InfoNu.nl > Financieel > Verzekering > Zorgverzekering Hema 2017

Zorgverzekering Hema 2017

Zorgverzekering Hema 2017 Ook de Hema heeft voor 2017 een zorgverzekering in de aanbieding. Niet zomaar een basisverzekering, maar een verzekering met een zeer lage zorgpremie, zonder medische selectie en uitgevoerd door Menzis. Wat kost een zorgverzekering bij de Hema? U kunt uw ziektekosten voor 2016 al voor 73 euro bij dit warenhuis verzekeren en ook in 2017 is dat afhankelijk van uw eigen risico. Goedkoop, maar dan moet u wel een verhoogd eigen risico nemen. Ook een aanvullende zorgverzekering is mogelijk. Dat is nog niet alles: u krijgt een zorgpas die op het hele assortiment van de Hema 10% extra korting geeft. Met de goedkope zorgpremie en klantenkaart doet de Hema duidelijk aan klantenbinding, zonder dat u nadelen ondervindt. Goedkoop dus.

Hema zorgverzekering 2017 afsluiten in 2016 is goedkoop

De Hema biedt steeds meer diensten aan en doet dat op een slimme manier door zoveel mogelijk mensen aan te spreken. Het is een warenhuis dat veel verder kijkt dan naar de verkochte goederen in de winkel De Hema probeert steeds meer klanten met allerlei voordelen aan zich te binden. Nu met de zorgverzekering 2015. Sinds eind 2013 kunt u al online bij dit warenhuis een zorgverzekering afsluiten. U kunt kiezen voor alleen de basisverzekering, maar u kunt daarbij ook een aanvullende zorgverzekering afsluiten.

Wat is de zorgpremie voor de basisverzekering bij de Hema in 2017?

De HEMA introduceert bij de basisverzekering de mogelijkheid om uw eigen risico te verhogen. Iedereen heeft in 2014 standaard een eigen risico van 360 euro maar deze kunt u nu verder verhogen tot 860 euro en dat scheelt aanzienlijk in de premie. Dat de Hema al jaren een goedkope zorgverzekering aanbiedt blijkt wel uit het volgende overzicht:

Zorgverzekering Hema, zorgpremie 2014, basisverzekering bij een verhoogd eigen risico, premieoverzicht:

zorgpremieeigen risico
89 euro360 euro
69 euro860 euro

Met andere woorden, u kunt al een basisverzekering voor uzelf afsluiten voor 89 euro per maand en als u een extra eigen risico neemt van 500 euro bespaart u maandelijks nog eens 20 euro op uw zorgpremie 2014. De premie voor 2015 is als volgt:

zorgpremieeigen risico
99 euro375 euro
73 euro875 euro

zorgpremieeigen risico
97 euro385 euro
73 euro875 euro

zorgpremieeigen risico
108 euro385 euro
84euro885 euro

Voor wie is de zorgverzekering van de Hema?

Iedereen kan zich online aanmelden want de aanbieder is verplicht om u voor een basisverzekering te accepteren. Dan is de maandelijkse premie relatief laag vergeleken met de concurrentie en hangt het vooral van uw gezondheid af of het verstandig is om het eigen risico zodanig te verhogen dat u maar 73 euro in 2016 gaat betalen. U bespaart dan per persoon nog eens 240 euro, maar hebt uw eigen risico daarvoor wel met 500 euro moeten verhogen. Als er wat gebeurt met uw gezondheid waardoor uw eigen risico aangesproken moet worden, bent u waarschijnlijk duurder uit. Wie gezond is of nauwelijks gezondheidsklachten heeft, kan zo relatief goedkoop een basisverzekering ziektekosten afsluiten.

Aanvullende zorgverzekering Hema 2016 en 2017

U kunt ook een aanvullende zorgverzekering afsluiten die maximaal tot 18 euro extra premie leiden. De aanvulling is afhankelijk van uw wensen. Het vergoedingenoverzicht geeft aan waarvoor u dan extra verzekerd bent. De aanvullende verzekeringen waaruit u kunt kiezen zijn:

1. Aanvullende zorgverzekering voor 18 euro per maand in 2014 en 24 euro in 2015 en 2016:

  • fysiotherapie 18 behandelingen;
  • spoedeisende zorg buitenland 100%;
  • voorbehoedsmiddelen 100%;
  • eigen bijdrage voor geneesmiddelen maximaal 200;
  • orthodontie voor kinderen tot maximaal 2000;
  • kraamzorg en kraampakket.

1. Aanvullende zorgverzekering voor 7 tot 26 euro per maand in 2017:

  • fysiotherapie 18 behandelingen;
  • spoedeisende zorg buitenland 100%;
  • voorbehoedsmiddelen 100%;
  • kraamzorg en kraampakket.

U kunt als deze aanvullende verzekering u onvoldoende dekking biedt ook bij een andere verzekeraar een aanvullende verzekering afsluiten. Zo wie zo heeft de Hema naast de nieuwe zorgverzekering allerlei andere verzekeringen in de aanbieding:
  • Autoverzekering, brommerverzekering, fietsverzekering, caravanverzekering, motorverzekering;
  • Woonverzekering;
  • Aansprakelijkheidsverzekering;
  • Rechtsbijstandverzekering;
  • Dierenverzekering;
  • Reisverzekering;
  • Ongevallenverzekering.

Conclusie zorgverzekering 2016 en 2017 Hema

De conclusie is dat u ook bij de Hema vanaf eind 2013 online terecht kunt voor het goedkoop afsluiten van een zorgverzekering. Wie veel ziektekosten heeft, kan beter niet kiezen voor de extra lage premie als gevolg van het verhoogd eigen risico. Verder kunt u bij dit concern ook prima terecht voor een aanvullende ziektekosten verzekering. U kunt kiezen uit drie pakketten waarvan de maandelijkse premie 7 tot 27 euro extra bedraagt. Als bonus krijgt u de HEMA klantenkaart die u 10% korting op alle producten in de winkel van dit warenhuis geeft.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Zorgverzekering studenten 2017Zorgverzekering studenten 2017Studenten willen een goedkope zorgverzekering voor 2016 en 2017 kunnen afsluiten en hebben het meestal niet breed. Geluk…
Collectieve zorgverzekering 2017 en eigen risico 2017Collectieve zorgverzekering 2017 en eigen risico 2017Let op de collectieve zorgverzekering 2017 en de korting. De collectiviteitskorting is in 2017 ook voor de zorgverzekeri…
Acceptatie zorgverzekering 2017Acceptatie zorgverzekering 2017De verplichte acceptatie voor een zorgverzekering geldt niet voor een aanvullende verzekering. Bij de aanmelding voor ee…
Hoogte eigen risico zorgverzekering 2018Hoogte eigen risico zorgverzekering 2018De hoogte van het verplicht eigen risico van een zorgverzekering blijft in 2018 naar verwachting gelijk, 385 euro, terwi…
Verplicht eigen risico 2017 en de zorgpremie 2017Verplicht eigen risico 2017 en de zorgpremie 2017De hoogte van het verplicht eigen risico in 2017 is 385 euro, evenveel is als in 2016. Vaak zult u in 2017 iets meer zor…
Bronnen en referenties
  • Hema

Reageer op het artikel "Zorgverzekering Hema 2017"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 19-11-2016
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Verzekering
Special: Zorgverzekering 2017
Schrijf mee!