InfoNu.nl > Financieel > Belasting > Wegenbelasting 2018 en 2019 oldtimer omhoog

Wegenbelasting 2018 en 2019 oldtimer omhoog

Wegenbelasting 2018 en 2019 oldtimer omhoog Wegenbelasting in 2017, 2018 en 2019 betalen voor uw oldtimer? Maak gebruik van de overgangsregeling. Vanaf 2014 is belastingvrij autorijden alleen weggelegd voor een oldtimer die veertig jaar of ouder is. Rijdt u een oldtimer die jonger is, dan betaalt u wegenbelasting. Dat is toch nog een meevaller want in het regeerakkoord stond nog dat de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor alle oldtimers werd afgeschaft. Milieuoverwegingen zouden aan de basis van deze nieuwe oldtimer regeling staan.

Wanneer spreken we over een oldtimer?

Niet elke oude auto is ook een oldtimer. Als u voor een oldtimer een aparte autoverzekering zoekt, zal een verzekeringsmaatschappij uw auto toelaten als hij minimaal 15 jaar en in de meeste gevallen minimaal 25 jaar oud is. De belastingdienst heeft zijn eigen definitie en ziet een auto van minimaal 30 jaar als een echte oldtimer. Voor deze auto’s geldt de fiscale oldtimerregeling.

Oldtimerregeling 2012 en 2013

In 2012 werd de oldtimerregeling aangescherpt. Meer auto’s moesten wegenbelasting gaan betalen dan dat tot nu toe het geval was geweest. Het idee bestaat dat oldtimers ook voor het dagelijkse gebruik worden gekocht om zo wegenbelasting te ontduiken. Daar staat tegenover dat eigenaren van oldtimers vaak liefhebbers en hobbyisten zijn die de auto hebben om er vooral in het weekend mee te rijden. Hoe het ook zij, de leeftijd voor de vrijstelling van wegenbelasting werd in 2012 opgeschroefd naar 30 jaar, geleidelijk weliswaar:
  • Bouwjaar 1987: na 26 jaar belastingvrij;
  • Bouwjaar 1988: na 27 jaar belastingvrij;
  • Bouwjaar 1989: na 28 jaar belastingvrij;
  • Bouwjaar 1990: na 29 jaar belastingvrij;
  • Bouwjaar na 1990: na 30 jaar belastingvrij.

En toen kwam daar het regeerakkoord Bruggen slaan van het kabinet Rutte 2, waarin de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor alle oldtimers wordt afgeschaft. Een schrik voor vele oldtimer bezitters met een oldtimer op benzine. Voor de lpg en diesel versie was al van een versobering sprake. Vrij snel kwam er na veel protest de clausule bij dat de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting toch zou blijven bestaan als u niet meer dan dertig dagen per jaar met de auto reed. De Tweede Kamer vond dit onvoldoende, waarna werd overlegd tussen staatssecretaris Weekers en de oldtimerlobby om te kijken hoe deze brand kon worden geblust. Zo ontstond de oldtimer regeling 2014.

Oldtimer regeling 2014

In de oldtimer regeling 2014 worden verschillen gemaakt in de soort auto qua brandstof en qua leeftijd:

Hoeveel belasting betaal ik voor mijn oldtimer in 2014:

BouwjaarBenzineDiesel of LPG
1974 t/m 1987Kwarttarief, maximaal 120 euro per jaar
Volledig tarief
1973 of eerdernulnul

Voorwaarde bij dit alles is dat u uw oldtimer in de maanden januari, februari en december niet op de openbare weg gebruikt, schorsen is niet nodig. Gebruikt u uw auto wel, dan is er geen vrijstelling mogelijk. Zo wordt bereikt dat de hobbyist minder meer gaat betalen terwijl wel is verzekerd dat er minder mee wordt gereden. Dit komt het milieu ten goede en daar was het volgens het regeerakkoord allemaal om begonnen. Een kwarttarief van 120 euro is 30 euro per kwartaal en dat lijkt dus alleszins te doen. Wie diesel of lpg rijdt, wat voor de meeste oldtimers niet het geval is, is pas goedkoop uit als de auto minimaal 40 jaar oud is in 2014. Voor 2017 geldt dan als eis dat de datum 1e toelating van uw motorrijtuig voor 1977 lag.

Overgangsregeling 2015, 2016 en 2017

Wie in 2014 gebruik maakt van de overgangsregeling voor oldtimers, heeft eind 2014 van de Belastingdienst een uitnodiging gekregen om ook in 2015 deel te nemen aan de overgangsregeling. Vul daarvoor het formulier Verzoek motorrijtuigenbelasting bijzonder tarief in. De overgangsregeling zal bestaan tot 2028 en is van toepassing op particuliere auto's die op benzine rijden. Geen bedrijfsmatig gebruik van de auto dus.

Voorwaarden bijzonder tarief overgangsregeling oldtimer 2015, 2016 en 2017

De voorwaarden voor de overgangsregeling met bijbehorende bijzonder tarief zijn in 2015:
  • Uw motorrijtuig is voor het eerst in gebruik genomen op 1 januari 1975 of later en uiterlijk vóór 1 januari 1988.
  • Het motorrijtuig is uitsluitend aangedreven door een benzinemotor.
  • Er wordt geen gebruik gemaakt van de weg in de maanden januari, februari en december (eventueel schorsen).

De voorwaarden voor de overgangsregeling met bijbehorende bijzonder tarief zijn in 2017:
  • Uw motorrijtuig is voor het eerst in gebruik genomen op 1 januari 1977 of later en uiterlijk vóór 1 januari 1988.
  • Het motorrijtuig is uitsluitend aangedreven door een benzinemotor.
  • Er wordt geen gebruik gemaakt van de weg in de maanden januari, februari en december (eventueel schorsen).

