InfoNu.nl > Financieel > Belasting > Definitieve belastingaanslag is soms toch niet definitief

Definitieve belastingaanslag is soms toch niet definitief

Definitieve belastingaanslag is soms toch niet definitief Als je denkt dat je belastingaangifte is goedgekeurd door de fiscus, omdat je daarvan officieel bericht hebt gekregen d.m.v. een definitieve aanslag, kijk je gek op indien men daar (dikwijls na vele maanden) alsnog op terugkomt en een navorderingsaanslag oplegt. Maar mag de Belastingdienst dat. Definitief betekent toch definitief en niet voorlopig?

Voorlopige aanslag of definitieve aanslag

Indien een voorlopige aanslag het laatste bericht is geweest van de fiscus over dat betreffende belastingjaar, is het natuurlijk wel logisch dat er alsnog een definitieve aanslag wordt vastgesteld. De belastingopgave was dan immers nog niet definitief goedgekeurd. Heb je echter wel een definitieve aanslag ontvangen dan geldt de regel dat de fiscus daarop in principe niet meer kan terugkomen. Maar er zijn uitzonderingen.

fouten in de aangifte

Zijn er in de aangifte bewust fouten gemaakt, dan mag de fiscus daar zonder enige discussie op terugkomen. Bijvoorbeeld als er zaken zijn verzwegen of onjuiste informatie is gegeven. Als je bijvoorbeeld bepaalde inkomsten of vermogensbestandsdelen niet hebt opgegeven wordt dit natuurlijk als een bewuste fout beoordeeld. Behalve dat de te weinig betaalde belasting alsnog wordt gevorderd, is de kans op een boete heel groot.

Maar je kunt ook fouten per ongeluk maken, onbewuste fouten dus. Je hebt bijvoorbeeld inkomsten uit vroegere dienstbetrekking, per ongeluk ingevuld onder de rubriek inkomsten uit tegenwoordige dienstbetrekking, waardoor je zonder het te realiseren, ten onrechte arbeidskorting hebt genoten. Wie kan dit nu weten. Er is in dit voorbeeld duidelijk sprake van een onbewuste fout, en de belastingdienst zal ook op de eerdere definitieve aanslag kunnen terugkomen.

Indien belastingdienst reeds over alle informatie beschikte

Als de belastingdienst deze onbewuste fout zelf makkelijk kon traceren, bijvoorbeeld omdat de uitkeringsinstantie een pensioenfonds is en de belastingdienst dus op haar klompen kon aanvoelen dat het hier om inkomsten uit een vroegere dienstbetrekking ging, zou je bezwaar tegen de aanslag kunnen maken. De regel is namelijk dat de belastingdienst niet op een eerdere definitieve aanslag mag terugkomen, indien zij op dat moment zelf reeds over alle juiste informatie beschikte.

Als je per ongeluk een fout hebt gemaakt, mag de belastingdienst wel een navordering doen op een eerdere definitieve aanslag, indien er sprake is van een nieuw feit. Informatie dus, die de belastingdienst niet voorhanden had op het moment van behandeling van jouw opgave

Als de belastingdienst te weinig belasting heeft opgelegd door een eigen fout, die een gemiddelde belastingbetaler redelijkerwijs wel had moeten opvallen, dan kan de dienst daar ook op terugkomen. Als je meer dan 30% te weinig belasting heeft betaald kent de dienst geen pardon, ook wanneer je als doorsnee belastingbetaler onmogelijk kon weten, dat de belastingdienst een fout heeft gemaakt. Maar wat zou het voor kwaad kunnen tegen een dergelijke beslissing in beroep te gaan.

Hoe lang kan de fiscus op een eerdere aanslag terugkomen

Voordat een navorderingsaanslag wordt opgelegd stuurt de belastingdienst trouwens eerst een brief met tekst en uitleg.

  • De fiscus mag niet tot in den treure doorgaan met het opleggen van een navordering. De dienst kan een navorderingsaanslag sturen tot maximaal 5 jaar na afloop van een belastingtijdvak (meestal het kalenderjaar). Over 2016 kan men dus tot 31 december 2021 een navorderingsaanslag opleggen.
  • Gaat het om een door de belastingdienst gemaakte fout die men wil herstellen, dan moet men binnen 2 jaar na eind van het tijdvak waarin de belastingschuld is ontstaan, de navorderingsaanslag opleggen.
  • Heb je echter inkomsten in of vanuit een ander land dan Nederland? Dan kan men een navorderingsaanslag opleggen tot maximaal 12 jaar na afloop van het belastingjaar.

