het internet of de telefoon of via een automatische incasso. Uw spaartegoed is onbeperkt kosteloos opneembaar. De voordelen op een rij (juni 2020):
  • De bank valt onder het depositogarantiestelsel.
  • Spaarrente: 0,01%.
  • Tegoed vrij opneembaar.

2. Wat is ASN Jeugdsparen

Deze rekening staat op naam van een kind van 0 tot 18 jaar. Tot de achttiende verjaardag staat het geld vast. Tussentijds opnemen van spaartegoed is niet mogelijk, behalve voor aantoonbare studiekosten vanaf het voortgezet onderwijs. De rente bedraagt 0,55% (juni 2020).

3. Wat is ASN Depositosparen

U kiest u een looptijd van 1 tot en met 10 jaar. Hoe langer de looptijd, hoe hoger de rente tot 0,35% rente per jaar, juni 2020.

4. Zakelijke rekening

De zakelijke rekening geeft een variabele spaarrente van 0,01%.

Hoe kunt u groen beleggen bij de ASN bank?

Bij ASN kunt u in via de doelbeleggen en de beleggingsrekening. Met doel beleggen belegt u in de duurzame mixfondsen van ASN. Er zijn 5 mixfondsen beschikbaar,:
  • ASN Duurzaam Mixfonds Zeer Defensief.
  • ASN Duurzaam Mixfonds Defensief.
  • ASN Duurzaam Mixfonds Neutraal.
  • ASN Duurzaam Mixfonds Offensief.
  • ASN Duurzaam Mixfonds Zeer Offensief.

De verdeling tussen obligaties, aandelen en microkredieten binnen een fonds is afhankelijk van het risico dat erbij hoort. Een offensief fonds kan meer rendement opleveren, maar kan ook negatief uitpakken.

Wat is een duurzaam pensioen?

Een duurzaam pensioen opbouwen via Ideaalsparen, duurzame beleggingen of een spaardeposito. Er zijn geen specifieke producten die alleen op uw pensioen gericht zijn.

Hoe oordeelt u als consument over de ASN Bank?

Regelmatig wordt het oordeel over de kwaliteit van banken bij de consumenten door middel van een consumenten monitor gemeten. De ASN Bank scoort bij de consument een hoog cijfer, namelijk een 8,2. Daarbij wordt geoordeeld over:
  • Het klaarstaan voor klanten;
  • De snelheid van dienstverlening;
  • Het nakomen van gedane beloften;
  • De kwaliteit ten opzichte van de bankkosten.

De ASN betaalrekening

De ASN Bank biedt ook een betaalrekening aan: de ASN Bankrekening. Ook deze rekening voldoet volledig aan de duurzame en ethische beleggingscriteria van de ASN Bank. Het is een breed en volwaardig pakket. U krijgt namelijk een bankrekening, wereldpas met chipknip en de mogelijkheid om via het internet te bankieren met de ASN Betaalpas. Bij een positief saldo krijgt u een creditrente vergoed. De handige apps van ASN maken bankieren wel heel eenvoudig.

Slot

Wie rendement en een schonere en betere wereld wil combineren, zal bij de ASN Bank zeker iets van zijn gading terug vinden. De ASN Bank biedt u vele mogelijkheden en klanten blijken zeer tevreden. Voor ieder wat wils dus.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
ASN doelbeleggen: beleggen en sparenASN doelbeleggen: beleggen en sparenASN bank doelbeleggen 2020 maakt een slimme combinatie van sparen en beleggen mogelijk waardoor u een hoger rendement ku…
Groen sparen: Wat is het en wat zijn voordelen en nadelen?Groen sparen: Wat is het en wat zijn voordelen en nadelen?Je hoort als consument tegenwoordig veel over groen sparen maar wat betekent dat nou eigenlijk precies? Wat is groen spa…
Een betaalrekening bij de Triodos Bank?Een betaalrekening bij de Triodos Bank?De Triodos Bank is de meest duurzame bank van Nederland. U kunt op vele manieren duurzaam sparen en beleggen. Bankdienst…

Rabobank, de Rabobank en tv bankierenRabobank, de Rabobank en tv bankierenDe Rabobank timmert met allerlei vormen van betalen en financieren aan de weg. Wat nog minder bekend is, is de mogelijkh…
Banken, goedkoop bankieren en betalen in 2020Banken, goedkoop bankieren en betalen in 2020Een goedkope betaalrekening graag in 2020. Goedkoop bankieren en betalen, en zo geld besparen of zelfs een gratis betaal…

Reageer op het artikel "Banken, de ASN Bank"

Reacties

M. Birnie, 17-04-2013 13:44 #2
Kan bij ASN helemaal geen groen sparen vinden. Reactie infoteur, 27-04-2018
Beste M. Binie,
De naam groen sparen is vervallen, omdat ASN bank zegt haar spaargeld altijd groen te investeren. Het valt nu allemaal onder de term ideaal sparen.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Meijer, 28-06-2012 22:09 #1
Valt ASN ideaal sparen onder belastingvrij sparen? Reactie infoteur, 24-06-2020
Beste Meijer,
De ASN bank is van het belastingvrij sparen afgestapt, bij het beleggen zijn er nog wel allerlei fiscaal vriendelijke mogelijkheden.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 24-06-2020
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Special: Hoogste spaarrente 2020
Reacties: 2
Schrijf mee!