Tarieven oldtimer 2018 en 2019

Het zijn vrijwel de zelfde tarieven elk jaar:
  • U hebt in 2018 een kwarttarief met een maximum van € 123 als uw auto voor 1988 (overgangsregeling 2018) voor het eerst in gebruik is genomen. In 2019 ligt de grens bij 1988 en bedraagt het kwarttarief € 125.
  • Maar als de auto van vóór 1 januari 1978 (regeling 2018) respectievelijk 1 januari 1979 (regeling 2019) is, geldt het nultarief. Uw auto is dan tenminste 40 jaar oud. U betaalt dan tot uiterlijk 2028 geen motorrijtuigenbelasting voor deze auto.

Lees verder

© 2013 - 2019 Zeemeeuw, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Benzine of diesel: wat rijdt goedkoper?Benzine of diesel: wat rijdt goedkoper?Benzine of diesel auto, welke is voordeliger? Een dieselauto rijdt zuiniger en diesel kost minder per liter dan benzine,…
Een autoverzekering voor de klassieker of oldtimer afsluitenEen autoverzekering voor de klassieker of oldtimer afsluitenAls we het hebben over een oldtimer, dan hebben we het over een klassiek voertuig. Er is geen eenduidige definitie van e…
Hoe kan ik goedkoop autorijden?Hoe kan ik goedkoop autorijden?Hoewel voor veel mensen een auto een statussymbool is, of een luxeproduct is een auto voor anderen ook niets meer dan ee…
Belastingdienst stimuleert zuinig rijden 2015 met lagere bpmBelastingdienst stimuleert zuinig rijden 2015 met lagere bpmZuinig rijden in 2015 en 2016 loont, maar de eisen worden wel steeds strenger. Zuinige auto's met minder uitstoot van CO…
Wegenbelasting in DuitslandWegenbelasting in DuitslandDe wegenbelasting in Duitsland is gebaseerd op de theorie dat de vervuiler betaalt voor zijn vieze auto. Sinds 2009 word…

Reageer op het artikel "Wegenbelasting 2018 en 2019 oldtimer omhoog"

Plaats een reactie, vraag of opmerking bij dit artikel. Reacties moeten voldoen aan de huisregels van InfoNu.
Meld mij aan voor de tweewekelijkse InfoNu nieuwsbrief
Ik ga akkoord met de privacyverklaring en ben bekend met de inhoud hiervan
Reacties

Mees, 07-05-2019 18:06 #60
Audi 1988 valt dit onder oldtimer belasting en verzekering hoe zit dat nu? Reactie infoteur, 08-05-2019
Beste Mees,
Een Audi 88 is fiscaal helaas pas een oldtimer als hij 40 jaar oud is.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Robert, 19-02-2019 22:19 #59
Wat gebeurd er na 2028 met de oldtimers? en worden auto's van bouwjaar 1990 ooit ook belastingvrij? Ik zie bijna geen oldtimers meer op de openbare weg.
mvg Robert Reactie infoteur, 21-02-2019
Beste Robert,
De overgangsregeling bestaat tot 2028, dan worden de auto's die in 2014 25 jaar oud waren inmiddels ook 40 jaar oud en is het einde regeling.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Ardi, 05-02-2019 14:24 #58
Mijn auto van '79 heeft als eerste toelatingsdatum 28-02-1979. Dus de overgangsregeling stopt ook op die datum. Kan ik dan vanaf 1 maart a.s. belastingvrij rijden? Reactie infoteur, 06-02-2019
Beste Ardi,
Zodra uw auto 40 jaar oud is (na eerste toelating), rijdt u belastingvrij (afgezien van de accijns). Maak de Belastingdienst toch een foutje, dan kunt u alsnog een formulier invullen.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Monique, 04-02-2019 09:11 #57
Een vraagje, als mijn oldtimer in december, januari en februari niet mag rijden (het kwarttarief) mag ie dan gewoon voor de deur staan of in een garage? Reactie infoteur, 04-02-2019
Beste Monique,
Als u gebruik maakt van het kwarttarief (overgangsregeling voor een oldtimer), mag u uw auto in de maanden januari, februari en december niet gebruiken en niet parkeren op de openbare weg.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Andre, 01-02-2019 22:20 #56
Auto van maart 88 is komt nog niet in aanmerking voor de overgangsregeling zeker? Reactie infoteur, 04-02-2019
Beste Andre,
De auto moet inderdaad van voor 1 januari 1988 zijn.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Hans Wertz, 05-01-2019 11:58 #55
Door omstandigheden wil ik zo snel als mogelijk gaan rijden in januari en februari terwijl mijn auto in de overgangsregeling zit. Waar vind ik een formulier waarmee ik de overg.regel. ophef en hoe krijg ik de auto in 2020 weer in de overg.regel.? Reactie infoteur, 08-01-2019
Beste Hans Wertz,
Afmelden doet u met hetzelfde formulier als waarmee u de overgangsregeling aanvraagt.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Benz, 04-01-2019 22:47 #54
Als ik een mercedes 190 van 86 neem, deze gewoon verzeker (geen oldtimer verzekering) kan ik dan het kwarttarief voor belasting nemen? Zoja, mag ik dan het hele jaar ermee rijden? Of moet hij dan alsnog dec, jan, feb van de weg? Als dat zo is, kan ik dan ook die 3 maanden gewone belasting betalen om er alsnog mee te rijden? mvg Reactie infoteur, 08-01-2019
Beste Benz,
Met een benzine auto uit 1986 komt u in aanmerking voor de overgangsregeling, u betaalt een kwart van wat u anders moet betalen. Een nadeel is dat u in de maanden januari, februari en december niet op de openbare mag (rijden of parkeren).
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Virgil, 09-12-2018 19:28 #53
Ik heb een auto uit 84 en hij staat nu geschorst en ik krijg nu mijn wegenbelasting binnen voor 2019. moet ik die nu betalen om mee te te doen of moet ik gewoon de 3 maanden af wachten?
ik weet het even niet meer. Reactie infoteur, 11-12-2018
Beste Virgil,
Een auto uit 1984 kan in aanmerking komen voor het kwarttarief (dat gaat niet automatisch).
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Ad, 08-12-2018 15:25 #52
Quote: U hebt in 2018 een kwarttarief met een maximum van € 123 als uw auto voor 1988 (overgangsregeling 2018) voor het eerst in gebruik is genomen. In 2019 ligt de grens bij 1988 en bedraagt het kwarttarief € 125.

