InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Lenen bij Santander

Lenen bij Santander

Lenen bij Santander Het is mogelijk om tegen relatief lage rentepercentages geld te lenen bij de Spaanse bank Santander. De bank is sinds 1985 actief in Nederland en was onder andere betrokken bij de overname van ABN AMRO door een consortium van banken. Santander heeft zich gespecialiseerd in het verstrekken van een Persoonlijke Lening en het Doorlopend Krediet. Het is daarvoor wel belangrijk dat u niet geregistreerd staat bij Bureau Krediet Registratie (BKR).
Santander is een Spaanse bank die al meer dan vijfentwintig jaar in Nederland actief is. De bank werd op 15 mei 1857 opgericht in het Spaandse Santander. Toen droeg zij nog de naam Banco sSantander. Deze plaats ligt in het noorden van Spanje. In 1999 fuseerde de bank met de Banco Hispanoamerican, Banco Espaňol de Crédito en Banco Central. Daarmee werd het de vierde grootste bank van Spanje. In 2004 kocht de Banco Santander de Britse bank Abbey International op. Met deze overname werd de bank ook direct de grootste bank van Spanje. Banco Santander is ook zeer ook actief in Latijns-Amerika. Doordat daar dezelfde taal wordt gesproken is de drempel veel lager om ook daar actief te zijn.

Lenen bij Santander

Santander is sinds 1985 actief op de Nederlandse markt. Zij richt zich daar op de consument specifiek met twee producten, namelijk het Doorlopend Krediet en de Persoonlijke Lening. De bank staat bekend als prijsvechter en biedt lage rentetarieven aan. De bank kwam in 2007 uitgebreid in het nieuws doordat zij betrokken was bij de overname van de ABN AMRO. Deze Nederlandse bank werd overgenomen door een consortium van een drietal banken. Naast Santander maakte ook Fortis en de Royal Bank of Scotland deel uit van dit consortium. Het was de Spaanse bank vooral te doen om de Italiaanse en Braziliaanse afdeling van de Nederlandse bank. Het Italiaanse deel van ABN AMRO werd echter al snel met een behoorlijke winst doorverkocht, terwijl het Braziliaanse deel van de bank onderdeel ging uitmaken van Santander.

Persoonlijke Lening afsluiten bij Santander

De Nederlandse afdeling van de bank heeft haar hoofdkwartier in Houten. De bank heeft verder geen kantoren in Nederland en handelt alles via het internet af. Daardoor kunnen zij vaak een lagere rente aanbieden dan andere banken. De Spaanse bank heeft namelijk beperkte meerkosten. Een van de leningen die bank aanbiedt is de Persoonlijke Lening. Dit is een lening die op maat wordt verstrekt tegen een vaste rente. Er wordt meestal een looptijd van 60 tot 120 maanden afgesproken. Wanneer de lening eerder wordt afgelost moet er een boete worden betaald. Dit is omdat de bank zeker wil zijn dat zij wel een bepaald bedrag aan inkomsten verkrijgt. De Persoonlijke Lening is vooral bedoeld voor kleinere uitgaven, zoals de aankoop van een auto of een nieuwe wasmachine. Het is niet bedoeld voor de aankoop van een huis. Het is geen hypotheek.

Doorlopend Krediet afsluiten bij Santander

De tweede soort lening die Santander verstrekt is het Doorlopend Krediet. Het Doorlopend Krediet is een bedrag dat vast staat tot een bepaalde hoogte en dat een ondernemer of particulier mag opnemen. Dit bedrag mag ook direct weer worden afgelost, zonder boete. Het Doorlopend Krediet is vooral handig voor personen of ondernemers die weten dat zij op een bepaald moment het geld nodig zouden kunnen hebben, maar niet weten wanneer. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen in bedrijven als een klant een factuur te laat betaald, of als er al bepaalde kosten gemaakt moeten worden, voordat de betaling binnen is. Voor het krijgen van een Persoonlijke Lening of Doorlopend Krediet is het wel heel belangrijk dat de persoon in kwestie geen registratie heeft bij Bureau Krediet Registratie (BKR) in Tiel.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Lenen bij Santander"

Infoteur: Simcha
Laatste update: 08-12-2015
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Schrijf mee!