InfoNu.nl > Financieel > Sparen > Automatisch sparen tegen hoge rente 2020

Automatisch sparen tegen hoge rente 2020

Automatisch sparen tegen hoge rente 2020 Automatisch sparen in 2020 betekent volautomatisch en slim en goed sparen. Profiteren van maandsparen, pinsparen, een actierente. U vergeet niet om te sparen want u spaart automatisch tegen een hoge rente. Eenvoudig zult u zo snel sparen en het spaargeld extra zien groeien. Bij ABN AMRO kunt u zelfs pinsparen. Het gaat eigenlijk vanzelf en is zo gek nog niet. Alle banken bieden van automatisch sparen met allerlei voordelen aan. Er zijn speciale rekeningen met automatisch sparen die een extra hoge spaarrente geven. Profiteer van deze acties om uw spaargeld sneller te laten groeien

Automatisch sparen 2020

Automatisch sparen in 2020 heeft vele voordelen

Automatisch sparen is vaak de beste oplossing om spaargeld opzij te zetten. Het geld wordt automatisch van de rekening overgeboekt naar de betaalrekening, de rest gaat vanzelf. Geen omkijken naar. U hoeft geen grote bedragen opzij te zetten, maar vergaart beetje bij beetje meer vermogen. Bijna elke bank doet wel aan automatisch sparen. Via uw werkgever kunt u ook automatisch sparen met de levensloopregeling en de spaarloonregeling.

Automatisch sparen, ook als de rente laag is

Soms wordt wel gedacht dat sparen geen zin heeft, als de rente relatief laag is, maar dat is onjuist. U kunt altijd op enig moment geld nodig hebben voor kleine of grote aankopen en dan is een buffer wel erg handig. Deze buffer legt u met automatisch sparen bijna ongemerkt aan en het spaardeel komt direct van pas zodra u het nodig hebt.

Jong beginnen met automatisch sparen tegen hoge rente

Wie jong begint met automatisch sparen, kan een aardig kapitaal opbouwen. Als Jan gedurende 40 jaar slechts 50 euro per maand spaart, heeft hij na 40 jaar ruim 44.000 euro gespaard. Daar komt de rente nog bovenop.

Automatisch sparen tegen hoge rente bij de ING

Bij de ING kunt u het allemaal zelf instellen via Mijn ING. Daar geeft u aan hoeveel u elke maand wilt sparen. Vervolgens is er een hele trits aan spaarrekeningen waaruit u kunt kiezen. Deze optie hebben meer banken. Ook ABN-AMRO, de SNS bank of bijvoorbeeld de Rabobank. Via internetbankieren kunt u zo automatisch uw overboeking instellen naar de rekening die u wilt. Maar er zijn ook spaarrekeningen waar het automatisch sparen is ingebakken.

Automatisch sparen SNS, maxisparen

SNS maxisparen is sparen met een maandelijkse inleg. Minimaal 50 en maximaal 500, waarbij het geld vrij opneembaar blijft. Het geld wordt zo maandelijks afgeschreven van uw vaste tegenrekening. Bovendien kunt u het maandelijks veranderen. Deze maandspaarrekening is snel aangevraagd . Zo is het mogelijk om automatisch per maand te sparen. met daarbij de mogelijkheid om geld op te nemen zodra u dat wilt.

Maandsparen of deposito

Automatisch sparen is vooral handig als u niet wilt vergeten te sparen en uw geld zonder rente op de betaalrekening wilt laten staan. U kunt ook deposito sparen. Dan hebt u een vaste rente die vaak hoger is dan een variabele rente.

Pinsparen ABN AMRO

Nieuw is het pin sparen bij ABN AMRO. Zo kan het automatisch sparen nog wel sneller gaan. Als het te snel gaat, boekt u weer wat geld terug.

Klimrente als hoge rente

Bij de SNS bank kan sparen ook met een klimrente. Dan neemt automatisch de rente elk jaar toe.

Spaarrente 2020

De ECB heeft de rente lang laag gehouden. In 2020 zal naar verwachting de spaarrente iets stijgen. In de VS schommelde de rente in 2019 en worden voor 2020 rentestijgingen verwacht.

Slot automatisch sparen is slim sparen

Automatisch sparen heeft vele voordelen. U spaart zo zonder dat u het echt merkt een behoorlijk bedrag. Wie de verschillende banken naloopt komt allerlei mogelijkheden tegen om zo tegen de hoogste spaarrente te sparen. Komt de storting in een maand minder goed uit, dan neemt u gewoon weer uw geld op of past u het bedrag waarmee u maandelijks spaart aan.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Pin sparen ABN AMRO is automatisch sparen met rentePin sparen ABN AMRO is automatisch sparen met renteHoe werkt het nieuwe pin sparen in 2020 van ABN AMRO? Het is een nieuwe manier van automatisch sparen tegen een hoge ren…
Spaarbank, de AnadolubankSpaarbank, de AnadolubankDe Anadolubank staat in 2020 in de top van banken met veilig sparen tegen een hoge spaarrente. Op een spaardeposito krij…
Hoogste rente op spaarrekening met voorwaardenHoogste rente op spaarrekening met voorwaardenU kunt vooral op een spaarrekening met voorwaarden in 2020 de hoogste rente ontvangen. Een toprente krijgt u bijvoorbeel…

Reageer op het artikel "Automatisch sparen tegen hoge rente 2020"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 31-12-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Hoogste spaarrente 2020
Schrijf mee!