Wat betekent dit? Gaat de overgangsregeling mee met de leeftijd van 30 jaar of loopt deze in de tijd af? Met andere woorden: geldt voor de overgangsregeling altijd dat de auto voor 1988 voor het eerst op de weg moet zijn gekomen of geldt altijd een leeftijd van 30 jaar. Ook het RDW is daar niet duidelijk over. Reactie infoteur, 11-12-2018
Beste Ad,
Auto’s van 1 januari 1988 en later krijgen pas wanneer ze 40 jaar oud zijn een vrijstelling, maar komen niet meer in aanmerking voor de overgangsregeling.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Gerjan, 30-11-2018 20:33 #51
Wil een auto op benzine kopen van 1994, komt deze nog in aanmerking voor het kwarttarief?
Zo ja, wanneer? Reactie infoteur, 03-12-2018
Beste Gertjan,
Voor het kwarttarief moet uw auto van voor 1988 zijn.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Marc, 23-11-2018 09:18 #50
Mijn auto zat afgelopen jaren gewoon in de overgangsregeling. Afgelopen jaar kreeg ik geen acceptgiro en was ik te laat met betalen, gevolg over 2018 moest ik volle pond betalen. In maart 2018 heb ik de auto aangemeld voor overgangsregeling 2019. Gebeld met belastingdienst en jawel aantekening staat in het systeem. Gisteren kreeg ik acceptgiro voor mijn andere oldtimer, maar niet voor de eerstgenoemde auto. Vandaag gebeld met belastingdienst. Staat inderdaad aangemeld voor OVR 2019 en ik zou in januari 2019 acceptgiro krijgen. Ik gaf echter aan dat er toch voor 31 december 2018 betaald diende te worden. Correct, maar ik zou in januari 2019 dan ook een acceptgiro krijgen. Dat zal best, maar dan zeker weer voor het volle pond, immers dat was dit jaar ook het geval. Moest ik in januari maar weer terugbellen. Met wie, geen naam, geen bevestiging van de verstrekte informatie. Kortom ik heb hier een heel vervelend gevoel over en geheid dat als ik niet voor 31 december 2018 betaal, dat ik gewoon weer voor het volle tarief wordt aangeslagen ondanks aantekening dat ik voor overgangsregeling 2019 in aanmerking wil komen. Wat kan ik doen, heb immers geen betalingskenmerk ontvangen? Reactie infoteur, 27-11-2018
Beste Marc,
Zonder aanslagnummer of aangiftenummer kunt u het betalingskenmerk ook niet zelf opzoeken. Staat er niet meer informatie in uw Berichtenbox (mijnoverheid.nl)?
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Jasper, 19-11-2018 16:51 #49
Voor mijn hobby auto van april 1986 kies ik normaal gezien voor de volledige wegenbelasting.
Dit jaar echter heb ik 'm 2 maanden (juni en juli) geschorst gehad ivm werkzaamheden aan de auto en de APK datum die er aan kwam.
Na de schorsing kreeg ik een accept giro voor de wegenbelasting. Ik heb toen niet goed opgelet en dat bedrag betaald en nu zit mijn auto ook in de overgangsregeling.
Is er een mogelijkheid om toch weer gewoon wegenbelasting te betalen zodat ik er in December nog wat ritjes mee kan maken? Reactie infoteur, 22-11-2018
Beste Jasper,
In dat geval kunt u aan de Belastingdienst vragen om uw overgangsregeling weer op te heffen, het gevolg is wel dat u dan alsnog het hoge jaarbedrag moet betalen.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

A., 13-11-2018 21:33 #48
Mijn oldtimer heb ik dit jaar in de gewone regeling laten lopen. Maar wil nu gebruik maken van het oldtimertarief voor 2019. kan ik dit nu nog aanvragen bij de belastingdienst? Reactie infoteur, 18-11-2018
Beste A,
Dat moet nog lukken, maar er is wel enige haast bij omdat het bedrag voor het nieuwe tijdvak (123 euro) uiterlijk in december moet zijn betaald.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Fred, 04-11-2018 19:20 #47
Ik kan een 190e kopen van 1986. Neem aan dat hij nu in het kwarttarief zit. Met een benzinemotor. Nu wil ik er gewoon in dec Jan feb mee rijden en het volledig tarief betalen. Kan dat wel? Reactie infoteur, 06-11-2018
Beste Fred,
Dat kan zeker, het kwarttarief wordt namelijk alleen op aanvraag verstrekt. Vraagt u het kwarttarief niet aan, omdat u gewoon met de auto wilt rijden, dan betaalt u de gewone wegenbelasting.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Paul, 07-09-2018 13:12 #46
Mijn Saab is van bj. 1993, wanneer kan ik gebruik maken van de overgangsregeling. Reactie infoteur, 08-09-2018
Beste Paul,
Een auto van 25 jaar valt nog niet onder de overgangsregeling.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Tonnie, 19-08-2018 12:02 #45
Hoi mijn mercedes is van 7 januari 1988. Kom ik in 2019 wel in aanmerking voor de overgangsregeling? Reactie infoteur, 20-08-2018
Hoi Tonnie,
Uw auto wordt in 2019 dus 30 jaar oud en komt daarom in 2019 nog niet in aanmerking voor de overgangsregeling.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Nico, 11-08-2018 17:31 #44
Mijn auto van juni 1979 wordt in 2019 belasting vrij, ik betaal nu nog 122euro per jaar en Jan, feb, dec, mag ik er niet mee rijden, mijn vraag is nu, betaal ik dan in 2019 niks meer? En hoef ik de maanden jan, feb, dec 2019 mijn auto niet meer te stallen?
Mvg Nico Reactie infoteur, 13-08-2018
Beste Nico,
De datum van eerste toelating moet tenminste 40 jaar oud zijn, dan pas gaat de nulregeling in en hebt u dus een volledige vrijstelling voor de wegenbelasting.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Huisman, 06-08-2018 08:59 #43
Ik wil een oldtimer kopen als hobby deze is bouwjaar 79 maar eerste toelating is in 96.
Kan ik dan de complete wegenbelasting gaan betalen of is dit een oldtimer?
vriendelijke groeten Reactie infoteur, 07-08-2018
Beste Huisman,
Als de eerste toelating pas in 1996 was (zie kentekenbewijs), dan is dit voor de Belastingdienst geen oldtimer.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Dennis, 25-07-2018 17:38 #42
Ik heb een jeep uit 1989 en vraag me af of deze in 2019 of 2020 ook bij de overgangsregeling hoort. Reactie infoteur, 26-07-2018
Beste Dennis,
Uw jeep is dan van vóór 1 januari 1990 en komt dan in 2020 in aanmerking voor de overgangsregeling voor oldtimers.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Menno, 08-06-2018 01:31 #41
Hallo, Ik wil een auto op benzine kopen uit 1992.Kan ik daar ook profiteren van overgangsregeling/kwartregeling? Reactie infoteur, 09-06-2018
Beste Menno,
Een auto uit 1992 komt in 2018 niet in aanmerking voor de overgangsregeling voor oldtimers.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Maria, 23-05-2018 18:46 #40
Kan ik er voor kiezen om met een oldtimer het gehele jaar te rijden? Door bijv gewoon Mrb te betalen? Reactie infoteur, 24-05-2018
Beste Maria,
Ja hoor, als u geen schorsing aanvraagt en uw mrb betaalt (als dat nog nodig is), dan mag u het hele jaar met uw oldtimer de weg op.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Nick, 15-03-2018 10:28 #39
Een oldtimer van 40 jaar of ouder betaald geen mrb. Maar mag deze wel op de weg tijdens december januari en februari? Reactie infoteur, 15-03-2018
Neste Nick,
Uw oldtimer ouder dan 40 jaar mag, mits verzekerd, dan het hele jaar de weg op. U hebt immers een vrijstelling voor de mrb.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Marc Brassé, 12-02-2018 10:27 #38
Hoi,