Advies

Mocht je met een correctie op een definitieve aanslag worden geconfronteerd, ga dan na of er sprake is van een onbewuste fout en of de belastingdienst die fout logischerwijze, op basis van de informatie die zij op moment van aangifte had, eerder had moeten zien. Is dat zo, ga dan in beroep. Nee heb je en ja kun je krijgen.
Raadpleeg voor alle details belastingdienst.nl en zoek op "navorderingsaanslag".

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Sneller definitieve aanslag Belastingdienst in 2018Sneller definitieve aanslag Belastingdienst in 2018Ook u kunt een versnelde definitieve aanslag van de Belastingdienst krijgen in 2017 en 2018. Dat betekent sneller uw gel…
Belasting: voorlopige, definitieve en navorderingsaanslagBelasting: voorlopige, definitieve en navorderingsaanslagDe belastingdienst kan u een aanslag sturen, die soms onverwacht komt. Dit kan gaan om een voorlopige aanslag, een defin…
Belastingdienst & herstel zo fout in je belastingaangifteBelastingdienst & herstel zo fout in je belastingaangifteHoe herstelt u een fout in uw belastingaangifte voordat de belastingaangifte een definitieve belastingaanslag is? Een fo…
Maandelijks belastingteruggaveMaandelijks belastingteruggaveU kunt de belastingteruggave in termijnen laten uitbetalen door maandelijkse belastingteruggave aan te vragen. Het is oo…
Hoe bezwaar maken tegen een belastingaanslag?Hoe bezwaar maken tegen een belastingaanslag?Wanneer je een belastingaanslag krijgt kan het zijn dat deze niet overeenkomt met je verwachtingen, of dat de aanslag ge…
Bronnen en referenties
  • Plus magazine,
  • Belastingdienst.nl (geraadpleegd 8-3-2016)

Reageer op het artikel "Definitieve belastingaanslag is soms toch niet definitief"

Reacties

Maarten, 16-04-2018 08:53 #18
Mijn echtgenote en ik gaan scheiden, waardoor we beiden, door onze lagere inkomens en doordat we dan geen toeslagpartners meer van elkaar zijn, recht hebben op zorgtoeslag (wat nu niet het geval is). Stel dat de aanvraag op 15 juni a.s. wordt ingediend bij de rechtbank, vanaf welk moment hebben wij dan recht op zorgtoeslag? Vanaf 1 juni 2018, of worden wij voor het gehele kalenderjaar gezien als toeslagpartners en hebben wij met terugwerkende kracht, dus vanaf 1 januari 2018 recht op zorgtoeslag?
Alvast bedankt voor uw reactie! Reactie infoteur, 17-04-2018
Probeert u hier even te zoeken naar het antwoord op uw vraag:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/hoe_werken_toeslagen/kan_ik_toeslag_krijgen/partner/wanneer_zijn_wij_geen_toeslagpartners_meer

Succes!

Gert, 13-04-2018 05:10 #17
Welke betekenis heeft het woord 'definitief' in een beschikking van de Belastingdienst (BD) 'definitieve berekening toeslagen'?
Tegen deze definitieve berekeningen toeslagen 2014 en 2015 heb ik bezwaar aangetekend om reden dat tegen de gebruikte grondslagen hiervoor (ambtshalve aanslagen inkomstenbelasting) nog gerechtelijke procedures lopen, m.a.w. nog niet definitief (in kracht van gewijsde) zijn. De bezwaarschriften zijn zonder (verzocht) hoorgesprek inmiddels kennelijk ongegrond verklaard. De BD motiveert zijn uitspraak dat de 'definitieve beschikkingen toeslagen' zijn gebaseerd op de 'definitieve aanslagen inkomstenbelasting' 2014 en 2015. Verder stelt de BD; "Indien uw bezwaar tegen de aanslag inkomstenbelasting wordt toegewezen, en het inkomen wijzigt, ontvangt u automatisch een nieuwe beschikking toeslagen".
Heeft het zin om hier (succesvol) beroep tegen aan te tekenen? Ik ben namelijk van mening dat de BD alleen met 'voorlopige berekeningen' kan werken/opleggen zolang de onderliggende grondslag(en) nog voorwerp zijn van (een) gerechtelijke procedure(s). Reactie infoteur, 13-04-2018
Sorry Gert, deze vraag gaat mij helaas te ver, aangezien ik geen belastingadviseur ben.

