InfoNu.nl > Financieel > Beleggen > De broker eToro

De broker eToro

EToro is een online broker. Het is in 2007 opgericht in Tel-aviv. Deze online broker is gericht op particuliere beleggers die met kleine bedragen willen handelen. Daarnaast kunnen gebruikers de financiële investeringen van andere beleggers volgen en na doen, waardoor het een sociale investering netwerk is. Etoro is gevestigd in Tel-Aviv, Israël. Daarnaast zijn er ook kantoren in het Verenigd Koninkrijk, Cyprus en Australië. Het bedrijf heeft totaal ongeveer 250 medewerkers. EToro wordt gereguleerd door de CySec autoriteit in Europe en door de Financial Conduct Authoriy (FCA) in het Verenigd Koninkrijk. Ook staan ze ingeschreven bij de Nederlandse AFM, hierdoor is er een garantie dat het geld dat je stort bij een eventueel faillissement weer terugkomt.

In 2010 hadden ze 1,5 miljoen geregistreerde klanten. Eind 2013 was dit aantal verdubbeld en hebben ze 3 miljoen geregistreerde klanten. Etoro heeft actieve gebruikers in meer dan 140 landen over heel de wereld.

Geschiedenis

EToro is in 2007 opgericht door de broers Yoni Assia en Ronen Assia en David Ring. De oprichters wilden dat beleggen voor iedereen toegankelijk werd door middel van hun handelsplatform. EToro begon in 2006 als een gratis game die te downloaden was, waarbij het de bedoeling was om te winnen door slimme beleggingen te doen. In 2007 is de software uitgebreid waardoor er ook een live modus kwam, waarbij het mogelijk werd om met echt geld te beleggen. In 2010 lanceerde eToro de social investment network, waardoor je transacties van andere beleggers kon volgen en kopiëren.

In eerste instantie was het alleen mogelijk om in forex te handelen. In 2013 introduceerde eToro de mogelijkheid om te beleggen in aandelen. Sinds januari 2014 is het ook mogelijk om te beleggen in Bitcoins.

Diensten

Etoro heeft verschillende beleggingsinstrumenten waarmee kan worden gehandeld. Dit zijn valuta, grondstoffen, indices, aandelen en Bitcoins. Vooral het beleggen in valuta is erg populair bij eToro, omdat er wereldwijf 24 uur per dag op een werkdag kan worden gehandeld in forex. Er kan alleen worden gehandeld via Contract for Difference (CFD), waardoor je een hefboomeffect hebt. Er kan vanaf een klein bedrag al worden gehandeld. Een minimale storting is 50 euro en bij het handelen in forex kun je al beginnen vanaf 25 euro. Het online handelsprogramma is zowel voor de pc als voor je mobiel of tablet beschikbaar. De eToro app is er voor de apple en android telefoons.

Social investment network

Het online handelprogramma van eToro werkt als een sociaal netwerk waarop beleggers met elkaar kunnen chatten en beleggingstips kunnen geven. Daarnaast kan je vrienden volgen en ervaren beleggers. Je kunt elke stap volgen en eventueel hun strategie overnemen. Er wordt wel gewaarschuwd dat het een risico kan zijn om stappen na te doen omdat omstandigheden veranderd kunnen zijn.

Met eToro OpenBook kun je alle ervaren beleggers van eToro vinden en zien wat ze gedaan hebben en hoeveel winst of verlies ze hebben behaald. Vervolgens kun je besluiten om de belegger te volgen en op die manier volg je al toekomstige transacties van die belegger. Verder kun je via de live trading feed de meest recente transacties van heel de wereld zien, waardoor je kunt inspringen op een nieuwe belegging trend. Tenslotte kun je via de Guru finfer een belegger vinden waarvan het profiel het meest met de risico’s die je wilt nemen overeenkomt. Ook kun je er beleggers volgen die de meeste winst behalen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://en.wikipedia.org/wiki/EToro
  • http://www.etoro.com/

Reageer op het artikel "De broker eToro"

Infoteur: Belegger
Gepubliceerd: 06-05-2014
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Beleggen
Special: Online brokers
Schrijf mee!