Sparen bij de supermarkt

Tegenwoordig hoef je niet meer naar een bank te gaan voor een hoge rente, daar zijn de rentes inmiddels gezakt tot een waar dieptepunt. Wat veel mensen niet vergeten is dat er ook prima gespaard kan worden bij de supermarkt. Hier kan je rendementen behalen van 4% tot wel 50%, een stuk hoger dan wat je op een spaarrekening kan krijgen!

Sparen

Toch heeft het sparen bij de supermarkt een oubollig imago. Maar waar een spaarrekening bij een bank nu nog maximaal 2.5% oplevert kan het rendement bij een supermarkt een stuk hoger uitvallen, en veel hoeft men er niet voor te doen. Voor de supermarkten zijn de spaarzegels een vorm van klantenbinding, ze hopen dat de klanten die die zegels kopen ook in de toekomst terug blijven komen. Uit onderzoek is gebleken dat klanten die gebruik maken van een spaarprogramma bij hun supermarkt ook meer geld uitgeven.

Niet alle supermarkten hebben een koopzegel programma, in het schema hieronder staan welke supermarkten wel en welke supermarkten geen koopzegels hebben:

KoopzegelsGeen koopzegels
Albert HeijnAldi
PlusLidl
Super de BoerDirk van den Broek
HoogvlietC1000
JumboNettorama
PlusDeen
Vomar

Bijkomend voordeel van deze manier van sparen is dat de uitbetaling contant is, bij de belastingdienst is het dus niet bekend en er hoeft dus ook geen vermogensbelasting opgegeven te worden als het geld niet op een bankrekening wordt gezet. Mooi meegenomen als extratje voor bijvoorbeeld de vakantie.

Overzicht spaarzegels

Hieronder een overzicht wat de spaarzegels bij de verschillende supermarkten opleveren:
Supermarkt1 zegel perPrijs per zegelWaarde vol spaarboekjeUitbetalingRendement
Plus 1 0.02 4 6,-50%
Super de Boer 1** 0.05 23.50 25,-6.4%
Albert Heijn 1 0,10 49 52,-6.1%
Hoogvliet*- 0.01--6%
Jumbo 1 0.10 25,- 26,-4%
Vomar*** 0.10 0.01--4%

  • *Bij Hoogvliet krijgt u bij uitbetaling een premie van 6% op het gespaarde bedrag, dit kunt u contant uit laten betalen of gebruiken als korting bij het betalen van de boodschappen.
  • ** Bij Super de Boer krijgt u per 1 euro 2 punten.
  • *** Bij Vomar ontvangt u op uw spaartegoed een premie van 4%

Met deze informatie hebt u hopelijk meer inzicht gekregen in de mogelijkheden wat betreft sparen op een andere manier dan bij uw bank. Mocht u nog niet van deze mogelijkheid gebruik maken bij uw vaste supermarkt dan is het aan te raden hier wel gebruik van te gaan maken, zoals u ziet kan het een aardig rendement opleveren!
© 2010 - 2020 Obama, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Sparen bij de supermarkt"

Reactie

Annemarie Sloos, 22-03-2019 11:28 #1
Wat is het maximum wat je kan laten uitbetalen voor je kooppuntjes.

Infoteur: Obama
Gepubliceerd: 17-05-2010
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Reacties: 1
Schrijf mee!