Geldt de eerste tenaamstellingsdatum of de productiedatum? Ik zit aan een auto te denken die in 1990 gebouwd is maar ingevoerd en op Nederlands kenteken is gezet in 2014. Als 1990 geldt is het nog maar 2 jaar wachten maar als 2014 geldt kom ik volgens de huidige regeling pas in 2044 in aanmerking!

Groetjes,

Marc Brassé Reactie infoteur, 12-02-2018
Hoi Marc Brassé,
Voor de fiscus telt eerste toelating op het kentekenbewijs. Dat kan dus ook van een andere eigenaar zijn geweest.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Gerrit, 04-02-2018 17:09 #37
Hallo,

Ik ben voornemens een oldtimer BMW aan te schaffen. Deze heeft een datum eerste toelating van 29-03-1988, Hoe handel ik de aanvraag af om ook dit jaar in aanmerking voor het max. tarief van €120? Reactie infoteur, 06-02-2018
Beste Gerrit,
Om in 2018 voor het verlaagde tarief wegenbelasting van een oldtimer in aanmerking te komen, moet de eerste tenaamstelling uiterlijk voor 1 januari 1988 hebben plaatsgevonden.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Audi, 02-02-2018 17:52 #36
Hoi in ben in het bezit van een audi 80 bouwjaar 1989 moet ik dan wegenbelasting betalen? Reactie infoteur, 05-02-2018
Beste Audi,
Uw auto is net een jaartje te jong voor de oldtimerregeling 2018, want daar ligt de grens bij uiterlijk 1 januari 1988.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Brian, 10-10-2017 23:33 #35
Mercedes bouwjaar 1991 april, ik betaal vol. Hoe zit dat? Reactie infoteur, 11-10-2017
Beste Brian,
De regeling voor oldtimers is sinds 2012 sterk verslechterd. In 2017 betaalt u alleen voor een auto van voor 1988 geen of minder wegenbelasting.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Walter, 08-10-2017 21:42 #34
Ik heb een chevrolet caprice van 1978 die word 28-02-2018 40 jaar. Moet ik in 2018 nu wel of niet de overgangsregeling betalen of moet ik hem 01-01-2018 schorsen tot 01-03-2018 weer uit de schorsing halen.
Wie kan hierop antwoord geven.
Met vriendelijke groeten Walter Reactie infoteur, 11-10-2017
Beste Walter,
U kunt het beste uw auto schorsen tot 28-2-2018 (dan is de auto pas 40 jaar jong).
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

John, 22-09-2017 11:46 #33
Mijn Mercedes is in 2018, 40 jaar, moet ik dan nog belasting betalen over 2018? Reactie infoteur, 22-09-2017
Beste John,
U betaalt in 2018 belasting tot het kwartaal waarin uw auto 40 jaar oud wordt.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

J. van der Loop, 17-07-2017 11:12 #32
Ik kocht in 1997 een Amerikaanse Porsche uit 1986 die in Nederland werd ingevoerd in 1995. Is die belastingvrij in 2026 of in 2035? Reactie infoteur, 18-07-2017
Beste J. van der Loop,
Als in 1995 ook de eerste tenaamstelling in Nederland was, moet u wachten tot 2035.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Volkan, 23-05-2017 17:12 #31
Hallo, Ik ben in bezit van een Cadillac Fleetwood brougham limousine van het bouwjaar 01-03-1991 (26 jaar) op benzine. Nou is mijn vraag hoe zit het met de wegenbelasting van deze cadillac? Moet er vol tarief worden betaald? Of valt deze onder de 25% regeling zoals ik het heb begrepen?
Alvast bedankt,
Volkan Aktas Reactie infoteur, 26-05-2017
Beste Volkan,
Uw auto moet van voor 1 januari 1988 zijn om voor de overgangsregeling in aanmerking te komen.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Ronny, 26-04-2017 11:38 #30
Hoi, wij overwegen om naar Nederlands te verhuizen. Wij rijden met een Daf 66 marathon bouwjaar 1974. Is deze nu volledig vrij van belasting of is zit hij in een overgangsregel? Reactie infoteur, 27-04-2017
Hoi Ronny,
Deze is volledig wegenbelastingvrij (uw auto is in 2017 40 jaar of ouder).
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