Jacoba, 29-11-2017 22:51 #16
Kreeg gisteren, 28-11-2017, een brief van de belastingdienst dat mijn fiscale partner aangifte heeft gedaan over 2015 en daarbij onze gezamenlijke inkomsten en aftrekposten heeft verdeeld. Daarom moet ik misschien ook belasting betalen of krijg ik belasting terug zo staat in de brief. Wij hebben al in 2016 een definitieve aanslag gehad over het jaar 2015 en deze keurig betaald. Dit is de eerste keer in 47 jaar huwelijk dat ik gevraagd wordt om aangifte te doen. Er is niets verandert in onze situatie, mijn man vult het digitale formulier ieder jaar op dezelfde manier in.
Vandaag gebeld met de belasting telefoon en gevraagd waarom ik nu ineens zelf nog een aangifte moet doen. Die dame gaf als antwoord dat de computer dit aangaf en waarom wist ze ook niet.
Iemand enig idee waarom ik nu, eind 2017, alsnog een aangifte moet doen over 2015 terwijl ik dat de 47 voorafgaande jaren niet hoefde te doen. Waar is iets mis gegaan? Reactie infoteur, 30-11-2017
Ik kan het u helaas ook niet vertellen.
Maar u kunt natuurlijk beginnen met de aangifte in te vullen, en dan kunt u waarschijnlijk gelijk zien over hoeveel geld het gaat dat u moet betalen.
Misschien valt het erg mee, en hoeft u zich geen zorgen te maken.

vr.gr

Lumar, 04-09-2017 21:40 #15
De gene die bij mij de belasting heeft gedaan omdat ik dit door ziekte niet meer kan is onlangs aangehouden op verdenking van verkeerd opgeven van de aftrek posten. Nu heb ik over 4 jaren een navordering gekregen waarvan ik al 3 definitieve aanslagen heb gehad. Ook van mijn zorgtoeslag heb ik navorderingen gekregen.

Er is bij mijn weten geen extra aftrek posten opgegeven, het gaat voornamelijk over het zorg gebeuren wat in de jaren dat ze de definitieve aanslagen maakte opvraagbaar waren, het is voor mij nu nog heel moeilijk om alles terug te vinden om te bewijzen dat het goed is ingevuld.
Aan mijn financiële inkomsten is er in de jaren niets veranderd i.v.m. wia uitkering.

Nu zijn de aanslagen zo hoog dat ik dit nooit kan betalen van mijn uitkering zeker omdat er nog een paar schulden open staan waar ik een regeling voor heb lopen. Ik weet nu niet meer wat ik zou moeten doen, is het verstandig om bezwaar in te dienen? Het is jammer dat als een ander voor iets verdacht wordt wat nog niet eens is bewezen ook ik gelijk als verdacht wordt gezien. Reactie infoteur, 05-09-2017
Wat een nare situatie, het komt helaas vaker voor. Op de twee sites vindt u tips:

https://www.plusonline.nl/financieel-experts/wat-als-mijn-belastingsadviseur-een-fout-maakt
http://financieel.infonu.nl/belasting/170847

Succes

Agnita, 18-03-2017 15:14 #14
Mogen er bewijsstukken opgevraagd worden door de belastingdienst over een jaar waar je al je definitieve aanslag van hebt ontvangen? Mijn man en ik laten al jaren onze aangifte invullen door een bepaald persoon, nu heeft de belastingdienst onderzoek naar het aangiftegedrag van deze persoon gedaan, waaruit bleek dat er bij meerdere personen meerdere aftrekposten onjuist zijn ingevuld (denk je iemand te kunnen vertrouwen). De gegevens die nu van ons opgevraagd worden kloppen gelukkig wel, maar om al die bewijzen te verzamelen is nog wel even een dingetje. Reactie infoteur, 20-03-2017
Ja lastig, maar de belastingdienst mag sowieso tot 5 jaar terug, stukken opvragen etc.

