InfoNu.nl > Financieel > Diversen > De 3V voucher van Visa

De 3V voucher van Visa

De 3V voucher van Visa De 3V voucher is een variant op de welbekende 3V creditcard. Er zijn toch wel enkele duidelijke verschillen te vinden tussen de 3V voucher en de 3V creditcard. Wel komt overeen dat het in beide gevallen gaat om een prepaid creditcard, welke internationaal als reguliere creditcard gebruikt kan worden. De 3V voucher is een relatief nieuw product dat wordt aangeboden door Visa. Eerder al verscheen de 3V creditcard. Veel mensen verwarren de 3V voucher met de 3V creditcard. Het is goed dat je je vooraf aan het bestellen van één van beide 3V mogelijkheden goed informeert over de verschillen. Aan beide opties zitten namelijk zowel voor- als nadelen. Zo is de 3V creditcard een pas die daadwerkelijk vast te pakken is, terwijl de 3V voucher een digitaal product is.

Wat is een 3V voucher?

De 3V voucher is, evenals de 3V creditcard, een product dat in samenwerking met Visa op de markt is gebracht. Met de 3V voucher kun je online overal betalen waar Visa als betaalmiddel wordt geaccepteerd. Belangrijk om te weten is wel dat je de 3V voucher niet in een reguliere winkel kan gebruiken. De 3V voucher is namelijk een digitale code en geen pas, wat de 3V creditcard wel is. Je kunt met de 3V voucher dus niet pinnen, bij een bank of in een winkel, maar uitsluitend betalingen doen via het internet, waar je enkel de creditcard code en het CVV2-nummer hoeft in te vullen om te betalen. Met de 3V creditcard kun je wel overal pinnen. Dit is dan ook een vaste pas die steeds opnieuw opgewaardeerd kan worden.

Hoeveel geld staat er op de 3V voucher?

Dit is afhankelijk van je eigen keuze. Je betaalt altijd iets meer dan dat de 3V voucher waard is. Dit komt omdat je voor iedere voucher een aankooptoeslag betaalt. Het bedrag van deze aankooptoeslag wordt hoger naar mate de waarde van de 3V voucher hoger wordt. Op dit moment (december 2013) zijn de volgende bedragen mogelijk:
  • 3V voucher t.w.v. €20 aankooptoeslag €1,00

Hoe ontvang ik mijn 3V voucher?

Direct na aankoop van je voucher ontvang je een mail met het verzoek de aangekochte voucher te activeren. Dit doe je op de website waar je de 3V voucher hebt gekocht. Na het activeren van de voucher heb je het nummer van deze tijdelijke digitale creditcard in je bezit. Echter, om betalingen te kunnen doen heb je ook nog een CVV2-code nodig. Deze code wordt in een aparte mail toegestuurd, binnen twee minuten na het activeren van de 3V voucher. De voucher is dan ook het makkelijkst direct online te bestellen. Je kunt overigens wel ook bij enkele reguliere verkooppunten terecht voor een 3V voucher.

Koop niet teveel tegoed!

De 3V voucher is goed vergelijkbaar met de prepaid creditcard. Dit wil zeggen dat je eerst betaalt, waarna je het tegoed kunt besteden zoals je wilt. Voor de 3V voucher is dit uitsluitend mogelijk met online betalingen, daar het een digitaal product is en geen tastbare pas. Het is belangrijk om vooraf te bedenken hoeveel je gaat betalen met de 3V voucher. Je kunt namelijk beter iets te weinig kopen dan iets teveel. Het tegoed op de 3V voucher is namelijk maar vier maanden geldig. Het is wel mogelijk het overige tegoed terug te laten storten op je bankrekening, maar hier betaal je een paar euro vergoeding voor. Dit is dus zonde van je geld. Als je tegoed eerder op is, dan kun je gewoon weer een nieuwe 3V voucher kopen. Het is dus beter om minder aan te schaffen dan je denkt nodig te hebben, dan dat je meer aanschaft.

Ideaal voor mensen met een BKR-registratie

Zowel de 3V voucher als de 3V creditcard werken op basis van prepaid (vooruitbetaling). Hierdoor kan het gezien worden als een reguliere aankoop en niet als een lening die achteraf moet worden betaald. Dit betekent dat de 3V voucher en de 3V creditcard ook gewoon kunnen worden gekocht en gebruikt door mensen met een BKR-registratie. Dit is in de meeste gevallen niet mogelijk wanneer het gaat om een reguliere creditcard.

Populair voor in de Play Store

Er zijn talloze apps te downloaden vanuit de Play Store, om te spelen op een SmartPhone of bijvoorbeeld een tablet. Veel applicaties zijn gratis, maar er zijn ook betaalde versies, welke vaak uitgebreider zijn. Daarnaast gebeurt het maar al te vaak dat je een geweldig spel hebt gedownload onder de kop ‘gratis’ en dat er na level 5 ineens een pop-up verschijnt dat je het spel moet kopen om verder te mogen spelen. Dit is erg frustrerend voor mensen die niet in het bezit zijn van een creditcard (momenteel nog de enige betaalmogelijkheid in de Play Store) en deze ook niet aan kunnen of mogen vragen. De 3V voucher is voor deze mensen ideaal. Deze voucher kan namelijk ook gebruikt worden als betaalmiddel in de Play Store. Hier wordt dan ook ontzettend veel gebruik gemaakt van de 3V voucher.

Belangrijkste voordelen van de 3V voucher

  • Makkelijk te gebruiken voor online aankopen
  • Ook beschikbaar voor mensen met een BKR-registratie
  • Eenvoudig online te beheren
  • De voucher kan niet kwijtgeraakt, verloren of gestolen worden
  • Als het tegoed op is, kun je de voucher gewoon weggooien
  • Je kunt de V3 voucher aanschaffen op het moment dat je deze nodig hebt
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • 3vcard.nl

Reageer op het artikel "De 3V voucher van Visa"

Infoteur: Marensa
Gepubliceerd: 24-12-2013
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!