D. W. Romeijn Uit Zeist, 29-03-2017 20:43 #29
Geachte lezer(es),
Ik ben in bezit van een Mercedes SLC380 van 1981 en een motor Honda CBX 1000 van 1979. Beide voertuigen zitten al vanaf het begin in die overgangsregeling. Wat schetst mijn verbazing en woede? Voor de motor moest ik hetzelfde betalen als voorheen, zijnde 29 Euro. Maar voor de Mercedes was het bedrag al verhoogd van 122 Euro naar 129,35 Euro en daar plotseling nog 75,66 Euro bovenop aan provinciale opcenten. Hoe kan het dat ik daar vooraf en ook daarna, nooit iets over gehoord of gelezen heb?
Hartelijke groeten uit Zeist van D.W.Romeijn. Reactie infoteur, 31-03-2017
Geachte D. W. Romeijn,
Het kwarttarief is in 2017 122 euro (was 120 euro) en de provinciale opcenten kunnen per provincie weer anders zijn.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

S. Poot, 19-03-2017 13:34 #28
Geachte dames en heren,
Ik heb een VW bouwjaar maart 1976. Moet ik nu ook nog schorsen en dit betalen? Is dus 41 jaar oud.
Mvg
Simon Poot Reactie infoteur, 21-03-2017
Geachte S. Poot,
U hoeft in 2017 niet te schorsen, want u betaalt geen wegenbelasting meer in 2017. Hebt u die vrijstelling niet automatisch ontvangen, dan kunt u die bij de Belastingdienst in Apeldoorn aanvragen.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Michel, 02-03-2017 23:14 #27
Ik zelf rij voor de hobby een oldtimer 4x4 pick-up van juni 87. En ja natuurlijk op Diesel want benzine en 4x4 rijden snijdt geen hout (te weinig koppel). Begin 2011 was ik begonnen met het restaureren van het ding, elk onderdeeltje vervangen of gerepareerd tot op het laatste schroefje en 2 jaar geleden eindelijk klaar (en vele tienduizenden euro's armer natuurlijk). Ondertussen heeft het rijk in de loop der jaren de regeltjes zo aangepakt dat het beter was geweest om met al die euro's de kachel aan te maken en als hobby wandelen te nemen in plaats van 4x4 rijden! Ik zal het even opsommen: Eerst verdween het grijs kenteken en mocht ik het volle pond gaan betalen. Ach weet je, nog maar een paar jaar dan zou hij toch in de oldtimer regeling komen en dat was wel te overzien. Niet dus!

Nu ben ik in het bezit van een hele mooie waardeloze wagen die perfect rijdt, ook 4x4, welke het komende decennium in de garage kan blijven staan omdat hobbymatig rijden niet meer te betalen is. Vertel maar. Ben ik met zo'n 2000 km per jaar een grote vervuiler waardoor ik daarom op dit moment al 1500,- Euro per jaar aan wegenbelasting mag aftikken? Dit noem ik compleet van de pot gerukt hoor! Daar komt volgend jaar nog eens een flinke schep bovenop?!

Wij als hobby 4x4 rijders zijn door de overheid in deze enorm gepakt door deze regeling waarvoor heel erg veel dank. Ook is een complete oldtimerbranche om zeep geholpen. Probeer maar eens aan onderdelen te komen van zo'n auto! Reactie infoteur, 04-03-2017
Beste Michel,
Helder, alleen de oldtimer op diesel of lpg van 1973 of eerder springt er financieel nog goed uit.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Ruud Heerkens, 15-02-2017 08:10 #26
Hallo,

Ik ben voornemens een oldtimer vrachtauto aan te schaffen. Deze heeft een datum eerste toelating van 16-7-1987, dus voor 1989. Hoe handel ik de aanvraag af om ook dit jaar in aanmerking voor het max. tarief van €120? Reactie infoteur, 16-02-2017
Hallo Ruud Heerkens,
Hiervoor bestaat een speciaal formulier "Verzoek Motorrijtuigenbelasting Vrijstelling": http://tinyurl.com/zjd3lwd
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

David, 05-02-2017 15:40 #25
Ben ik de enige die tegenwoordig nog maar weinig van de regels van de Belastingdienst snapt?
ik rijd een vw corado met de eerste tenaamstelling van 31-10-1991. Nou is mijn vraag in wat voor tarief zal mijn wegenbelasting dan vallen en wat voor verzekering kan ik daarvoor afsluiten? Moet ik het volle pond betalen of is er ergens toch nog wat voordeel te halen?
mvg david Reactie infoteur, 07-02-2017
Beste David,
In 2017 is uw auto nog niet een oldtimer en betaalt u het volle pond afhankelijk van het gewicht van uw wagen. Omdat het een oudere auto is, kunt u relatief goedkoop een WA-verzekering afsluiten.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Richard Heyne, 29-01-2017 12:24 #24
Ik rijd een VW T3 uit 1980 en gebruik deze uitsluitend voor vakanties. Ik zit dan ook in de overgangsregeling Oldtimers en betaal sinds 2014 122 euro per jaar. In de maanden jan, feb en dec staat deze in de stalling. Nu krijg ik van de belastingdienst een nieuwe rekening waarbij het basisbedrag is verhoogd naar 142,56 plus provinciale opcenten 78,69 en moet ik betalen:
73 euro.Ik woon in de provincie N-H. Ik heb geen idee waar dit bedrag ineens vandaan komt en vraag me af of iemand mij dit kan uitleggen.
Groet
R Heyne Reactie infoteur, 31-01-2017
Beste Richard Heyne,
Als het goed is, krijgt u bij een benzinemotor jaarlijks in het 4e kwartaal van de belastingdienst een brief met de vraag of u vóór 1 januari kiest voor de overgangsregeling. Hebt u die brief wellicht niet gehad?
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Joost, 23-01-2017 19:20 #23
Is er al bekend hoe de regeling er in 2018 gaat uitzien? Valt een auto van 02-1988 automatisch in de overgangsregeling?