Amr, 07-12-2016 21:17 #13
Kan ik mijn definitieve inkomstenbelasting 2010 nog wijzigen? Reactie infoteur, 08-12-2016
Weet ik niet. Kijk svp op belastingdienst.nl

Evert, 12-03-2016 01:07 #12
In 2014 woonde ik een maand in het buitenland. In de, door de belastingdienst, voor-ingevulde aangifte stond correct ingevuld dat ik een WAO uitkering had. Maar na insturen moest ik een ander aangifteformulier invullen omwille van die maand buitenland (waarover ik geen belasting hoefde te betalen.
Dat formulier was een stuk ingewikkelder en ik vermoed dat ik ergens iets fout heb gedaan. Mijn inkomen werd dubbel opgegeven aan de dienst Toeslagen waardoor ik de huur- en zorgtoeslag moets terugbetalen. Hiertegen maakte ik bezwaar. En dit bezwaar heb ik duidelijk vermeld dat ik een WAO uitkering heb en heb zelfs een kopie jaaropgaaf meegestuurd. De dienst Toeslagen meldde mij dat mijn bezwaar werd doorgestuurd naar de inspecteur der belastingen en zij zouden mijn bezwaar verder afhandelen. Dit was in oktober 2015. Nu, in maar 2016 krijg ik een definitieve aanslag met daarop arbeidskorting! Ik krijg dus geld terug waar ik eigenlijk geen recht op heb. Maar de belastingdienst weet toch dat ik een WAO uitkering heb? Mag ik die arbeidskorting nu houden, danwel maak ik goede kans om bezwaar te maken als ze met een navordering komen? Reactie infoteur, 12-03-2016
Moeilijke vraag, ik kan het u helaas niet vertellen.

Henk, 13-10-2015 17:44 #11
Beste Pieter,

Nee, helaas kan dit niet. Zelfs niet bij Middeling over de afgelopen 3 jaar. Elk jaar wordt dus apart behandeld.

Wens je heel veel sterkte.

Pieter, 04-11-2014 19:30 #10
Hallo,

De Belastingdienst heeft over het jaar 2011 mijn huurtoeslag definitief berekend en vordert alles terug omdat ik er geen recht op zou hebben. De afgelopen twee maanden heb ik de definitieve beschikkingen over 2012 en 2013 ontvangen en rara, ik heb er wel recht op en hoef niets terug te betalen. Tegen de terugvordering over het jaar 2011 heb ik bezwaar ingesteld, dat werd afgewezen, en vervolgens beroep (dit loopt nog). Mijn vraag is in hoeverre kan de Belastingdienst de definitieve berekeningen over 2012 en 2013 aanpassen als ik deze in mijn beroepsprocedure over het jaar 2011 ga gebruiken? Het inkomen dat werd gebruikt voor de berekening in 2011 is van mij en mijn verhuurder. In 2012 en 2013 telt dit opeens (terwijl de situatie ongewijzigd is) niet meer mee. De inkomens van beide ingeschreven personen op dat adres zijn aldus bekend bij de Belastingdienst. Mogen zij alsnog de definitieve berekeningen over 2012 en 2013 wijzigen als ik de Belastingdienst verras hiermee bij de bestuursrechter?

Mvg Pieter Reactie infoteur, 05-11-2014
Sorry, dit overstijgt mijn kennis.
U kunt misschien hier mee info krijgen

Succes

Edwin, 04-10-2014 10:44 #9
Goedemiddag,

Heb een vraag over mijn belastingaangifte 2012. Heb deze via de voorafingevulde doorgestuurd maar zag dat ze daar bijelkaar opgeteld twee keer mijn rente van mijn hypotheek hebben afgetrokken. Omdat ik het belachelijk vind dat ik de aangifte zelf moet invullen terwijl de belastingdienst alles van me weet en ze daar behoorlijk veel fouten maken heb ik deze zo doorgestuurd. En wat schetst mijn verbazing, na mijn voorlopige krijg ik dik een jaar later de definitieve binnen. Nu ben ik benieuwd hoe groot de kans is dat de belastingdienst hier op terug kan/gaat komen?

Ps. Snap nu wel ze bedoelen met leuker kunnen we het niet makenů

Alvast bedankt voor het antwoord. Reactie infoteur, 06-10-2014
Sorry, Heb werkelijk geen idee hoe groot die kans is.
Wellicht het verstandigst om dit gewoon op te biechten.
Slaapt een stuk prettiger de komende jaren.
vr. groet.

