InfoNu.nl > Financieel > Diversen > Verdien geld door het schrijven van reviews

Verdien geld door het schrijven van reviews

Verdien geld door het schrijven van reviews Een simpele manier om geld te verdienen op het internet is door het schrijven van reviews over producten. Je gaat bij het schrijven van reviews producten beoordelen op basis van jouw mening. De verdiensten van deze vorm van geld verdienen op het internet kunnen enorm oplopen als jij actief producten gaat beoordelen. Er zijn meerdere manieren om te beginnen met reviews schrijven.

Wat is een review?

Een review is eigenlijk het Engelse woord voor 'beoordeling'. In een review geef je jouw mening over een bepaald product of dienst. Omdat iedereen andere ideeën en meningen heeft is een review persoonlijk. Reviews worden geschreven om mensen te informeren over een product of dienst dat zij in de toekomst misschien gaan gebruiken. Doordat alle reviews een andere invalshoek hebben wordt er een compleet beeld van het onderwerp gegeven. Waarna de lezers met behulp van deze informatie een keus kunnen maken om het product wel of niet aan te schaffen. Je kunt natuurlijk alleen maar beoordeling schrijven van producten in jouw bezit, die je gebruikt of waar je ooit mee in aanraking bent gekomen.

Reviews schrijven is anders dan het bekende thuiswerk

Bij het schrijven van reviews is de kwaliteit van groot belang. Je kunt ook nog artikelen schrijven om geld te verdienen maar hierbij ben je afhankelijk van je publiek. Als mensen niet geïnteresseerd zijn in jouw onderwerpen kun je nog zo goed schrijven maar er zullen nauwelijks inkomsten binnenstromen. Mensen zullen dan niet klikken op jouw advertenties. Begrijp me niet verkeerd, je kunt best een leuk zakcentje verdienen aan het schrijven van artikelen maar dan moet je op zoek naar commerciële onderwerpen, een breed publiek en vaak gezochte onderwerpen.

Hoe gaat het schrijven van reviews in zijn werk?

Als je goede reviews wilt gaan schrijven moet je natuurlijk wel aan enkele eisen voldoen. Het is aan te raden om van tevoren de regels en eisen goed door te lezen zodat je goed weet waar je mee bezig bent en je straks niet een waardeloze review overhoudt. De geschreven reviews worden daarna online gepubliceerd en beoordeeld door andere schrijvers. Je krijgt geld voor elke beoordeling van jouw review en hoe beter de beoordeling is hoe hoger het bedrag. Vaak zijn er acties waardoor je een extra bonus kunt krijgen bij een bepaalde review. Bij het schrijven van reviews is het zo dat je helemaal zelf bepaald hoeveel je wilt gaan verdienen. Op het moment dat je veel kwalitatief goede beoordelingen aflevert en je actief bent op de site door ook anderen te beoordelen ga je steeds meer verdienen en zal het allemaal best aardig gaan lopen en kunnen er mooie bedragen verdiend gaan worden.

Het begin

Hoe start je nou eigenlijk met schrijven zonder dat je veel fouten maakt en je echt kan gaan beginnen met verdienen? Allereerst is het belangrijk om niet gelijk te gaan starten met schrijven maar met lezen. Het is aan te raden dat je eerst reviews van anderen gaat lezen. Doe dit vooral bij hoog beoordeelde reviews zodat je ziet wat er van jou verwacht wordt. Het is belangrijk dat je inziet hoe deze opgebouwd zijn en welke informatie ze moeten bevatten. Je kunt hiermee dan rekening houden bij het schrijven van je eigen reviews zodat deze ook zo hoog mogelijk beoordeeld worden. Nu je dit allemaal gedaan hebt en je een onderwerp voor jouw beoordeling hebt moet je zoveel mogelijk informatie over het onderwerp zien in te winnen zodat jouw verslag zo uitgebreid mogelijk wordt. Het is belangrijk dat het een goed lopend verhaal is en werk met tussenkopjes en dergelijke om het zo overzichtelijk mogelijk te houden. Het is belangrijk dat je eigen mening goed naar voren komt en noem alle belangrijke eigenschap van het onderwerp waar jij over schrijft. Werk op deze manier naar een conclusie toe waarin duidelijk wordt gemaakt waarom lezers het product wel of niet zouden moeten aanschaffen. Als jij denkt dat je review zo compleet mogelijk is ben je klaar om te gaan publiceren.

Reacties

Op het moment dat jouw review gepubliceerd is zullen andere schrijvers hierop reageren. Deze kritiek is over het algemeen goed bedoeld en opbouwend. Neem hier dus niet teveel aanstoot aan maar neem wel al goede tips en adviezen ter harte zodat je schrijfniveau steeds verder stijgt. Om veel reacties van mensen te krijgen is het belangrijk dat je zelf ook commentaar gaat geven op de reviews van anderen. Voor deze beoordelingen verdien je punten (geen geld) maar deze mensen zullen jou ook eerder gaan beoordelen. Dit gebeurt omdat jij ervoor zorgt dat zij geld gaan verdienen aan hun beoordelingen en dit doen de anderen dan ook sneller bij jou. Het geld verdienen met schrijven van reviews bestaat dus niet alleen uit schrijven maar ook uit lezen en beoordelen. Let er goed op dat je ook hiervoor genoeg tijd uitrekt

Puntensysteem

De meeste sites werken met een puntensysteem zoals al eerder vermeld. Het puntensysteem houdt in dat je punten krijgt voor iedere beoordeling waardoor je niveaus stijgt. Als je een hoog niveau krijgt betekent dit dat je actief bent. Daardoor zal je meer beoordeling ontvangen.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.thuiswerkjob.com/administratief-thuiswerk/beoordeel-diensten-en-producten-met-start1-2
  • http://www.thuiswerkjob.com/administratief-thuiswerk/geld-verdienen-met-shopcentral
  • http://vlotgeldlenen.nl/ciao

Reageer op het artikel "Verdien geld door het schrijven van reviews"

Infoteur: Weeswijzer
Laatste update: 04-07-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!