Alvast bedankt,
Groet Joost Reactie infoteur, 24-01-2017
Beste Joost,
Als de wetgeving niet in 2017 wordt aangepast, geldt in 2018 geldt de overgangsregeling voor auto's van vóór 1 januari 1989.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

L. Persoon, 08-01-2017 09:21 #22
Ik sta op het punt een of meerdere legervoertuigen te kopen. Een is van een bouwjaar voor 1970 de ander is nog niet precies bekend maar uit de 70er jaren. Hoe moet ik nu die 40 jaar voor de vrijstelling van wegenbelasting tellen? Gewoon vanaf de huidige datum 40 jaar terug tellen (verschuift het vrijstellingsjaar dan mee naar de toekomst tov het bouwjaar) of 40 jaar terug tellen vanaf 2014 (dan blijft het max bouwjaar staan op voor 1-1-1974)? Moet ik deze voertuigen ook de 3 maanden in de winter stopzetten?

Alvast bedankt voor uw reactie.
Groet, LP Reactie infoteur, 10-01-2017
Beste L. Persoon,
Als de legervoertuigen voor particulier gebruik zijn en op benzine rijden, kunnen ze in 2017 in aanmerking komen voor de overgangsregeling voor oldtimers, in andere gevallen pas 40 jaar na de eerste toelating op de weg. Als u geen gebruik maakt of hoeft te maken van de overgangsregeling, hoeven de auto's in de winter niet aan de kant te staan.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

B. Houtman, 17-12-2016 14:39 #21
Wegens omstandigheden kan ik nu pas mijn oldtimer /camper naar de stalling brengen. Echter het is december en ik ben dus niet meer geacht op de weg te komen. Wat is de verzuimboete mocht je gecontroleerd worden? Reactie infoteur, 19-12-2016
Beste B. Houtman,
Als u niet eerder verzuimde de wegenbelasting te betalen, zal de boete waarschijnlijk nog nihil zijn. Elk verzuim blijft één jaar staan. Vanaf uw 2e verzuim krijgt u een naheffingsaanslag met een verzuimboete van € 52.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Sten Cok, 07-04-2016 13:17 #20
Misschien een domme vraag, maar hoe gaat de belastingdienst controleren of je rijdt met de auto? Aan de hand van opgegeven kilometerstanden? Reactie infoteur, 07-04-2016
Beste Sten Cok,
Als u met de auto rijdt, kunt u altijd onderweg worden gecontroleerd of geflitst.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

J. Schoenmakers, 19-12-2015 09:55 #19
Ik heb een oldtime motor gekregen en heb hem opgeknapt maar daar mag dec. Jan. Febr. Niet met gereden worden ivm die wet
Kan ik dit nog veranderen want nu is het nog mooi weer voor een rit te maken Reactie infoteur, 19-12-2015
Beste J. Schoenmakers,
Ja, maar dat betekent een naheffingsaanslag voor 2015 en 2016.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Chantal, 04-12-2015 20:10 #18
Het is heel erg simpel. Heeft u een oldtimer en is deze voorzien van een gasinstallatie dan verlangt de staat van u dat u het volledige bedrag betaald. En dat klopt niet.

U betaald dus het volledige bedrag maar heeft niet het genot om op dezelfde wegen te rijden als een niet oldtimer.
Immers u mag niet in het stadscentrum rijden. Hier zou dus sprake moeten zijn van een tarief compensatie.

U kunt hiervoor beroep aantekenen en het lijkt mij logisch wanneer u in het gelijk wordt gesteld. Reactie infoteur, 07-12-2015
Beste Chantal,
Steeds meer gemeenten sluiten ook oudere auto's uit. U kunt het proberen, maar ook die auto's krijgen geen (nog) mindering op de te betalen belasting.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Ron, 16-10-2015 15:56 #17
Ik overweeg binnenkort een benzine auto van voor 1987 te kopen, nu wil ik gebruik gaan maken van het kwart tarief, nu las ik ergens het belastingjaar van januarie t/m december loopt,
kan ik, normaal belasting betalend, de hele maand december na aanschaf gewoon rijden, en tot wanneer heb ik om het kwarttarief aan te vragen?
En stel dat de vorige eigenaar gebruik maakte van de regeling?

mvg,
ron Reactie infoteur, 17-10-2015
Beste Ron,
De overgangsregeling wegenbelasting is inderdaad per kalenderjaar en het bedrag voor een tijdvak (kwartaal) moet betaald zijn voordat het tijdvak begint. Als de vorige eigenaar van het kwarttarief gebruik maakte in 2015, geldt dat ook voor u en kunt u er dan in december niet zomaar mee rijden.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Gertjan, 30-07-2015 19:09 #16
Kan ik het volle tarief en het kwarttarief ook mixen?

Negen maanden kwarttarief en de drie maanden dat ik niet mag rijden vol tarief?

M VR GR

Gertjan Reactie infoteur, 31-07-2015
Beste Gertjan,
Neen, het drie maanden niet mogen rijden is een voorwaarde om de rest van het jaar het kwarttarief te kunnen betalen.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

S., 22-02-2015 14:17 #15
Heb deze week opeens 2 blauwe enveloppen ontvangen van de belasting
1 met een bedrag van 79 euro, voor de maanden november, december en januari…
1 met een bedrag van 224 euro voor de maanden februari, maart, april…

Kortom, ik krijg opeens om de oren dat ik volledige belasting moet betalen voor mijn mercedes 280se van 1983…? terwijl hij netjes achter het huis staat tot 1 maart…
Schorsen is niet persee nodig, dus hoe kan het dat de belasting opeens volledige belasting in rekening brengt terwijl ik netjes met de regels om ga.