Paula Uijl, 11-08-2014 16:47 #8
Ik heb de volgende vraag: wij zijn december 2010 vertrokken uit Nederland naar Buitenland. Uitgeschreven ut Nederland per 12 december 2010. Ons is toen door belastingdienst medegedeeld, er waren ook brochures over, dat wij nog recht hadden op 3 jaar lang voorlopige teruggaag ivm. Eigen huis, dat tot op heden nog niet is verkocht en wij onze hypotheek over betalen. Dit hebbben we maandelijks ook ontvangen. Nu is met terugwerkendekracht alles stopgezet en zijn we in inmiddels aangeslagen voor belastingjaar 2011. De andere jaren komen eraan is ons medegedeeld? Wat is er gebeurd dat dit zomaar kan wijzigen? Reactie infoteur, 12-08-2014
Het spijt me, ik weet het niet.

Waarom stelt u deze vraag niet aan de belastingdienst t.a.v. afdeling/persoon die de aanslag heeft opgelegd?

Mariska, 18-05-2014 06:53 #7
Beste infoteur, ik heb van het jaar 2009 geen definitieve aanslag ontvangen van de belasting.
Dit is een ruime termijnoverschrijding.
Mijn vraag is kan je de belastingdienst vragen om dan de voorlopige aanslag terug te storten? m.a.w. als de belasting te laat bekend maakt wat de definitieve aanslag is heb je dan als belastingbetaler recht op terugvordering van de voorlopige aanslag?
Graag zie ik uw reactie tegemoet. Reactie infoteur, 18-05-2014
Beste Mariska,

Een interessante vraag, waar ik helaas het antwoord op moet schuldig blijven. Het schijnt dat de belastingdienst 3 jaar de tijd heeft een definitieve aanslag op te leggen.
Je kunt natuurlijk altijd vragen om de voorlopige aanslag terug te storten. Baat het niet schaadt het niet.

Maar persoonlijk zou ik met ze bellen, want wie weet heeft men de brief wel verstuurd maar is die nooit aangekomen bij u.

Rob S., 27-03-2014 09:58 #6
Hallo, wij zijn ongetrouwd en samenwonend sinds 1997.
Liet altijd onze aangifte verwerken middels een administratiekantoor. Uiteindelijk kostte dit de laatst jaren bijna meer dan wij terug kregen.
Vorig jaar in 2013 de aangifte over 2012 zelf gedaan en nu blijk ik voor zowel mijn vriendin en als voor mij zelf de hypotheek te hebben opgevoerd. Met als gevolg dat we voor de voorlopige teruggave het maandelijkse bedrag krijgen gestort (op mijn naam). Maar vorig jaar hebben we dit totale bedrag ook nog eens ontvangen op naam van mijn vriendin.
Dit is toch serieus geld. Uiteindelijk snappen wij ook wel dat dit niet goed is. Dus gebeld maar men kwam er niet uit.
Uiteindelijk bij mijn administratiekantoor beland en daar kwam de aap uit de mouw. Als gezegd, 2x de hypotheek opgevoerd.
Wat nu? Opnieuw aangifte over 2012 invullen omdat deze nog niet definitief is?
Of wachten op defenitieve aanslag? Wat is het risico als blijkt dat de definitieve aanslag nul is en we niets hoeven terug te betalen? En hoe definitief is dit in ons geval? Reactie infoteur, 27-03-2014
De belastingdienst zegt het volgende:

Stuur opnieuw een aangifte in. U doet dit met het aangifteprogramma of met het aangifteformulier. U kunt uw wijzigingen doorgeven met de aangifte die u hebt opgeslagen op uw computer. Wijzig uw gegevens, en verstuur de aangifte. Wij nemen altijd de laatst verstuurde aangifte in behandeling.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/inkomstenbelasting/ik_wil_mijn_aangifte_aanvullen_of_wijzigen

Ton, 21-12-2012 16:02 #5
Mijn vrouw heeft geen inkomen, kan ik nu samen met haar de aangifte inkomsten belasting invullen? Reactie infoteur, 22-12-2012
Vermoedelijk vindt u hier het antwoord op uw vraag:
http://financieel.infonu.nl/belasting/33658-wie-moet-belastingaangifte-doen.html

Ruud van Bakel, 28-07-2012 14:42 #4
Ik en mijn vrouw hebben allen bij een definitieve aanslag (zorgtoeslag) gehad over het jaar 2010. nu hebben we echter allen bij een brief ontvangen dat er een fout is ge maakt met het jaar inkomen van ons. mij mening is dat de belasting tijd zat heeft gehad om de zaak goed uit te zoeken. kan de belasting nu een terugvraag doen? Reactie infoteur, 30-07-2012
Je kunt proberen om ze een brief te schrijven waarin je zegt:

