InfoNu.nl > Financieel > Beleggen > Beleggingsrekening MoneYou

Beleggingsrekening MoneYou

Beleggingsrekening MoneYou Eenvoudig kunt u in 2016 beleggen met de beleggingsrekening van MoneYou. Deze beleggingsrekening geeft u met een MoneYou rendement naar keuze meer zekerheden dan wanneer u zelf gaat beleggen. Het is transparant beleggen, goedkoop beleggen en super eenvoudig. Bij MoneYou kunt u al met een klein bedrag beleggen met deze beleggingsrekening. U geeft aan hoeveel risico u maximaal met beleggen wilt lopen. Er zijn geen extra transactiekosten, fee of bewaarloon.

Beleggen bij MoneYou via de beleggingsrekening

Bron: Geralt, PixabayBron: Geralt, Pixabay
Om online te kunnen beleggen moet u eerst een gratis beleggingsrekening openen. U kunt al meedoen vanaf 1 euro. Zodra uw geld op de rekening staat, kunt u beginnen. U kunt hier beleggen binnen een bepaalde bandbreedte van risico's. Als u bijvoorbeeld aangeeft dat u niet wilt verliezen op uw belegging, belegt MoneYou zo dat het ook is gegarandeerd.

MoneYou is van ABN AMRO

MoneYou is de volle dochter van ABN AMRO en gevestigd in Amsterdam. U kunt hier een hogere spaarrente krijgen dan bij de moeder zelf, terwijl u nog steeds 100% onder de garantie van De Nederlandse Bank valt. Dit is sparen tegen een hoge spaarrente. Bij MoneYou kunt u een hypotheek afsluiten, sparen, krediet aanvragen en sinds mei 2010 ook slim beleggen.

De beleggingsrekening: vier varianten om beschermd te beleggen in 2016

Zo zijn er vier varianten waaruit u kunt kiezen, drie beleggingsvarianten. De variant waarvoor u uiteindelijk kiest past bij het risico dat u maximaal wilt lopen. U weet op deze manier vooraf hoeveel uw winst of verlies maximaal kan zijn en of dat voor u aanvaardbaar is. Varianten 1 en 2 zijn vooral voor de voorzichtige belegger. Bij varianten 3 en 4 neemt het risico toe, maar groeit ook de kans op een veel hoger rendement:
  1. Variant 1 bijvoorbeeld betekent 100% zekerheid waarbij u na een jaar gegarandeerd 1,3% rendement krijgt. De AEX heeft geen invloed op uw rendement. Variant 1 is het veiligst en geeft een rendement dat jaarlijks wordt vastgesteld. Het is variabel sparen op een spaarrekening.
  2. Variant 2 betekent dat er een kleiner spaardeel is en meer wordt belegd in de AEX index. Uw rendement ligt bij variant 2 tussen de 0 en 4%. Geen verlies dus en een redelijk rendement op beleggingen. Stijgt de beurs enorm dan krijgt u 5% rendement, daalt de beurs enorm dan krijgt geen verlies en geen rendement. MoneYou noemt dit defensief beleggen, omdat u altijd minimaal uw inleg terug krijgt. Indexbeleggen is ook wat bijvoorbeeld Warren Buffett propageert en waarmee hij zeer succesvol is gebleken.
  3. Variant 3 geeft een rendement tussen de 10% tot +12,5%. Als de beurs meer dan 10% daalt is uw maximale verlies 10%. Bij een stijging met 15% is het rendement maximaal 12,5%.
  4. Variant 4 geeft een rendement tussen de -20% tot +25%.

Het spreekt voor zich dat een variant met een hoger nummer dus ook een hoger acceptabel risico betekent.

De looptijd van uw belegging kiest u zelf bij MoneYou

De looptijd van dit beleggingsproduct is minimaal 1 jaar. Uw rendement is het rendement dat in dat ene jaar gemaakt wordt. Enige uitzondering is variant 1 waarbij het rendement vooraf vast ligt. Toch kunt u voor het spaardeel van uw belegging voortijdig opstappen tegen 1 % aan opname kosten. Bij de andere varianten is opstappen alleen mogelijk voor het opgebouwde spaardeel. De mate waarin uw geld vast staat is dus afhankelijk van de varianten die u kiest, waarbij in variant 4 veel meer wordt belegd dan bijvoorbeeld in variant 2.

Hoe uw geld te beleggen kiest u ook zelf

Hoe u het beste kunt beleggen is helaas meestal pas achteraf te zeggen, wel is het zo dat spreiding van geld wordt aanbevolen. Van uw geld op de beleggingsrekening markeert u namelijk zelf welk bedrag in welke variant moet worden gestopt. Zo beperkt u het risico en past u uw beleggingen verder uw wensen aan. Een mooie slimme toevoeging voor wie wil gaan beleggen dus.

Goede beoordeling door Marcel Tak

Marcel Tak is een kenner op het terrein van beleggen en beoordeelt vele beleggingsproducten. Het beleggen via de beleggingsrekening van MoneYou beoordeelde hij onlangs met een 10 voor transparantie en een 10 voor originaliteit. Hoger kan dus niet.

Conclusie de beleggingsrekening MoneYou in 2016

MoneYou beleggen is een goedkope manier van beleggen, want er worden geen transactiekosten in rekening gebracht. Alle rendementen die u maakt, zijn dus netto rendementen zonder extra kosten. De looptijd is kort zodat u flexibel blijft bij het beleggen van uw geld.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Succesvol beleggen zoals Warren BuffettSuccesvol beleggen zoals Warren BuffettWarren Buffett is de absolute top voor beleggers. Hij is de meest succesvolle belegger uit de hedendaagse geschiedenis m…
Indexbeleggen uitgelegdIndexbeleggen uitgelegdWat is indexbeleggen? Indexbeleggen of in ETF's beleggen is het nieuwe beleggen in de trend in 2018. Het is transparant…
Beleggen - Indexbeleggen houdt beleggen zo simpel mogelijkBeleggen - Indexbeleggen houdt beleggen zo simpel mogelijkBeleggen is goed om spreiding van vermogen te bereiken, maar het moet ook geen pijn doen. Want dan is sparen beter voor…
Beleggen volgens de strategie van Warren BuffettBeleggen volgens de strategie van Warren BuffettWarren Buffett wordt gezien als s werelds meest succesvolle belegger. Hij is op dit moment de rijkste man van de wereld…
Beleggen in indexfondsenBeleggen in indexfondsenBeleggen in indexfondsen is in de VS al razend populair. Zelfs superbelegger Warren Buffett raadt aan om in indexfondsen…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Beleggingsrekening MoneYou"

Reactie

Ionita Heinze, 10-12-2012 00:03 #1
Gaarne wil ik weten of men ook in staatsobligaties kan beleggen via de MoneyYou rekening? Reactie infoteur, 10-12-2012
Beste Ionita Heinze,
In variant 2, defensief beleggen, zorgt MoneYou ervoor dat u minimaal uw inleg terugkrijgt. Welke mix van beleggingen hiervoor zorgt, is alleen bij MoneYou bekend. U geeft aan voor welke variant u kiest en voor welk bedrag, en MoneYou belegt voor u.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 22-07-2016
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Beleggen
Special: MoneYou spaarrente
Reacties: 1
Schrijf mee!