InfoNu.nl > Financieel > Beleggen > Veel geld verdienen - Beleggen in aandelen

Veel geld verdienen - Beleggen in aandelen

Veel geld verdienen - Beleggen in aandelen Als je op korte termijn veel geld wil verdienen dan is het wellicht een idee om je geld te gaan beleggen in aandelen. Een aandeel is een stuk bedrijf waar je geld in investeert. Het doel van deze investeringen is om op korte of langere termijn winst te behalen. Het beleggen in aandelen neemt ook risico's met zich mee. Het is belangrijk om je winkansen te verspreiden door in meerdere aandelen te beleggen.

Veel geld verdienen

De komende periode wordt een tijd van de "eindjes aan elkaar knopen". Daarom gaan steeds meer mensen kijken naar opties om, naast hun huidige baan, geld te verdienen. Het liefst willen we op een zo kort mogelijke termijn veel geld verdienen. Maar zoals we allemaal wel weten is dit haast onmogelijk. De vele opties om geld te verdienen zijn voornamelijk gericht op de langere termijn. Door middel van beleggen kan je op lange termijn veld geld verdienen.

Wat is beleggen?

Beleggen heeft als doel om winst te behalen van het geld wat je geïnvesteerd hebt. Een veel voorkomende vorm van beleggen is het kopen van aandelen. Aandelen zijn delen van een bedrijf die gekocht kunnen worden voor een bepaald bedrag. Afhankelijk van de koersen kan dit aandeel meer of minder waard worden. Als het heel goed gaat met een bedrijf dan zullen de aandelen meer waard worden. Heb je veel geld geïnvesteerd in een bedrijf dat goed draait, dan zal je veel geld verdienen.

Beleggen kost tijd

Als je wilt gaan beleggen in aandelen dan moet je, jezelf realiseren dat dit veel tijd in beslag gaat nemen. Als beginnend belegger is het aan te raden om je eerst goed te verdiepen in de verschillende mogelijkheden van beleggen. Wanneer je de kneepjes van het vak kent dan is het aan jou de taak om te investeren in je aandelen. Om de aandelen koersen bij te houden moet je veel tijd spenderen aan het bijhouden van de stijgingen en dalingen.

Heb je geen zin om hier veel tijd aan te spenderen? Dan is het misschien verstandiger om je geld te beleggen in beleggingsfondsen. Dit zijn fondsen die het geld voor jou beleggen. Zij beleggen jou geld in verschillende aandelen waardoor je, je kansen op winst en verlies spreidt. Dit houdt in dat wanneer één aandeel het niet goed doet, dit weinig effect heeft op de koers van het fonds waarbij je belegd hebt. Hierdoor kan je, je verliezen beperkt houden.

Risico's

Aan beleggen in aandelen zitten risico's. Wanneer je op korte termijn veel geld wil verdienen dan zal je risico's moeten nemen. Als je veel geld investeert in één aandeel dan kan je veel geld verdienen wanneer dit aandeel stijgt. Het risico is dat je ook snel veel geld kan verliezen wanneer dit aandeel daalt. Als het bedrijf failliet gaat kan je zelfs al je geld kwijt raken.

De tip is om het geld te beleggen in verschillende aandelen zodat je, je win kansen spreidt. Hierdoor zal je niet op een korte termijn veel geld verdienen maar kijk je uit op de langere termijn. De risico's om snel en veel geld te verliezen is hierdoor beperkt.
© 2012 - 2017 Jerommeke31, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia.org
  • Ing.nl

Reageer op het artikel "Veel geld verdienen - Beleggen in aandelen"

Infoteur: Jerommeke31
Laatste update: 13-02-2012
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Beleggen
Schrijf mee!