Dat alle feiten bij het versturen van de definitieve aanslag reeds bekend waren bij de belastingdienst, of toen eenvoudig door hen achterhaald konden worden.
Dat er dus na het opleggen van die definitieve aanslag geen nieuwe feiten bekend zijn geworden die de belastingdienst toen onmogelijk kon weten of niet kon vermoeden.
En dat er dus naar jouw mening om die reden niet op de definitieve aanslag mag worden teruggekomen.

(Als bovenstaande opmerkingen tenminste kloppen)

Michele Schwarz, 15-12-2011 14:40 #3
In 2008 (over 2006) heb ik extra kinderopvangtoeslag teruggekregen (definitieve berekening) omdat de belastingdienst mijn belastbaar inkomen had overgenomen van de IB aangifte i.p.v. mijn internationale inkomen (dat ook op de IB aangifte staat). Nu, een paar jaar na dato, heb ik een beschikking gekregen om het bedrag terug te betalen. Volgens mij is het de fout van de belastingdienst want alle gegevens waren bekend en er zijn geen nieuwe feiten beschikbaar. Ik heb bezwaar gemaakt, maar ben net gebeld dat ze toch niet terug komen op de beschikking en dat ik moet betalen. Ik wil in beroep gaan en het voorlaten komen aangezien ik denk dat ik gelijk heb. Wat vinden jullie? Reactie infoteur, 15-12-2011
U kunt hier ook uw vraag stellen, hier zijn veel deskundigen.
http://belasting.startpagina.nl/prikbord/

Peter, 18-10-2011 16:23 #2
Na mijn definitieve aanslag heb ik bezwaar gemaakt. na 6 weken komt de belastingdienst alsnog met een nieuwe berekening/aanslag. De belastingdienst heeft dus, op mijn verzoek, mijn aangifte nog een keer onder de loep genomen. Resultaat is dat ik nog 2600 eurie terug krijg. Mag ik nu aannemen dat dit wel definitief is en de belastingdienst hier niet meer op terugkomt? Zij hebben per slot van deze berekening zelf uitgevoerd. Reactie infoteur, 19-10-2011
Gefeliciteerd, de kans dat dit nog wijzigt lijkt me heel klein.

Hans, 05-02-2010 22:35 #1
In 2005 ben ik gescheiden en in de loop van dat jaar (kinder)alimentatie gaan betalen. In de aangifte 2005 heb ik dat opgegeven als aftrekpost. In 2008, nadat ik de aangifte over 2007 al had gedaan heeft de belastingdienst om stukken gevraagd over 2005 en is gebleken dat ik niet de totale kinderalimentatie ha mogen aftrekken omdat dat aan maxima is verbonden. Dit was geen bewuste fout van mij, het aangifteprogramma was op dit punt niet erg duidelijk en ik heb abusievelijk aangenomen dat ik alles kon aftrekken. Er volgde een uiteraard een naheffing. Ik heb toen in een telefonisch onderhoud aangegeven dat ik diezelfde fout ook in 2006 en 2007 had gemaakt en wilde graag zo snel mogelijk schoon schip maken, ook om de heffingsrente niet te laten oplopen. Dat kon echter niet, ik moest wachten totdat het volgende jaar zou worden behandeld. Inmiddels heb ik ook de naheffing over 2006 betaald. Ik verwacht dit jaar een naheffing over 2007 te krijgen. Tot mijn verbazing kreeg ik vandaag de definitieve aanslag over 2007 die niet afwijkt van de eerdere opgave. Over de jaren 2005 en 2006 kreeg ik de definitieve aanslag pas ingevolge de naheffing, niet eerder. Mijn vraag: moet ik alsnog ook een naheffing over 2007 verwachten of zou dit kunnen betekenen dat die niet meer komt? Ze weten (of kunnen het weten) van de foutieve aangifte over 2007… Reactie infoteur, 06-02-2010
Hans, Ik adviseer je deze vraag te stellen op het prikbord van de belasting.startpagina:

Succes

Infoteur: Robbie
Laatste update: 13-03-2018
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Belasting
Special: Inkomstenbelasting
Reacties: 18
Schrijf mee!