Vind dit wel heel erg genaaid van de Belasting.

Meer mensen deze enveloppen gekregen? Reactie infoteur, 22-02-2015
Beste S,
Dit zou best een fout van de Belastingdienst kunnen zijn (even met ze bellen).
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Kreder, 12-01-2015 18:57 #14
Ik heb een chevrolet corvette bouwjaar 1980, en ik heb in december 2014 € 121,00 motorrijtuigenbelasting betaald. Mijn klassieker staat al sinds september 2014 binnen gestald op priveterrein, en ik rij er sowieso niet mee in de wintermaanden.
Vraag, Moet de auto nu ook geschorst worden voor de maanden januari, februari, en december 2015?
Ik hoor graag z.s.m. Reactie hierop.
M.vr.gr. Frans Kreder Reactie infoteur, 13-01-2015
Beste Kreder,
Schorsing is niet nodig, maar u mag in die maanden niet de openbare weg op (m.u.v. een ritje AOK). Vergeet niet om het formulier Verzoek motorrijtuigenbelasting bijzonder tarief in te vullen.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Jan, 29-07-2014 23:36 #13
Moet kwarttarief minimaal een jaar betaald worden? aankopen in juli bijvoorbeeld, verkopen (of demonteren) in augistus, benzine auto 1979 normaal 660 euro per jaar voltarief, dan 120 euro kwijt of slechts 30 euro? Reactie infoteur, 30-07-2014
Beste Jan,
De wegenbelasting betaalt u voor de periode dat de auto in uw bezit is. Als vooruit is betaald (per kwartaal) krijgt u het teveel betaalde terug zodra uw auto is afgemeld (gaat wel enige tijd overheen).
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Jeffrey, 14-01-2014 18:29 #12
Meneer D.Jager, u heeft helemaal gelijk. Omdat t kaninet er zin in heeft om iets te veranderen moet u - net als vele mensen - maar op de blaren gaan zitten. Dit is iets wat je kan verwachten in een "bananenrepubliek" want als wetten zo makkelijk gewijzigd kunnen worden, wat is een wet dan waard (en zeker zonder echte overgangsregeling). Vooral soldaten sturen naar een ver land onder het mom "vrijheidsmissie" (van ons belastinggeld).

ik wacht nog steeds op mn brief voor mn Caprice uit 1978. Of ik moet mn LPG installatie slopen (alle leidingen etc! Keuren.wat ook weer geld kost). Ook zit ik dan met 3 maanden schorsen in mn maag (geen eigen garage of terrein, minimaal 600 euro kwijt aan opslag om mn auto niet te mogen gebruiken). O ja, volle pond betalen is er ook bij, dan ben ik plus €3000 per jaar kwijt.

ik wil zwart op wit hebben hoe het nu precies zit en vanaf wanneer ik dan moet betalen. Dan breng ik hem wel naar t buitenland. Hoe dan ook ik ga geen geld betalen voor te schorsen.Dat zouden meer mensen moeten doen, of moet ik sheeple zeggen. Corrupte regering dat we al jaren hebben met al het wachtgeld en regelingetjes…

D. Jager, 03-01-2014 16:41 #11
Nu betaal ik straks een kwarttarief voor mijn motorfiets, maar ik moet hem wel laten schorsen in de maanden December, Januari en Februari, dan betaal ik bijna de volle pond, wanneer houd het eens op met ons te plagen, waarom moet ik dit schorsen dan nog betalen kunt u mij dit vertellen.
Fam Jager Reactie infoteur, 03-01-2014
Beste D. Jager,
Dan betaalt u een kwart in plaats van 100%. Dit is gedaan om te voorkomen dat de oldtimer toch als "gewone" auto wordt gebruikt, waarvoor wel 100% moet worden betaald. De heffing is vervolgens puur een manier om extra geld binnen te halen.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Betsy, 17-12-2013 13:30 #10
Beste Zeemeeuw,
Ik weet dat er en aangepast tarief komt op benzine. Wat mij niet duidelijk is; als ik op benzine verder wil rijden moet ik het lpg dan voor 1 januari verwijderen of heb ik de tijd tot maart 2014?
Met vriendelijke groet,
Betsy Reactie infoteur, 17-12-2013
Beste Betsy,
Wat daarvoor telt, is de stand van zaken per 1 januari 2014.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Betsy, 17-12-2013 10:14 #9
Heb de beruchte 190er op lpg. Het is mij niet duidelijk of ik voor 1 januari 2014 lpg moet verwijderen of heb ik de tijd tot maart 2014?

met vriendelijke groet,
Betsy. Reactie infoteur, 17-12-2013
Beste Betsy,
Als u de lpg verwijdert, geldt er een aangepast tarief in 2014. Als u de auto ook nog eens schorst, is dat het nultarief (vrijstelling) anders het kwarttarief.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Katinka, 28-10-2013 14:37 #8
86 is 86 25 jaar oud dat is de wet vanaf 2012 dus gas en diesel tot 1986 ook belasting vrij of moet me opa nu ook straks bejaarden tax betalen zodat die op straat kan blijven lopen Reactie infoteur, 28-10-2013
Beste Katinka,
Met al die bezuinigingen, kunt u weinig uitsluiten tegenwoordig.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Claude, 26-10-2013 12:52 #7
Hallo,
Ik lees telkens dat het zou gaan om een maximum van €120 per jaar en drie wintermaanden niet rijden…
Mijn Alfa Spider is van 1979 ( 34 jr) en daar rijd ik normaal toch niet mee in de winter.
Dat is het probleem dan ook niet maar is er een bepaalde rekenmodule of schaal zodat je kunt uitrekenen hoeveel je dan wel moet gaan betalen? Elk jaar dichter bij de 40 zou dan goedkoper zijn?
Claude Reactie infoteur, 26-10-2013
Beste Claude,
Als een auto op 1 januari 2014 26 jaar of ouder is, kunt u in aanmerking komen voor het kwarttarief van wat een jongere versie bij een gelijke co2-uitstoot als uw Spider normaal zou moeten betalen. U krijgt hierover begin 2014 bericht van de belastingdienst. Dan kunt u tot 1 maart 2014 kenbaar maken of u van deze overgangsregeling gebruik wilt maken. Pas als uw auto 40 jaar oud is, wordt dit automatisch het nultarief.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Nn, 18-06-2013 14:55 #6
Maak je niet druk, althans dat doen de profiteurs van politiek Den Haag ook niet. Heb je een mooie oldtimer op lpg, mag je er niet mee rijden omdat de wegenbelasting niet op te brengen is. Koop je een nieuwe koekblik, rij je wegenbelasting vrij. Dat is dan stimulering van de economie, die door Brussel naar de klote word geholpen. De banken stelen en roven maar wat ze kennen, de belasting betaler betaald toch wel de rekening. De banken zullen niet omvallen, dus graaien maar, pak wat je pakken kan, er komen toch geen veroordelingen voor die ploerten die zich directeur durven te noemen. Stop je geld in een sok, niet meer pinnen en laat de ploerten de tering krijgen en de economie zelf uit de slop trekken.

