InfoNu.nl > Financieel > Beleggen > Wat is Plus500?

Wat is Plus500?

Plus500 is een online broker. Het is van oorsprong een Israëlisch bedrijf maar de officiële registratie en het hoofdkantoor is gevestigd in Londen. Plus500 is beursgenoteerd aan de Alternative Investment Market in Londen. Het bedrijf werd in 2008 opgericht en bied handelen in CFD’s aan op verschillende financiële markten. Plus500 is een online broker die is geautoriseerd en gereguleerd door de Financial Conduct Authoriy (FCA) in het Verenigd Koninkrijk. De Australische activiteiten worden gereguleerd door de Australian Securities and Investments Commission. Ze hebben ongeveer 1.000.000 traders en maandelijks meer dan 2.000.000 maandelijkse transacties.

Geschiedenis

Plus500 werd in 2008 opgericht door ze alumni van de Technion Institute of Technology. Dit zijn de volgende zes personen: Gal Haber, Alon Gonen, Elad Ben-Yitzhak, Shlomi Weizman, Omer Elezri en Shimon Sofer. Alon Gonen heeft een investering van $ 400.000 bijgedragen en is de directeur van het bedrijf. Plus500 is geregistreerd in het Verenigd Koninkrijk, het hoofdkantoor is gevestigd in Londen. Verder zijn er kantoren in Israël en Australië.

Plus500 is in 2008 begonnen met een PC gebaseerd handel systeem. In 2010 werd er een browser versie gelanceerd voor MAC en Linux gebruikers. Hun eerste app lanceerden ze in 2011 voor iPad en iPhone gebruikers. In 2012 was de app ook beschikbaar voor Android gebruikers. Gemiddeld worden 40 procent van de transacties via een smartphone of tablet uitgevoerd. De website en het platform is beschikbaar in 34 verschillende talen.

Contract for Difference

Plus500 biedt een Contract for Difference (CFD) service aan voor verschillende financiële instrumenten. CFD is een contract tussen twee partijen, waarbij de belegger het verschil betaalt tussen de waarde van een onderliggend product bij aankoop en bij verkoop. Door middel van een hefboom is de inleg bij CFD beleggen meer waard dan bij traditioneel beleggen. Beleggers kunnen met CFD beleggen inspelen op een stijgende (long) of dalende (short) koers. Er kan worden belegd in indices, aandelen, forex en grondstoffen. Bij CFD beleggen wordt iemand nooit zelf eigenaar van het product maar leent het van de broker, in dit geval Plus500. Sinds 2013 kan er bij Plus500 ook via CFD op Bitcoins worden belegd.

Affiliate programma

Plus500 biedt een affiliate programma aan, 500Affiliates heet dit programma. Met dit programma kunnen website eigenaren en andere internet marketeers nieuwe handelaren verwijzen naar Plus500. Wanner ze nieuwe beleggers hebben aangedragen via het programma kunnen ze per belegger een commissie krijgen. Ze hebben wereldwijd ongeveer 70.000 geregistreerde affiliates. Plus500 is in verschillende landen actief, behalve in de Verenigde Staten, omdat CFD handel daar niet is toegestaan.

Plus500 op de beurs

Plus500 is in de eerste week van juli 2013 geïntroduceerd op de beurs onder de noemer ‘PLUS’. Er kunnen aandelen worden verhandeld op de AIM markt van de Londen Stock Exchange. Op 26 februari bereikte de marktwaarde van Plus500 op de Londense Stoch Exchange 1.000.000.000 dollar.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Plus500
  • http://www.plus500.nl/Help/AboutUs.aspx

Reageer op het artikel "Wat is Plus500?"

Infoteur: Belegger
Gepubliceerd: 03-05-2014
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Beleggen
Special: Online brokers
Schrijf mee!