InfoNu.nl > Financieel > Diversen > Rocks' vijfjes spaarprogramma

Rocks' vijfjes spaarprogramma

Rocks' vijfjes spaarprogramma Rocks' was een spaarprogramma waarbij speciale Rocks' biljetten of ook wel 'Rocks' vijfjes' konden worden gespaard. De vijfjes konden gespaard worden bij o.a. Texaco en Bol.com, en ze konden worden uitgegeven bij o.a. de Blokker. Eind 2015 konden de Rocks' vijfjes voor het laatst worden gespaard, en eind 2016 konden de Rocks' vijfjes voor het laatst worden uitgegeven. Het is dus niet meer mogelijk om Rocks' vijfjes nog in te leveren. Er zijn verschillende alternatieven voor het Rocks' spaarprogramma.

Rocks' sparen met de Rocks' pas

Rocks' kon je 20 jaar lang (van 1995 tot 2015) sparen bij de verschillende bedrijven zoals tankstations en online winkels. Bij de winkels spaarde je je Rocks' met een pas. Bij Texaco kwamen de Rocks te staan op de Texaco Rocks' kaart. Bij het afrekenen bij de Texaco kon de Rocks' pas worden afgegeven waarnaar het aantal behaalde punten op de kaart werd gezet. Wanneer 220 Rocks' punten op de pas stonden konden deze punten worden ingewisseld voor een Rocks' vijfje. De winkels waar Rocks' punten konden worden gespaard waren o.a.: Texaco, Bol.com, Wehkamp.nl, ICI PARIS XL, WE fashion, Bonprix.

Rocks' inruilen of uitgeven

Rocks' punten konden o.a. worden ingeruild bij: Texaco, Blokker en de Rocks' webshop. Bestellen in de Rocks' webshop ging iets anders dan gebruikelijk. Je koos hier het te bestellen product en deed dit in de winkelwagen. Vervolgens moest een bestelformulier worden ingevuld welke je toegestuurd kreeg via e-mail. Het bestelformulier diende uitgeprint te worden en samen met de Rocks' vijfjes opgestuurd te worden. De bestelling werd dan verwerkt en het artikel werd thuisgestuurd. Rocks' konden ook worden ingewisseld voor contant geld. Elk ingewisseld Rocks' vijfje leverde een bedrag van €2,50 op. Hiervoor moest een formulier worden ingevuld en opgestuurd, samen met de Rocks' vijfjes. Het is sinds eind 2016 niet meer mogelijk om Rocks' vijfjes in te wisselen.

Alternatieven voor het Rocks' spaarprogramma

Texaco Stars

Nadat Texaco na 20 jaar stopte met het Rocks' spaarprogramma heeft het een nieuw spaarprogramma het leven in geroepen. Dit spaarprogramma heet Texaco Stars. Bij 1 liter brandstof of 1 euro uitgegeven in de shop spaar je als klant 1 Star. Bij 1 liter premium brandstof is dit zelfs 2 Texaco Stars. Deze stars of punten kunnen worden ingewisseld voor cadeaus of kortingen. Na enkele bezoeken is er meestal al een bruikbaar saldo waarmee en korting of cadeau kan worden opgehaald bij Texaco. Zo is een kop koffie bijvoorbeeld maar 100 punten.

Air Miles

Een spaarprogramma dat lijkt op die van Rocks' is Air Miles. Air Miles zijn punten die kunnen worden gespaard bij tankstations en winkels. Air Miles zijn o.a. te sparen bij Shell, Etos, Albert Heijn en Praxis. Meestal spaar je 1 Air Mile bij aankoop van €2 in een van de genoemde winkels. Air Miles zijn in te wisselen bij speciale acties in de Albert Heijn en Etos, maar ook bij veel verschillende webshops zoals Bol.com. Meer informatie over het sparen en inwisselen van Air Miles is te vinden op de Air Miles website.

Douwe Egberts spaarprogramma

Bij Blokker kunnen geen Rocks' meer worden ingeleverd, maar sinds 2014 wel Douwe Egberts-punten ofwel DE-punten. De spaarpunten van o.a. Senseo, Douwe Egberts en Pickwickverpakkingen kunnen worden ingeruild voor artikelen uit het Douwe Egberts assortiment aanwezig in de Blokker. Dit assortiment omvat koffiezetapparaten, kopjes, glazen en andere artikelen nodig voor de bereiding van warme dranken.
Gerelateerde artikelen
Snelle Spaanse cocktails met bijgerechtjeSnelle Spaanse cocktails met bijgerechtjeWeinig tijd? De cocktail recepten hieronder zijn in een mum van tijd klaar. Maak een frisse Rebujito, een zomerzoete Cre…
Air Miles maar vijf jaar geldig: opmaken voor ze vervallenAir Miles maar vijf jaar geldig: opmaken voor ze vervallenAir Miles is een spaarprogramma waarmee je ongemerkt een flink puntensaldo bij elkaar kunt sparen. De opgespaarde Air Mi…
Graubünden - Van beste hotels tot slapen in een igloIn Graubünden zijn circa 750 hotels: van de gezellige alpenhut tot het traditierijke luxe hotel, van „Hollywood on the r…
Het gouden Wilhelmina vijfje uit 1912Als belegging en verzamelobject is het gouden Wilhelmina tientje zeer gewild. Het gouden vijfje is wat minder bekend. In…
Formule 1: GP van Maleisië 2012Op zondag 25 maart 2012 wordt de veertiende editie van de Grand Prix van Maleisië verreden. Dit is de tweede wedstrijd v…
Bronnen en referenties
  • Rocks.nl

Reageer op het artikel "Rocks' vijfjes spaarprogramma"

Reacties

M. J. Bakker, 01-10-2018 17:32 #15
Ik heb nog pasjes met punten en een rocks vijfje. Wat kan ik hier nog mee?
Vr. groetend Reactie infoteur, 03-11-2018
Zoals in het artikel staat vermeld is het helaas sinds eind 2016 niet meer mogelijk om Rocks' in te wisselen.