M v g,

N N.

Roy, 05-06-2013 19:12 #5
Hallo, ik heb een oldtimer uit 76 ik dus ik moet straks gaan betaalen. maar als hij straks 40 jaar is krijg ik dan weer vrijstelling? ( ik dacht trouwens dat lpg milieu vriendelijker was dan benzine en diesel. goeie lul smoes van de overheid dat ze het voor het milieu doen ) Reactie infoteur, 05-06-2013
Hallo Roy,
Het kan altijd weer anders worden, maar tegen die tijd zult u uw vrijstelling terugkrijgen.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Johan, 30-05-2013 19:44 #4
Hallo ben af gekeurd en heb een mercedes van bj.1981 het is een 380 se en rij op lpg. en rij nog geen 5000 km per jaar als dit door gaat. wil toch niemand die auto nog kopen. en wat gaat die dan kosten in 2014? Reactie infoteur, 31-05-2013
Hallo Johan,
Het is niet goed voor de prijs en uw portemonnee, dat is zeker.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Jaap, 30-05-2013 17:56 #3
Daar heb je de onbetrouwbare overheid weer. De regels zijn in de afgelopen tijd paar keer veranderd. Heb ik m’n oude Fordje (1983) vanaf z’n eerste levensjaar op gas lopen en hem door de omstandigheden in 2000 geschorst en op stal gezet, met het vooruitzicht er 8 jaar later weer lekker mee te kunnen tuffen. In die tussentijd de auto heftig omgebouwd XR3I motor erin, andere versnellingsbak andere wielophanging enz. Geweldige auto, maar door wijziging in de verkeerswetgeving mocht ik ineens mijn caravan niet meer trekken. (verhouding gewicht trekkende/getrokken voertuig) Heb ik nota-bene 10 jaar gedaan, niks aan de hand als je het gewicht maar goed verdeeld. Door deze verandering en verandering in m’n werk (veel minder kilometers) heb ik een andere auto op benzine gekocht.

Nu met pensioen en heb alle tijd om lekker verder te hobbyen met m’n Fordje welke sinds 2008 belastingvrij is………. En nu, na al dat ombouwwerk wordt dat gehonoreerd met opnieuw belasting betalen, waarom,? Omdat er gas in zit……. En nu? Uit milieuoverweging liet ik het gas er in zitten. Vanwege de nieuwe regeling mag ik weer 9 jaar gasbelasting betalen.

Niet dus.
Gas gaat er tijdelijk uit en m’n Fordje doet weer lekker mee aan de milieuvervuiling, totdat ie opnieuw belastingvrij is……. Als ze dan de regels niet opnieuw aanpassen. (onbetrouwbare overheid)

Het gaat de overheid helemaal niet om milieu. Alleen maar geld binnenhalen. Als je milieubewust maatregelen neemt tegen oude vervuilende auto’s zou je bij de oudere auto’s juist gas moeten stimuleren, juist omdat er geen katalysator onder zit is gas veel schoner.
En de oudere diesels dwingen om er een roetfilter onder te zetten. Dat help. Die zie je nu al walmend en verkeer ophoudend over de snelweg heen boemelen. En dat mag wel……

Je zou als overheid ook wat kunnen doen aan de uitgavenkant. Eerst de zakkenvullers bij de woningcorporaties aanpakken en bij de overheid zelf, dat levert veel meer op. Dan hoeven de hobbyisten niet te bloeden of hun troeteltje naar de sloop rijden. Reactie infoteur, 31-05-2013
Beste Jaap,
Het is puur een bezuiniging en vast niet de laatste helaas.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Chris, 14-05-2013 13:19 #2
Mijn Mercedes 450 se op LPG uit 1973 is belastingvrij. Volgens de nieuwe regels blijft hij in 2014 ook belastingvrij. Het is mij alleen niet duidelijk of ik hem ook moet schorsen in december, januari februari.

Groetjes Chris Reactie infoteur, 14-05-2013
Beste chris,
U moet volgens wat nu bekend is (is nog niet door het parlement) uw auto wel schorsen en dat kost ook geld:

http://www.financieel.infonu.nl/geld/114812-boete-onverzekerd-rijden-auto-en-artikel-34-verklaring.html

Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Gerrit, 06-05-2013 14:46 #1
Dat het bedrag redelijk is klopt wel maar het is wel 120 voor 3 kwartalen, dus 40 per kwartaal en dan komen daar de schorsingskosten nog bij van minimaal 24 euro. en dan is nog de vraag hoe ze omgaan met het feit dal je de auto binnen een jaar weer schorst (voor jonge auto's is dat een extra hoog tarief). Reactie infoteur, 06-05-2013
Beste Gerrit,
Klopt. Het wordt wel duurder om een oldtimer te rijden.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 21-11-2018
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Belasting
Special: Autos onderweg
Reacties: 60
Schrijf mee!