Nationale Nederlanden: spaarrente en beleggingsfondsen

Nationale Nederlanden: spaarrente en beleggingsfondsen Nationale Nederlanden geeft u de mogelijkheid om te sparen op een spaarrekening of spaardeposito, maar u kunt ook kiezen voor beheerd beleggen. Met beheerd beleggen beleggen de beleggingsexperts van Nationale Nederlanden voor u in een aantal beleggingsfondsen die het beste bij uw beleggingsprofiel en beleggingsdoelen passen. U kunt dus kiezen voor een spaardeposito maar ook beleggen in een beleggingsfonds. Door te kiezen voor een beleggingsfonds spreidt u uw beleggingen en daarmee het risico dat u neemt, terwijl de resultaten wel heel goed kunnen zijn.

Wie is Nationale Nederlanden?

De meeste mensen zullen Nationale Nederlanden (NN) kennen van de vele verzekeringen. Maar NN heeft ook allerlei bankproducten die voor u interessant kunnen zijn:
  • Beleggen in beleggingsfondsen via beheerd beleggen.
  • Sparen tegen een hoge rente;
  • Banksparen voor lijfrente of pensioen met de Pensioen Spaarrekening.

Beleggen bij Nationale Nederlanden

Bij NN kunt u kiezen voor beheerd beleggen. U belegt zo niet in afzonderlijke bedrijven, maar in een keur aan beleggingsfondsen:
  • Aandelenfondsen die zich vooral concentreren op een bepaalde regio in de wereld (Europa, Azië, Amerika).
  • Obligatiefondsen.
  • Vastgoedfondsen en vastgoedaandelen. Uw belegging wordt gespreid over meerdere vastgoedprojecten in de wereld.
  • Liquiditeitenfonds of geldmarktfonds, waarbij wordt belegd in liquiditeiten, zoals contant geld of kortlopende deposito’s.
  • Mixfondsen ofwel beleggingsfondsen die beleggen in een mix van aandelen, obligaties en vastgoed. Bekende voorbeelden zijn Life cycle fondsen en profielfondsen.

Bij de start wordt uw beleggingsprofiel opgesteld en de experts doen vervolgens hun werk. Ook automatisch beleggen is mogelijk, periodiek wordt er dan een bedrag afgeschreven dat voor u wordt belegd. U stelt zelf een vast bedrag in dat naar uw keuze per maand, kwartaal of per jaar wordt belegd.

Sparen bij NN

Sparen bij Nationale Nederlanden kan op twee manieren:
  • Via de internetspaarrekening;
  • Via de deposito's.

Wat is de internetspaarrekening

De internetspaarrekening geeft medio februari 2020 0,10% spaarrente. Het grote voordeel van deze rekening is het gemak, waarmee het kan worden geopend en natuurlijk de rente. Met de internet spaarrekening kunt u onbeperkt sparen en altijd zonder opname kosten uw geld opnemen. Een direct opneembare spaarrekening dus met als voordelen:
  • U kunt de spaarrekening direct online aanvragen;
  • Vanuit de spaarrekening eenvoudig een deposito openen;
  • Uw bankzaken zelf online regelen of met de NN App,
  • U hebt geen kosten als u geld opneemt;
  • Er is geen papieren administratie meer nodig.

Wat is een deposito?

Nationale Nederlanden heeft een spaardeposito naar keuze. Zie hier de rente op een deposito oplopend naar 0,2% rente (februari 2020):
  • deposito met looptijd van 1 jaar geeft 0,05% rente;
  • deposito met looptijd van 10 jaar geeft 0,20% rente.

Sparen voor uw pensioen

Sparen en beleggen kan ook een vorm van pensioen opbouwen en aanvullen zijn. Toch biedt NN hier nog een apart product aan, het aanvullend pensioen sparen via banksparen. U bouwt extra pensioen op op een geblokkeerde bankrekening door periodiek te sparen of een eenmalige storting. Het kapitaal op de geblokkeerde bankrekening valt niet in box 3, u betaalt er pas belasting over zodra uw pensioen tot uitkering komt en niet in de tussenliggende jaren. Bovendien kunt u fiscale voordelen hebben wanneer u uw jaarruimte en reserveringsruimte kunt benutten. Uw opgebouwde kapitaal valt onder het depositogarantiestelsel.

Conclusie

De conclusie is dat wie wil sparen, voor nu of voor later, ook bij Nationale Nederlanden aan het juiste adres is. Omdat NN ook een bankvergunning heeft van de Nederlandse bank, valt uw geld onder het depositogarantiestelsel van De Nederlandse Bank. De spaarrente is in 2020 nog niet zo hoog, maar de spaarrente kan ook weer snel omhoog gaan. Bovendien kunt u bij NN kiezen voor beheerd beleggen en zo extra kapitaal opbouwen. Wat houdt u nog tegen?

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Hoge spaarrente Nationale Nederlanden BankHoge spaarrente Nationale Nederlanden BankEen hoge spaarrente vindt u in 2020 bij de Nationale Nederlanden Bank. Deze bank is samen met de verzekeraar Nationale N…
Hoge spaarrente voor iedereen haalbaarHoge spaarrente voor iedereen haalbaarEen hoge spaarrente is in 2020 nog haalbaar als u spaart met een spaardeposito. Sparen op een direct opneembare rekening…
Sparen hoogste spaarrente Aegon BankSparen hoogste spaarrente Aegon BankSparen bij Aegon kan in 2020 via de rekening flexibel internet. Deze spaarrekening geeft u een spaarrente die ook nog ee…

Rente op de termijnrekening verslaat klassieke spaarrekeningRente op de termijnrekening verslaat klassieke spaarrekeningIn België verslaat de hogere rente op de termijnrekening de spaarrente op de klassieke spaarrekening. Met alleen sparen…
Rabobank biedt spaarrente van 8% en hogerRabobank biedt spaarrente van 8% en hogerDe Rabobank biedt een hoge spaarrente als global player in de wereld en is een super veilige bank. De gemiddelde Nederla…

Reageer op het artikel "Nationale Nederlanden: spaarrente en beleggingsfondsen"

Reactie

P. C., 09-01-2009 14:11 #1
:-) Financiele info zoals deze is, vooral in deze tijd, nooit weg. Reactie infoteur, 19-06-2018
Graag gedaan.

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 20-02-2020
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Beleggen in 2020
Reacties: 1
Schrijf mee!