Ten Klooster, 24-09-2018 19:28 #14
Ik heb nog een rocks pasje met een heleboel punten erop.
Wat kan ik er nog mee? Reactie infoteur, 03-11-2018

Henk, 29-06-2018 10:15 #13
Ik heb nog voor 30 euro rocks, waar kan ik die nog verzilveren? groet Henk.

Klaas, 20-08-2017 14:41 #12
Heb nog rocks kaarten kan ik die nog inleveren en waar?

Tolkamp, 05-08-2017 17:21 #11
Heb nog Rocks-vijfjes. Kan ik die nog inleveren en waar?

I. R. van der Pol, 27-11-2016 01:15 #10
In welke winkel kan ik mijn gespaarde rocks vijfjes kwijt? Online kon ik niets vinden waar ik wat mee kon. Evt. gewoon ik 'n winkel.

A. Folmer, 12-03-2016 22:12 #9
Ik heb nog een Super de Boer-pasje en een Rocks-pasje. Op beide pasjes staat het logo van Texaco.
Kan ik daar nog wat mee of is de geldigheid daarvan inmiddels verlopen?
Ik hoor graag uw reactie.

Met vriendelijke groet,
A. Folmer.

M. J. Martens, 22-02-2016 13:03 #8
In welke winkel kan ik mijn welverdiende gespaarde rocks vijfjes kwijt? Niet online, maar gewoon ik 'n winkel in de buurt.
Graag antwoord.
Dank u!

N. Gelten, 07-12-2015 12:27 #7
Ik probeer het formulier dat nodig is voor het inwisselen van Rocks-vijfjes uit te printen. Dit lukt niet. Waarom kan dat niet?

R. van Mastwijk, 06-08-2014 14:22 #6
Ik ben vandaag bij Blokker geweest (6aug.j.l.) Die nemen geen rocks vijfjes meer aan. Klopt dat? Reactie infoteur, 20-08-2014
Klopt. Het artikel heb ik nu aangepast. Bedankt!

M-Korsten, 19-07-2014 17:25 #5
Bij Blokker in Simpelveld accepteren ze geen Rock's vijfje's meer, in tegen stelling van deze site? Reactie infoteur, 20-08-2014
Helaas is dit sinds kort zo. Het artikel heb ik bijgewerkt.
Bedankt voor het melden ervan!

J. Streuer, 29-04-2014 09:25 #4
Ik heb nog een aantal papieren rocks 5jes die je toen bij de super de boer
kon sparen, kan ik deze ook nog ergens inleveren, of omzetten in geld?

groeten mevr. streuer Reactie infoteur, 29-04-2014
Helaas zijn er veel inwisselmogelijkheden voor de Rocks'-vijfjes verdwenen. U kunt ze nog inleveren bij de Rocks' webshop: www.rockswebshop.nl. Ook zijn ze nog geldig bij de Texaco.

Inwisselen tegen geld kan ook, voor €2,50 per stuk. Dat kan via dit formulier: http://www.rocks.nl/media/files/TEX_019_Inzendformulier_A4_02.pdf

Frings, 06-02-2014 15:11 #3
Mevr frings

Wij hebben nog veel rocks vijfjes ongeveer aan honderd euro. Bij veel bever sport zaken kan ik ze ook niet meer inleveren, dit is erg jammer. Weet u bij welke sportzaak dit nog wel mogelijk is?

Vriendelijke groet Mevr Frings Reactie infoteur, 06-02-2014
Beste mevrouw Frings,

Ik vrees dat het moeilijk gaat worden de Rocks' vijfjes nog in te leveren bij een sportzaak. U kunt de Rocks' vijfjes nog uitgeven bij Texaco, Blokker en 123tijdschrift. Wat misschien nog het dichtst bij uw wensen komt is de rockswebshop: www.rockswebshop.nl.
Let wel op; de vijfjes zonder uitgiftedatum zijn niet meer geldig na 31 maart.

Groet!

E. Gubbels, 17-07-2013 15:56 #2
Ik heb nog een paar rocks vijfjes. Deze wilde ik inleveren bij de Scapino (staat nog op de lijst van winkels waar je ze kunt inleveren) maar de verkoopster zei dat ze niet meer geldig waren. dit vind ik maar raar. graag een reactie.
bij voorbaat dank Reactie infoteur, 17-07-2013
Bedankt voor uw reactie. Er zijn inderdaad een aantal winkels afgehaakt van het Rocks' programma. Ik heb het artikel bijgewerkt!

Mw C. Kueter, 11-06-2013 11:27 #1
L.S. Ik heb nog 2 Rocks vijfjes, graag zou ik daar geld voor hebben, waar kan ik een formulier krijgen om de 2 kaartjes op te sturen.
Graag uw antwoord,
mert v.g. Reactie infoteur, 11-06-2013
Hier is het formulier te vinden: http://www.rocks.nl/media/files/ROC_028_Inzendformulier_A4_web_c1.pdf

Groet!

Infoteur: Shiny
Laatste update: 06-11-2017
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Reacties: 15
Schrijf mee!